• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Nu är det här ju fel tråd att diskutera i men funderat på ett sådant till min turtle PADI. Känns som grått är det enda som kan tänkas lira pga all annan färg på klockan
Jag köpte ett grått för ett tag sen så jag kan slänga på det på min PADI och lägga upp en bild i Turtle-tråden så du ser hur det ser ut. Nu är mitt cordura bara 20mm så egentligen för smalt men du kan ju i alla fall få en uppfattning.
Sorry för OT! Här är en bild på min 1521 som kompensation:
PSX_20180712_070957.jpg

Jag köpte ett grått för ett tag sen så jag kan slänga på det på min PADI och lägga upp en bild i Turtle-tråden så du ser hur det ser ut. Nu är mitt cordura bara 20mm så egentligen för smalt men du kan ju i alla fall få en uppfattning.
PSX_20180712_070957.jpg
Snygg räddning! ;) Aldrig fel med en bild på den där skönheten :D

PSX_20180712_070957.jpg
Får du mer än gärna göra :) bara tagga mig

Tillsist pratade vi om årets Basel och att deras nyheter hade presenteras väldigt klent.. Hursomhelst, Squale släpper en ny design på 1521, s.k Onda. Kommer släppas i omgångar om 15st DOCK ej limiterad. Fick inte runt huvudet på den riktigt..
2BB8910E-49EE-4913-B692-75FAE869FAFE-823-0000009C1E5C369D.jpeg

Den upplevs tydligen mycket bättre i verkligheten än på bild. Tavlan är i en lila-aktig nyans med vågor som textur. Vridningen är i stål och markeringarna är faktiskt upphöjda och ej tryckta. Vidare är index applicerade med stålmarkörer, likt de på 60atmos.
Är inte denna Onda samma ?

Kul att ni uppskattade det! :)

Nu över till något helt annat.. är det bara min visare som har blekt sig till nästan en gul färg?! Känslig färg?

Bilderna är i kronologisk ordning från januari fram till sista mars
IMG_9043.PNG

IMG_9044.PNG
IMG_9045.PNG

IMG_9055.PNG
IMG_9054.PNG
IMG_9048.PNG

IMG_9053.PNG
Såg för övrigt detta inlägg @North ... Det är samma 1521 som jag köpte ny ? Varit i solen mycket?

Tycker nästan klockan blev ännu charmigare med sliten visare

Är inte denna Onda samma ?

Jo precis, det är samma som jag skrev om i Gnomon-inlägget! Lustigt att den kommer nu efter den turkosa, som inte ens har pratats om tidigare

Såg för övrigt detta inlägg @North ... Det är samma 1521 som jag köpte ny ? Varit i solen mycket?

Tycker nästan klockan blev ännu charmigare med sliten visare

Stämmer bra, det är den jag köpte utav dig! Visaren har blekts till en matt, nästan hel-gul nyans. Jag saknar ju så klart den knall-orange'a färgen när jag ser alla era Squales i tråden men vill nog faktiskt inte köpa på mig en ny utan låta den gamla sitta kvar istället :)

Är det inte en väldigt kort rem för att vara en dykklocka?!? Det är den svarta gummiremnen på 60 atmos....

Bilagor

• 067C7148-8981-4975-85D0-8C2E9564CB72.jpeg
    067C7148-8981-4975-85D0-8C2E9564CB72.jpeg
    126.2 KB · Visningar: 2
Jo precis, det är samma som jag skrev om i Gnomon-inlägget! Lustigt att den kommer nu efter den turkosa, som inte ens har pratats om tidigare

Stämmer bra, det är den jag köpte utav dig! Visaren har blekts till en matt, nästan hel-gul nyans. Jag saknar ju så klart den knall-orange'a färgen när jag ser alla era Squales i tråden men vill nog faktiskt inte köpa på mig en ny utan låta den gamla sitta kvar istället :)
Tycker som sagt det är snyggt, ser lite patinerad ut :)

Är det inte en väldigt kort rem för att vara en dykklocka?!? Det är den svarta gummiremnen på 60 atmos....
Deras OEM-tropic är kortare än andra gummin, åtminstone på den 'långa' delen. Jag la också märke till det när jag fick mitt. Deras svarta dragsspelsgummi (accordion) är längre. För min del var det nästan för långt; flärpen vart nästan uppe mot bandhornen på ena sidan
Tycker som sagt det är snyggt, ser lite patinerad ut :)
Mjo, det enda som skär i mina ögon är att lysmassan har den där grönaktiga nyansen. Hade varit så förbannat snyggt med vit.. men nu är jag petig!
IMG_0869.JPG

Ni med 1521 / Squalematic.. När ni skruvat ut kronan, hur mycket går den att "leka med" åt olika håll? Är den stenhård eller går den att vinkla lite grann åt olika hål?

Asså, det är en 2824. Varenda 2824’a jag haft har wobblst rätt duktigt i utfällt läge, dock ej även min 1521 märkligt nog.
Nu pratar jag inte om när kronan är längst ut , dvs när man ställer tiden, utan endast när man skruvat ut den och den är i winding-läget. Men jag tror det är normalt, har för mig att jag har haft såhär med många andra klockor.

Tillbaka
Topp