• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Vad är det där för konstiga bandstift? 🙂

Det undrar jag också! Aldrig sett. De är ju långa också för de går hela vägen ut i hålet som är borrat i boetten...

Köpte några på Ur & Penn som hastigast nu. Oklart om det kommer funka. :nailbiting:

Edit: Fungerade inte! Får mejla Squale. Tråkigt dock att min Tiger just nu är obrukbar, bara för bandstiftens skull... :hungover:
Har likadana på min Marathon med borrade lugs. Inte lätt att få bort om det inte är det 😬 Har inte heller sett sådana förut.

Det undrar jag också! Aldrig sett. De är ju långa också för de går hela vägen ut i hålet som är borrat i boetten...

Köpte några på Ur & Penn som hastigast nu. Oklart om det kommer funka. :nailbiting:

Edit: Fungerade inte! Får mejla Squale. Tråkigt dock att min Tiger just nu är obrukbar, bara för bandstiftens skull... :hungover:
Vad har du för bredd på spetsarna?Jag har såna här från Strapped till flera av mina Squale och de är riktigt bra. :)
https://strapped.se/produkt/bandstift-schweiziska-4-pack-15-22mm/

Det känns supermärkligt med tanke på att jag fick den av en AD. 🤔
Lite lustigt om du inte beställt den så. Själv köpte jag separat tavla och satte in.
F2CA6824-957D-4AF9-883F-C99410AB5734.jpeg
EF864C9B-0BE0-4C60-9479-17472C2913B1.jpeg
656F59F7-3B80-4DAC-981D-AC432C7B5E6C.jpeg

Det skulle ju vara just en 1521 Ocean och som du @MaBr säger så ska ju tavlan vara sunburst och det syntes ju att den inte var det. Verkar då som att det blir en reklamation mot Squale.

06C37F53-8FBE-474F-8F1E-492B177431B5.jpeg
Förlåt för att jag sa något:angel::D
Nä men rätt ska vara rätt, lite kul att du inte reagerat på det själv innan.:p
Själv hade jag nog behållt den, kul med lite annorlunda. :)

Förlåt för att jag sa något:angel::D
Nä men rätt ska vara rätt, lite kul att du inte reagerat på det själv innan.:p
Själv hade jag nog behållt den, kul med lite annorlunda. :)
Haha, du behöver absolut inte be om ursäkt utan snarare göra motsatsen! 🙌

Det är faktiskt HELT GALET att jag inte märkte det själv. Speciellt med anledning av att det var just sunburst bezeln som lockade mig till den polerade varianten från första början. Antar att nyhetens behag överskuggade allt annat i min hjärna. 😬

Ja, visst är det en cool kombo. Känns som att det egentligen skulle finnas utrymme för Squale att låta folk köra en mix and match med urtavlor och boetter. Men samtidigt kanske de är ett så pass etablerat varumärke att de känner att de tappar kontrollen över sitt utseende.

Tillbaka
Topp