• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jäklar vad trögt det går i den här tråden då, hittade den på sidan fyra! :eek: Jag bumpar upp den med min 1521, det behövs en grå tisdag. In med era färgglada (och andra för den delen) Squales nu, jag kan inte vara den enda som har en på mig idag. :D
PSX_20190108_103016.jpg
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Den där är så bra! Hur trivs du med den? :)
Jag gillar den verkligen.
Jag har en 1521 sen tidigare och trodde 6045 skulle vara för stor med sina +3 mm och lite extra höjd, men den funkar rätt så bra.
Den syns dock väl och har en fantastiskt närvaro på armen. Inget man bär om man vill vara diskret.
Kvalitén är bra överlag. Meschlänken ok, vridringen mycket bra och boetten underbar.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar den verkligen.
Jag har en 1521 sen tidigare och trodde 6045 skulle vara för stor med sina +3 mm och lite extra höjd, men den funkar rätt så bra.
Den syns dock väl och har en fantastiskt närvaro på armen. Inget man bär om man vill vara diskret.
Kvalitén är bra överlag. Meschlänken ok, vridringen mycket bra och boetten underbar.
Nej, den där är knappast gjord för att vara diskret, den bara skriker "titta på mig". Speciellt när solen lyser då glänser den som bäst. :D Hade jag inte haft min blåa 1521 så hade jag köpt en men nu håller jag tummarna för att de släpper en i grönt, då kommer jag att slå till! :smug:
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jäklar vad trögt det går i den här tråden då, hittade den på sidan fyra! :eek: Jag bumpar upp den med min 1521, det behövs en grå tisdag. In med era färgglada (och andra för den delen) Squales nu, jag kan inte vara den enda som har en på mig idag. :D
PSX_20190108_103016.jpg
Bra MaBr
Behövs mera färg en grå januaridag.
Passaroundklockan hänger med på kontoret.
XwohwJF5xGJodqBcxponsQt22gjQUuj6vtQGfEOD1ai38qvmvy2AoOvr4P0lCDLgzJLZK0qipB1JEBA4wMSfSnFYoZi9kp7qVfFHwExyEQ9u5-UiHUAsFWyV50tg1Y_TD-BfS9MFibt8RRkgI2FcY2gxIkF0rXoIC5fbWnUfAtngydcEL1EEiSkFrba1qLYc8c49-CIi5YPrFaZLHJEU-GPyrFXH3YT_zm5YnSh7ytndxaZ-roq3TJkou_T70K69y6WnunXjkLBvVQI6ehAJ3EYQKx3Nyu9RvjmRyNohkqnPoc9d6dQ-dn-MII73RjV-U2xsSOYZWV0pVU8nOIG9SG00rbzx9aWsrEwpLde12Nc_DeUv5KEKVZLW_3SAaBlJvTqUA_TRa3wawYQ_re6F2yXmwpFhx9kOA9bZ3-dvMSCSL2rX937V2crmXTgCKgjda3xAysbPKGaOLsXzYLSb7UvPN52jextrOXvKOrBm97m556CmG4FJRwTx3yeCHwyYBMSnbkWNub08Gd12N43ZLEMeTe4l7VDgaA8AQIlmtdTaPV4kGSK8vTaD1F528pBUotbzbDWEZEt0wpghHFf2MxZ4qNGRysle9RkiPQ5FfUFNIfWsPurV2MiSrMdHql5S0moCpqNC28pYJwTxTSvqV9a5=w538-h938-no
Nu när arbetet startat igång efter ledigheten så återkommer följeslagaren ;)
8CA607CD-15ED-4DA8-BF40-D29FE2AFF112.jpeg
80E401B0-256A-43ED-814D-80577755B746.jpeg
 

johnz

Rolex
Tycker tavlorna på de olika Onda-varianterna är riktigt fina. Men vridringsinläggen på dem, och på de andra Gnomon-exklusiva varianterna, inte alls lever upp till samma standard.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Så glad jag blev tills jag såg att den är är borstad. Det blir nog inte så bra på en polerad 1521 va? :sorry:
Själv föredrar jag den borstade finishen över det polerade; tror att det som skiljer är endast att ändlänkarna är polerade på den andra varianten, möjligen låset också men har ej sett den blanka varianten! Själva meshet i sig är nog borstad på bägge. :)
IMG_2125.jpeg
IMG_2126.jpeg
IMG_2128.jpeg


Nån som vet om Squale ställer ut på SIHH eller Basel?
Basel ställer Squale ut på; det har varit små utställningar de haft senaste tiden och halv-kasst informationsflöde.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Själv föredrar jag den borstade finishen över det polerade; tror att det som skiljer är endast att ändlänkarna är polerade på den andra varianten, möjligen låset också men har ej sett den blanka varianten! Själva meshet i sig är nog borstad på bägge. :)
IMG_2125.jpeg
IMG_2126.jpeg
IMG_2128.jpeg



Basel ställer Squale ut på; det har varit små utställningar de haft senaste tiden och halv-kasst informationsflöde.
Aja, är väl bara att sälja vidare om jag inte gillar det. PMar! :)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Själv föredrar jag den borstade finishen över det polerade; tror att det som skiljer är endast att ändlänkarna är polerade på den andra varianten, möjligen låset också men har ej sett den blanka varianten! Själva meshet i sig är nog borstad på bägge. :)
IMG_2125.jpeg
IMG_2126.jpeg
IMG_2128.jpeg



Basel ställer Squale ut på; det har varit små utställningar de haft senaste tiden och halv-kasst informationsflöde.
Jag har det polerade meshet och allt är polerat. Hela rubbet. Väldigt blankt och fint :)
 
Topp