• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

saferide

Omega
2-Faktor
Fin, men för stor för mig (jag klarar just så pass 42!!). tyckte jag läste något om ett nytt armband i metall, någon som vet?
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Vad tycker ni om den här. Ny från Basel, 44 mm och 60 atmos.
image.jpeg

Obs lånad bild
Jag gillar den. Speciellt den blå färgen, inte säker på om det är sunburst tavla. Kanske någon med bättre info eller syn kan se.
 

Jooiie

Omega
Här sitter jag och är ledsen...
Köpte en 1521 i somras. Polerat case och den snyggaste blåa sunburst-tavlan man kunde hitta. Hade suktat efter klockan som aldrig fanns i lager i nästan ett halvår och när jag väl öppnade boxen blev jag faktiskt lite besviken. Mitt första ex jag fick hade en jätteful svart prick i lumen på sekundvisaren. Den skickades snabbt tillbaka och jag fick en ny som såg mycket bättre ut. Men jag var fortfarande besviken. Var en hel del glapp i vridningen och texten på tavlan var inte helt perfekt och krisp. Visst kan man inte kräva allting av en klocka för under 10' men min SKX007J var bättre på båda fronterna.
Som man gör som klockfantast så fortsatte jag sökandet efter den ultimata blåa dykaren och det slutade med en SMPc som jag fortfarande äger och älskar. Squalen försvann, fick mer eller mindre tillbaka vad jag gav för den och har inte tänkt på den.

Vad gör jag idag då, en gråmulen långfredag? Sitter och letar sommarklocka och saknar min Squale 1521...

FullSizeRender.jpg



:banghead::banghead:
 
Hade en klockan på bilden. Älskade den. Men fick gå när samlingen skulle bantas. Skönt att vet att den hamnade i ett bra hem hos en kollega som är jättenöjd.

Sedan jag tog besluter att minska samlingen har jag sålt av ett par klockor. Men köpt nästan lika många. Så det kanske bli en Squale snart igen.
IMG_0061.jpg
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Nya Squalematic är verkligen grymt läcker men personligen tycker jag det är synd att de ökade diametern från 42mm till 44mm.
Den blir lite väl biffig för min smak.
 

JCE

Cartier
Vad tycker Ni om den updaterade Tigern. Ny bezel med "killer" keramisk lume och även tavlan är ny. Storlek 44 mm.....
Squale har bara 200 boetter kvar sen är den slut och inga mer kommer att tillverkas. Den har aldrig varit någon storsäljare men jag gillar den nya versionen. Jag fick fingra på den i Basel och den nya bezeln och tavlan är verkligen nice. Ända som inte är så lyckat är Tiger texten på tavlan men bara vad tycker. Låg är den också.......
rJb4aVe.jpg

lE3sqH8.jpg

YgipT4e.jpg
 

Knekten_

Omega
Vad tycker Ni om den updaterade Tigern. Ny bezel med "killer" keramisk lume och även tavlan är ny. Storlek 44 mm.....
Squale har bara 200 boetter kvar sen är den slut och inga mer kommer att tillverkas. Den har aldrig varit någon storsäljare men jag gillar den nya versionen. Jag fick fingra på den i Basel och den nya bezeln och tavlan är verkligen nice. Ända som inte är så lyckat är Tiger texten på tavlan men bara vad tycker. Låg är den också.......
rJb4aVe.jpg

lE3sqH8.jpg

YgipT4e.jpg
Ojoj, jävligt bra. Jag tycker om tavlorna faktist. Snyggast, blå eller svart?
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Båda de nya är trevliga men ett litet frågetecken kring storleken för min egen del. Man skulle behöva prova. Jag har en vanlig 1521 och den är rätt lång lug-to-lug redan den.

Slänger in en bild på min 2002:a på det nya gummibandet som dök upp igår. Äkta NOS Hongkong-tropic. :)

IMG_20160330_170105.jpg
 

inc

Omega
då var man medlem här och 2002 ägare, tror inte många förstår hur fin 2002 är och hur liten den är på armen fast det är en kloss :) kan förstå det då jag inte hade några planer själv för den modellen..men bra pris och jag är mer än nöjd
image.jpeg
 

Aston

Panerai
då var man medlem här och 2002 ägare, tror inte många förstår hur fin 2002 är och hur liten den är på armen fast det är en kloss :) kan förstå det då jag inte hade några planer själv för den modellen..men bra pris och jag är mer än nöjd
image.jpeg
Grattis till en fin klocka och välkommen hit
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Nya Tigern är sjukt fin. Problemet med den är baksidan. Det är tänkt att sitta mot våtdräkt men när man kör den direkt mot huden så blir det ett mycket otrevlig skav. Funkar om man kör på nato men hur coolt är det på en dykare? Synd för den är verkligen riktigt snygg tycker jag.
 

Aston

Panerai
Båda de nya är trevliga men ett litet frågetecken kring storleken för min egen del. Man skulle behöva prova. Jag har en vanlig 1521 och den är rätt lång lug-to-lug redan den.

Slänger in en bild på min 2002:a på det nya gummibandet som dök upp igår. Äkta NOS Hongkong-tropic. :)

IMG_20160330_170105.jpg
Passar ju perfekt med det gummibandet
 
Topp