• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

När man talar om trollen så ligge de i brevlådan @Von! :D Står fortfarande i Postnords app att de håller på att tullklarera... :rolleyes: Inte bara HSK-Tropic låg där heller utan även 2x Squale-gummin från @Zackrissonsur.se och bandstift från Strapped.se @Rawa. Squaleeee-freeeedag (varning för bildbomb och NSFW!) :cool:
PSX_20200424_181417.jpg

Fyra stycken fick testa nya kläder idag. :)
PSX_20200424_181050.jpg

Vintage RK-gummin på 2002an och 1521an.
PSX_20200424_181316.jpg

PSX_20200424_180934.jpg

PSX_20200424_180836.jpg

Orange Millefori (som jag inte ens visste fanns för två dagar sen! :confused:) till Maticen.
PSX_20200424_181149.jpg

PSX_20200424_180746.jpg

PSX_20200424_180546.jpg

Svart Squale-Tropic med svart spänne till 50 Atmosen. Jag veeeet, den borde ha ett vintagegummi men det ska den få när jag hittar ett bra...
PSX_20200424_181233.jpg

PSX_20200424_180245.jpg

PSX_20200424_180228.jpg

PSX_20200424_180303.jpg

1521an fick även nya stift. Liiite kraftigare än original (typ 0,1mm tjockare) men framför allt så får man trycka ihop dem som f*n så de sitter som berget. Svåra att få av om man inte har ett riktigt bra verktyg men å andra sidan så behöver man knappast oroa sig för att de ska gå sönder eller ramla av, grym kvalité! :woot: Fick 4st så det är samma sort som sitter på och ligger bredvid.
PSX_20200424_180433.jpg

PSX_20200424_180355.jpg

Over and out Squale-tråden!
Oh my, du ska alltid vara värst :woot:
Fifan vad bra det vita RK gjorde sig på 1521, precis som jag hade sett det huvudet fast lite bättre.
Gillade du det nya Millefori eller (förutom spännet då)? Ser ut som det är ganska bra klös i den orangea färgen ändå.

Oh my, du ska alltid vara värst :woot:
Fifan vad bra det vita RK gjorde sig på 1521, precis som jag hade sett det huvudet fast lite bättre.
Gillade du det nya Millefori eller (förutom spännet då)? Ser ut som det är ganska bra klös i den orangea färgen ändå.
Ja, det blev så jäkla porrigt så det är galet. Blåa klockor med vitt gummi är grymt, fråga @Aurum och hans snygga 2002a! :cool: Ska dock sägas att 1521an är tillbaka på mesh nu, det vita får vänta till sommaren. :D Håller med dig om att 20mm var mycket mjukare och bekvämare än de andra vi köpte, skiljer nog lite i gummiblandningen.

Jag tycker att Milleforit var grymt snyggt, bekvämt som väntat och galet orange. Har problem att fånga färgen med mobilen för den ballar ur helt. :confused:

Ett beställt, tack för tipset!
@Acos något för dig kanske?
Var så lite så, värt varenda krona. :)

Eller nej ska va 22mm
Synd, annars kunde du ju klickat hem ett. Har inte sett dem i 22mm men det lär nog finnas.

Ser onekligen ut som rejäla oldschoolbubblor men hittar inte så mycket mer info tyvärr. Sköna och udda färgkombos på båda tyckte jag.
De verkar ju ha kört med ett välvt vridringsinlägg i plast också. Jag är ju en total sucker för både plast och orange så... Ge mig en! :D Men vad är alla frun krona till för? Vad är det för mockagäng klockan nio som går att fälla upp sådär? :confused: Ser ju ut som att den går att fästa ovanpå klockan, är ju något märke i glaset på den undre bilden.

De verkar ju ha kört med ett välvt vridringsinlägg i plast också. Jag är ju en total sucker för både plast och orange så... Ge mig en! :D Men vad är alla frun krona till för? Vad är det för mockagäng klockan nio som går att fälla upp sådär? :confused: Ser ju ut som att den går att fästa ovanpå klockan, är ju något märke i glaset på den undre bilden.
Gissar att mockagängerna är där för att galningar som oss inte ska sno dom men vad vet jag :pirate:

När ändra Squale till 120 klick på vridringen istället för 60 på 1521? Jag är helt övertygad om att det var 60 på den senaste jag hade på min arm ...

Tilläggsfråga: Ni som fick hem nya Matics, är det 120 klick också på dem numera?

Tillbaka
Topp