Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bravo!Äntligen!![]()
Snygg. Men kan inte bestämma mig om insertet blir lite väl avskalat eller om bara.. desto blåare desto bättre.Såg alldeles nyss denna; någon mer som har sett? "LE" från Gnomon. Ironiskt att Gnomon verkar pumpa ut mer bilder och modeller, samt även marknadsföra Squale mer än Squale själva? Jisses
![]()
Snygg. Men kan inte bestämma mig om insertet blir lite väl avskalat eller om bara.. desto blåare desto bättre.
Vg Squales svaga marknadsföring.. jag har bott till och från i Italien och känner tyvärr alltför väl igen problemet med att inte ge riktigt bra produkter ett rimligt marknadsstöd.
Tänkte precis tipsa dig om det! Det enda jag vet om Singapore typ, ska tilläggasJag kom på tanken att Gnomon faktiskt har egen butik här i Sing. med märkena de säljer, däribland Squale. Jag ska imorgon släpa med damen för att klämma lite klockor! Ska försöka få en del bilder, skojs skull. Vore ju intressant att se denna i verkligen exempelvis![]()
Tänkte precis tipsa dig om det! Det enda jag vet om Singapore typ, ska tilläggasLär bli ett grymt besök!
Fint minireportage! Den djupblå limiterade är väldigt snygg, men jag tycker nog den klassiska 1521 026 Ocean är den snyggaste av de två. Sedan står det på en av bilderna att den djupblå klockan som provas har nummer 0686 så det måste väl vara fler exemplar än 160 i den limiterade utgåvan?
Grymma inlägg! Stort tack för gedigen rapportFortsättning.
Annat kul som dök upp under besöket var att Gnomon är i kontakt med Squale dagligen, och att de har fått/tagit på sig rollen för deras marknadsföring, och Squale för produktionen. Tydligen därför man ser så lite från Squales håll? Vi både var klart överens om att Squale gör en del tabbar med detta tyvärr.
Exempelvis är ju Squales egna hemsida helt klart utdaterad, inga nya modeller som finns på marknaden syns på hemsidan i nuläget, inte heller på deras instagram/fb med undantag för små inlägg här och var.
Vi kom på in på 1521 modellen där jag nämnde att en riktig länk saknas, inte bara ett mesh. Jag visade @Erik1 Squale![]()
(hoppas det är ok att jag postar den!) och då sken butiksbiträdet upp. Det visar sig att Gnomon och Squale har faktiskt tillverkat en riktig länk, dock fortfarande i prototypstadiet, och bilder fanns på deras kontor så fick tyvärr inget se. Squale slopade idéen i dåläget då man ansåg att 'vintage'-känslan försvann. Skitsnack sa jag! Förhpppningsvis är detta något som kommer ske i framtiden, jag håller tummarna..
Tillsist pratade vi om årets Basel och att deras nyheter hade presenteras väldigt klent.. Hursomhelst, Squale släpper en ny design på 1521, s.k Onda. Kommer släppas i omgångar om 15st DOCK ej limiterad. Fick inte runt huvudet på den riktigt..
![]()
Den upplevs tydligen mycket bättre i verkligheten än på bild. Tavlan är i en lila-aktig nyans med vågor som textur. Vridningen är i stål och markeringarna är faktiskt upphöjda och ej tryckta. Vidare är index applicerade med stålmarkörer, likt de på 60atmos.
Köpte jag något nytt i butiken? Jadå,
men inte vad jag kom för. Ville ha Squales dragspelsgummi men det visade sig vara för långt.. fick nöja mig med ett orange't nato vilket visade sig vara minst lika bra. Tunt, mjukt och ORANGE.
![]()
![]()
Kul att ni uppskattade det!
Nu över till något helt annat.. är det bara min visare som har blekt sig till nästan en gul färg?! Känslig färg?
Bilderna är i kronologisk ordning från januari fram till sista mars
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bra bilder North! Hur upplever du lumen på denna variant jämfört med tex Seiko SRP?
@Erik1 Vad är det för länk som sitter på 1521:an på bilden?Helt rätt
![]()
Watchgecko@Erik1 Vad är det för länk som sitter på 1521:an på bilden?
Var tillverkas Squales klockor?
Håller med. Klockan blir väldigt annorlunda och snygg med oyster jämfört med mesh. Sedan kan man inte förneka att den gör sig på mesh men det är kul att kunna variera sig.WatchgeckoStår Geckota på insidan, man får med fyra(?) olika ändfästen, ett av de sitter men är lite för långt som man ser på bilden.
Riktigt Nice ändå tycker jag men en orginal länk som inte är mesh som @North skrev om hade verkligen varit något!