• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Trevlig dag Squale-folks! :cool:
2DC28677-655A-4BEE-9F10-81122A64CF88.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hur har jag missat detta vackra Squale Tropic rubber Type II? :eek: Jag vill haaaaa, fast med ett polerat spänne vilket också verkar finnas. Någon som sett/testat detta? Finns på Gnomon för $75 men frågan är om man inte kan köpa det billigare inom EU. Man kan få det i både 20/22mm.
SqualeTropic.JPG


Edit: Dålig bil på hela bandet från Gnomon:
SqualeTropic2.JPG
 

Aston

Panerai
Hur har jag missat detta vackra Squale Tropic rubber Type II? :eek: Jag vill haaaaa, fast med ett polerat spänne vilket också verkar finnas. Någon som sett/testat detta? Finns på Gnomon för $75 men frågan är om man inte kan köpa det billigare inom EU. Man kan få det i både 20/22mm.
SqualeTropic.JPG


Edit: Dålig bil på hela bandet från Gnomon:
SqualeTropic2.JPG
Ja det var snyggt. Är inte så glad för originalet.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ja det var snyggt. Är inte så glad för originalet.
Vilket menar du när du säger originalet, det kommer ju lite olika på dem? Jag gillar originalet på min för det var snyggt utformat och satt skönt men färgen passade inte alls på klockan så jag funderar på att beställa ett likadant fast orange. :)
img_7889.png



Edit: Är det någon som vill ha ett likadant som det ovan (utan spänne), i princip oanvänt så kan man få det för en väldigt billig peng.
 

Aston

Panerai
Vilket menar du när du säger originalet, det kommer ju lite olika på dem? Jag gillar originalet på min för det var snyggt utformat och satt skönt men färgen passade inte alls på klockan så jag funderar på att beställa ett likadant fast orange. :)
img_7889.png



Edit: Är det någon som vill ha ett likadant som det ovan (utan spänne), i princip oanvänt så kan man få det för en väldigt billig peng.
Detta satt på som original på min 1521 och jag gillar inte de stora hålen. Det du visade ser mycket snyggare ut.
57624535-7B17-4FEE-9AB9-D5A8190916A0.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hur har jag missat detta vackra Squale Tropic rubber Type II? :eek: Jag vill haaaaa, fast med ett polerat spänne vilket också verkar finnas. Någon som sett/testat detta? Finns på Gnomon för $75 men frågan är om man inte kan köpa det billigare inom EU. Man kan få det i både 20/22mm.
SqualeTropic.JPG


Edit: Dålig bil på hela bandet från Gnomon:
SqualeTropic2.JPG
Nu citerar jag mig själv här. Den övre är inte samma som den undre. Här är en bild till på det övre fast med polerat spänne.
SqualeTropic3.JPG
 

Aston

Panerai
Nu ser jag att det inte har de polerade metall ..... ja vad heter de??. Om jag skaffar ett nytt flyttar jag över dem.
FBD5E9F4-8559-419B-81E3-20FDECA81A39.jpeg
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hur har jag missat detta vackra Squale Tropic rubber Type II? :eek: Jag vill haaaaa, fast med ett polerat spänne vilket också verkar finnas. Någon som sett/testat detta? Finns på Gnomon för $75 men frågan är om man inte kan köpa det billigare inom EU. Man kan få det i både 20/22mm.
SqualeTropic.JPG


Edit: Dålig bil på hela bandet från Gnomon:
SqualeTropic2.JPG
Prövade det där bandet hos Gnomon när jag var där! Riktigt go känsla i gummit, kändes robust och inte allt för töjbart :) Jag har beställt via @JCE tidigare. Han kanske kan plocka in några? Jag kan tänka mig ett vid löning! ;)

/e

1000’e inlägget! Skönt att det vart i denna tråd :D Det firar vi med en liten throwback till mer passande miljö!
E0AD76EE-3428-43D2-9585-CBB70E474DDD.jpeg
1A04B72D-1722-44BA-925A-9E19F4F6A1C8.jpeg
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Najs och grattis till de 1000!
Prövade det där bandet hos Gnomon när jag var där! Riktigt go känsla i gummit, kändes robust och inte allt för töjbart :) Jag har beställt via @JCE tidigare. Han kanske kan plocka in några? Jag kan tänka mig ett vid löning! ;)

/e

1000’e inlägget! Skönt att det vart i denna tråd :D Det firar vi med en liten throwback till mer passande miljö!
E0AD76EE-3428-43D2-9585-CBB70E474DDD.jpeg
1A04B72D-1722-44BA-925A-9E19F4F6A1C8.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Prövade det där bandet hos Gnomon när jag var där! Riktigt go känsla i gummit, kändes robust och inte allt för töjbart :) Jag har beställt via @JCE tidigare. Han kanske kan plocka in några? Jag kan tänka mig ett vid löning! ;)

/e

1000’e inlägget! Skönt att det vart i denna tråd :D Det firar vi med en liten throwback till mer passande miljö!
E0AD76EE-3428-43D2-9585-CBB70E474DDD.jpeg
1A04B72D-1722-44BA-925A-9E19F4F6A1C8.jpeg
Härliga bilder! Grattis till 1000 inlägg, bra bidrag till forumet. :D Ska kolla med honom hur det ser ut, är ruskigt sugen på ett sånt band. Var det bandet med Squale på änden du testade eller det som Gnomon har på hemsidan med någon form av infästning i änden?
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Prövade det där bandet hos Gnomon när jag var där! Riktigt go känsla i gummit, kändes robust och inte allt för töjbart :) Jag har beställt via @JCE tidigare. Han kanske kan plocka in några? Jag kan tänka mig ett vid löning! ;)

/e

1000’e inlägget! Skönt att det vart i denna tråd :D Det firar vi med en liten throwback till mer passande miljö!
E0AD76EE-3428-43D2-9585-CBB70E474DDD.jpeg
1A04B72D-1722-44BA-925A-9E19F4F6A1C8.jpeg
Grattis till 1000! Bra jobbat.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Härliga bilder! Grattis till 1000 inlägg, bra bidrag till forumet. :D Ska kolla med honom hur det ser ut, är ruskigt sugen på ett sånt band. Var det bandet med Squale på änden du testade eller det som Gnomon har på hemsidan med någon form av infästning i änden?
Det var med infästningen. En helt annan känsla på gummimaterialet också jämfört med deras Tropic I :)
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Blir till att försöka få tag på ett, gillar utseendet riktigt mycket! :)
Om du lyckas hitta inom EU så får du gärna hojta, är även jag sugen på ett som nämnt. :) Hos Gnomon ville de ha närmare 800kr för bandet dock.. tyckte då att det var en aning mycket sett till vad man faktiskt köper. :rolleyes:
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Om du lyckas hitta inom EU så får du gärna hojta, är även jag sugen på ett som nämnt. :) Hos Gnomon ville de ha närmare 800kr för bandet dock.. tyckte då att det var en aning mycket sett till vad man faktiskt köper. :rolleyes:
Definitivt, med tull och moms så landar det på typ 900kr om man köper från Gnomon och levererar hit... :eek: Ligger på $75.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Ja minst sagt väldigt lika... Helrenoverad och tät. Plumsade i poolen med den idag:)
image.jpg
Har haft heuer 1000 som squale haft som...förebild då 058 togs fram. Den var väldigt trevlig varför jag tror att även 058:an kan vara trevlig. Funderade själv på 058:an. Länken ska vara rätt kass tydligen. Betänk också att du, i förhållande till heuern, får en helt ny 058 med garanti och garanterad vattentäthet för en väldigt modest prislapp.
Kör på!
 
Topp