Precis, härligt!Tack! Ja, det stämmer nog om det var hos Strapped. Riktigt bra!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis, härligt!Tack! Ja, det stämmer nog om det var hos Strapped. Riktigt bra!![]()
Jag tycker det är bra. Orange hade dock varit kaxigareSnyggt! Vad tycker du?Jag gillade det som tusan, riktigt skönt.
Oh my, du ska alltid vara värstNär man talar om trollen så ligge de i brevlådan @Von!Står fortfarande i Postnords app att de håller på att tullklarera...
Inte bara HSK-Tropic låg där heller utan även 2x Squale-gummin från @Zackrissonsur.se och bandstift från Strapped.se @Rawa. Squaleeee-freeeedag (varning för bildbomb och NSFW!)
![]()
![]()
Fyra stycken fick testa nya kläder idag.
![]()
Vintage RK-gummin på 2002an och 1521an.
![]()
![]()
![]()
Orange Millefori (som jag inte ens visste fanns för två dagar sen!) till Maticen.
![]()
![]()
![]()
Svart Squale-Tropic med svart spänne till 50 Atmosen. Jag veeeet, den borde ha ett vintagegummi men det ska den få när jag hittar ett bra...
![]()
![]()
![]()
![]()
1521an fick även nya stift. Liiite kraftigare än original (typ 0,1mm tjockare) men framför allt så får man trycka ihop dem som f*n så de sitter som berget. Svåra att få av om man inte har ett riktigt bra verktyg men å andra sidan så behöver man knappast oroa sig för att de ska gå sönder eller ramla av, grym kvalité!Fick 4st så det är samma sort som sitter på och ligger bredvid.
![]()
![]()
Over and out Squale-tråden!
Ett beställt, tack för tipset!Ebay, här närmare bestämt:
https://www.ebay.ch/itm/124137623332
Trodde att jag hade köp två men det var tydligen tre.![]()
Köööp innan de tar slut! Brukar som sagt vara betydligt dyrare. Grymt fränt om alla springer runt med vita gummin till sommarenEtt beställt, tack för tipset!
@Acos något för dig kanske?
Hiva hit ettEbay, här närmare bestämt:
Eller nej ska va 22mmHiva hit ett![]()
Jag tar gärna ett av dig om du känner nöd på att bli av med detEbay, här närmare bestämt:
Ja, det blev så jäkla porrigt så det är galet. Blåa klockor med vitt gummi är grymt, fråga @Aurum och hans snygga 2002a!Oh my, du ska alltid vara värst
Fifan vad bra det vita RK gjorde sig på 1521, precis som jag hade sett det huvudet fast lite bättre.
Gillade du det nya Millefori eller (förutom spännet då)? Ser ut som det är ganska bra klös i den orangea färgen ändå.
Var så lite så, värt varenda krona.Ett beställt, tack för tipset!
@Acos något för dig kanske?
Synd, annars kunde du ju klickat hem ett. Har inte sett dem i 22mm men det lär nog finnas.Eller nej ska va 22mm
Haha, kommer nog att hålla i dem "ifall att"...Jag tar gärna ett av dig om du känner nöd på att bli av med det![]()
Jag förstårHaha, kommer nog att hålla i dem "ifall att"...Finns ju att köpa på länken jag postade längre upp.
Vitt har en tendens att bli missfärgat så det är bra med extra.
![]()
Är värt varenda krona tycker jag. Plastspännet är ju rätt 80-tals-retro-coolt men jag har bytt ut mina mot Squale-spännen.Jag förstårFår ta o göra det
![]()
Rätt ovanlig modell som släpptes limiterat. Kul om du hittat en, finns nog inga på forumet.Matic idag.
![]()
Jagar fortfarande en vit 1521
Hojta till om ni har och vill sälja
![]()
Grym kombination!Matic Polish Brown på Geckota Vintage Shark Mesh
![]()
Rätt ovanlig modell som släpptes limiterat. Kul om du hittat en, finns nog inga på forumet.Coolt med välvt glas på den också, det är bara 1521or med tvåtonsvringsinlägg som har det.
Han har inte en liggande då?Visste jag inte. Tack för info
Retar mig att den finns att "köpa" hos Gripenbro
https://www.squale.se/sv/klockor/professional-1521/squale-4.html
Han har inte en liggande då?![]()
Synd!Hoppades på det, men tyvärr inte
Synd!Hoppas verkligen att du hittar en, den ser riktigt fin ut.
![]()
Plexi och galen dome?Postade ju lite prototyper som aldrig blev av igår, grävde lite djupare och fann fler väldigt attraktiva pjäser. Hade inte tackat nej alltså
![]()
![]()
Ser onekligen ut som rejäla oldschoolbubblor men hittar inte så mycket mer info tyvärr. Sköna och udda färgkombos på båda tyckte jag.Plexi och galen dome?![]()
De verkar ju ha kört med ett välvt vridringsinlägg i plast också. Jag är ju en total sucker för både plast och orange så... Ge mig en!Ser onekligen ut som rejäla oldschoolbubblor men hittar inte så mycket mer info tyvärr. Sköna och udda färgkombos på båda tyckte jag.
Gissar att mockagängerna är där för att galningar som oss inte ska sno dom men vad vet jagDe verkar ju ha kört med ett välvt vridringsinlägg i plast också. Jag är ju en total sucker för både plast och orange så... Ge mig en!Men vad är alla frun krona till för? Vad är det för mockagäng klockan nio som går att fälla upp sådär?
Ser ju ut som att den går att fästa ovanpå klockan, är ju något märke i glaset på den undre bilden.
Så kan det kanske vara. Jag hade gärna stoppat en av de där i fickan så...Gissar att mockagängerna är där för att galningar som oss inte ska sno dom men vad vet jag![]()