• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

@johnz Kolla detta inlägg och tidigare från @Erik1
Håller med. Klockan blir väldigt annorlunda och snygg med oyster jämfört med mesh. Sedan kan man inte förneka att den gör sig på mesh men det är kul att kunna variera sig.

Har erfarenhet av Watchgeckos grejer sedan tidigare (dock ej deras oyster) och jag tycker att de är bra. Har även sett deras mesh nämnas som bättre/bekvämare än Squales original.

Efter en allt för lång vinter har den fått komma fram ur asken. Nu blir det hårdkörning.
20180420_184008.jpg

0C6A508E-9B65-4EC4-9AFD-CBF0259B2128.jpeg

Fick min 1521 levererad för en vecka sedan. Feta bandstift. Någon slags hylsa omöjliggör att ta av med bandverktyg som jag förstår det, åtminstone med mina skills (har testat både standard (?) och Rolex size).

Är detta originalutförande? Tvingades skära bort gummit...

Funderar på att knipsa bandstiften med avbitare för att kunna sätta på mitt nyköpta gummi eller finns det något särskilt knep för att lirka loss dem?

Fick min 1521 levererad för en vecka sedan. Feta bandstift. Någon slags hylsa omöjliggör att ta av med bandverktyg som jag förstår det, åtminstone med mina skills (har testat både standard (?) och Rolex size).

Funderar på att knipsa bandstiften med avbitare för att kunna sätta på mitt nyköpta gummi eller finns det något särskilt knep för att lirka loss dem?
Hmm? Jag har en 1521 som kom på gummi och den har helt vanliga bandstift.

Köpte du den ny eller begagnad? Standard är bandstift med axlar, alltså inte den typen av stift som på din bild.

Jag var dum nog en gång att montera ett par liknande, slutade med att jag fick bända upp stiften med en kniv emellan. Såna stift som det ser ut som, är till för boetter med stifthål på bandhornen, något som 1521 skulle må bra av att ha enligt mig :smug:

Köpte du den ny eller begagnad? Standard är bandstift med axlar, alltså inte den typen av stift som på din bild.

Jag var dum nog en gång att montera ett par liknande, slutade med att jag fick bända upp stiften med en kniv emellan. Såna stift som det ser ut som, är till för boetter med stifthål på bandhornen, något som 1521 skulle må bra av att ha enligt mig :smug:

Köpte begagnad. Får väl leta fram lämpligt verktyg för att plocka av dem. Borde gå att knipsa tänker jag.

Blev sugen på en sommarklocka, så det fick bli en Blueray. Känns förvånansvärt gedigen och robust, och vilken tavla ;)

Tack @Ur-snygg
20180423_162651.jpg
20180423_162710.jpg
20180423_163013.jpg
20180423_162828.jpg

Kommer blänka fint i solen i sommar :cool:
Tack själv och slit med hälsan. Det bästa är när man är lite avundsjuk på den man sålt klockan till. Så är det i detta fall.
Det är en jäkligt snygg klocka och Squale har bra kvalitet i sina ur.

Senast ändrad:
Någon som har den blåa 60 atmos på läder eller mesh som vill dela med sig av lite bilder/tankar?

Slog till på en 1545 i helgen för att ha som sommarbeater. Med tanke på priset är det riktigt mycket bang for the buck! För det pris jag betalade får man inte ens en urtavla till en Submariner... Det enda jag inte riktigt gillar är länken och spännet som känns lite "rappligt", men jag antar det går inte att få allt i klocka för priset av en avsmakningsmeny på Franzéns.

Bilagor

• IMG_0374.JPG
    IMG_0374.JPG
    123.3 KB · Visningar: 1
F72DB071-5674-4321-8531-40BC2E824AB4.jpeg
Hallå mesh-ägare! Köpte ett original Squale-mesh i samband med klockköpet men har inte riktigt inspekterat det förrän nu. Kört orange Nato hela tiden :)
Min fråga är om kvaliteten. Jag känner att den är ganska låg på en del sätt. Har jag fått ett måndagsexemplar eller är detta att förvänta? Jag stör mig mest på att länkraderna inte är raka. Det syns bäst högst upp vid ändlänken men även på andra ställen. Även extrabitarna ser riktigt illa ut tycker jag. Bör jag reklamera?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp