• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Vem säger blå tavla inte passar med alt
1494672906041-1273615388.jpg

Vill också va med, bytte till original bandet idag då de va så fint väder så kändes trevligt med lite färg.
IMG_0569.JPG
IMG_0576.JPG

@M.L. fan ångrar man sig kanske? lite jobbigt att se bilderna :( haha. Men jag är väldigt glad att du tycker om den! Det gör de hela lite lättare, delad glädje är dubbel glädje :)

Där har vi den! En Basel-nyhet. Bead blasted 101atm. Min första 2002A. Så jäkla megatung klocka. Stort tack till @JCE som fixade fram den på nolltid medan t.ex. Page and Cooper behövde minst tre veckor på sig :facepalm:

IMG_3082.JPG
Vågar man fråga efter en lume bild? Skulle vara intressant och se tycker jag. Annars kanske du bara kan skriva hur du tycker lumen är:) Tack på förhand

Vill också va med, bytte till original bandet idag då de va så fint väder så kändes trevligt med lite färg.
@M.L. fan ångrar man sig kanske? lite jobbigt att se bilderna :( haha. Men jag är väldigt glad att du tycker om den! Det gör de hela lite lättare, delad glädje är dubbel glädje :)
img_0576-jpg.538963
Ja så är det (angående glädjen), och Squalen du har kvar är ju också en riktig skönhet, så du klarar dig nog.:)

Snyggt! Var köpte du viklåset?

Bob Davis heter han, kör sin egna hemsida http://www.mywatchmaker.net
Lite småkrånglig sida att ta sig igenom så länkar direkt till viklåset; http://www.mywatchmaker.net/deployantclasp.htm
För att beställa ett viklås av honom så får du skicka iväg ett mail med handledsomkrets, viklåset du vill ha och adress osv. Totalt betalade jag ca 550kr för frakt och allt från USA hit. :)

Om man googlar 'Bob Davis deployant' så kommer en massa olika trådar upp, av det jag läst så har i princip allt varit positivt

Någon som noterat Hur mkt en 1521 fortar och saktar sig?

Tycker min helt nya 1521 ligger bra till mellan 3.7-6.1 sek (mätt med ap i telefonen i 2veckor) fortar den sig varje dag.
Måste väl vara rätt godkänt i denna prisklassen?

Har haft min blå Squalematic ca 1 månad nu och har för första gången justerat och fått på meshet.
Bytte upp mig från en blå 1521 och är nöjd med det mesta. För mig hade klockan varit perfekt med squalematics boett, tavla och index, fast med 1521:s mörkare blåa sunburst och enfärgade bezel.
IMG_7288.JPG

Har dock börjat snegla på den bruna... önskar att jag köpt den istället, aldrig får man vara helt nöjd :)
IMG_7291.JPG

Någon som noterat Hur mkt en 1521 fortar och saktar sig?

Tycker min helt nya 1521 ligger bra till mellan 3.7-6.1 sek (mätt med ap i telefonen i 2veckor) fortar den sig varje dag.
Måste väl vara rätt godkänt i denna prisklassen?

Absolut godkänt. Min ligger på ca +15s/dag. Inte orkat göra något åt det än :smug:

Tillbaka
Topp