Den enda Squale jag direkt ogillat var 2002. Men jag vet inte om de ens har den kvar i sortimentet längre.Har plöjt igenom hela tråden om Squale och nu har suget på en 1521 slagit tillska sluta läsa trådar på KS
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den enda Squale jag direkt ogillat var 2002. Men jag vet inte om de ens har den kvar i sortimentet längre.Har plöjt igenom hela tråden om Squale och nu har suget på en 1521 slagit tillska sluta läsa trådar på KS
![]()
Finns bara ett sätt att stilla begäret, KÖP!
Det samma hände mig för ungefär ett år sedan, har sedan dess plöjt igenom 6st 1521 varav 3st är kvar. Det är en svårslagen modell i förhållande till pris, historia och kvalité!
Köp, jag är galet nöjd med min. En riktig keeper.Är farligt nära med köp-knappen på en sån här https://www.sekvens.com/product/squale-marina-militare/
Jag har har haft fler stycken i olika varianter, både tvåton och vanlig. Kvalitén är vad du kan förvänta dig för de 2500 kronorna som de kostade nya så det är ju ingen 1521a eller motsvarande.Någon som har en 1545-058, alltså den där läckerbiten i svart och guld, i en lagom storlek och som levererades utan mustasch?
Funderar lite på hur kvaliteten på dem är och om de går att få tag på i OK skick. Alltså, där guldet inte skavs bort och länken blivit SKX-formad, om nu någon förstår vad jag menar.
Edit: tror de såldes som NOS eller liknande för några år sedan. Vet inte riktigt vad det innebar iof.
Tio av tio hajar i betyg. Tveklöst något jag behöver.Jag har har haft fler stycken i olika varianter, både tvåton och vanlig. Kvalitén är vad du kan förvänta dig för de 2500 kronorna som de kostade nya så det är ju ingen 1521a eller motsvarande.
Med det sagt så tycker jag att den är en riktigt kul modell. Klockan är bekväm, länken är härligt rasslig och storleken är perfekt klassisk.Jag tror inte att det är några problem att hitta en i bra skick men jag har ingen aning om vad de kostar nu för tiden.
NOS är för övrigt New Old Stock, alltså gamla klockor som är oanvända.
Bilder är kul så här är några på min.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det är Squale själva som suttit på ett lager av gamla boetter osv och plockat ihop klockorna. De gjorde samma sak nyligen med en annan äldre modell.Tio av tio hajar i betyg. Tveklöst något jag behöver.
Det där med NOS, det skulle alltså innebära att någon satt på ett riktigt gammal varulager som kommit ut på marknaden. När skulle de då varit producerade men framförallt, var kom de ifrån?
Klart du gör, det var självklart redan från början. Alla behöver en Squale (eller tio).Tio av tio hajar i betyg. Tveklöst något jag behöver.
Det där med NOS, det skulle alltså innebära att någon satt på ett riktigt gammal varulager som kommit ut på marknaden. När skulle de då varit producerade men framförallt, var kom de ifrån?
På tiden att fånga haj. Go fish!Klart du gör, det var självklart redan från början. Alla behöver en Squale (eller tio).Hoppas att du hittar något bra exemplar!
Snyggast av dem alla enligt migDet blev en liten vändning i valet av 1521 då jag hittade den här till bra kurs! Nu är det bara en otålig väntan på leverans![]()
Grattis! Riktigt fin klockaFick klockan i dag! Känns otroligt bra! Aldrig haft en klocka som sitter bättre på handleden!![]()
Oh my..! Där snackar vi!Årets sommarklocka inköpt
Squale 1521 Sole Cascante.
Trevlig tavla och samma borstade/polerade boett och länk som 1521 Cosc-versionen.
![]()
Den tavlan är ju magisk! Grattis till en fin klockaÅrets sommarklocka inköpt
Squale 1521 Sole Cascante.
Trevlig tavla och samma borstade/polerade boett och länk som 1521 Cosc-versionen.
![]()
Den där har flugit under min radar! Somrig de luxe!Livar upp helgen med lite färg![]()
![]()
Onda linjen får inte så mycket uppmärksamhet. De kommer i limiterade upplagor med olika färger varje år som jag förstått det. Denna är Azzuro blueDen där har flugit under min radar! Somrig de luxe!
När köpte du den där?Onda linjen får inte så mycket uppmärksamhet. De kommer i limiterade upplagor med olika färger varje år som jag förstått det. Denna är Azzuro bluekommer bli magisk på stranden i sommar!
Kölapp tackJag klickade hem den från c24 på julafton under julklappsöppningen, en liten julklapp till mig självbrukar vara ganska dyra i förhållande till de vanliga 1521 men denna var till ett Shysst pris så jag slog till.
Denna är en keeperKölapp tack![]()