Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Äh vafasen jag dubelpostar. Den är så bra den här klockan!
![]()
Visst är den! Klart du ska köra mesh. Den gör sig riktigt bra på det!Den är riktigt bra, blir ändå sugen på att pröva mesh igen. Är även avis på alla era knall-orange'a minutvisare...![]()
Visst är den! Klart du ska köra mesh. Den gör sig riktigt bra på det!Just det ja, sjukt vad din visare bleknat av solen.
Funderat på att byta visare?
Ah okej okej... segt! Ja, det vore ju grymtHar haft kontakt med en tysk återförsäljare, squale.de, och för ett bra tag sen fick jag svar på att separata delar går att beställa. Kruxet är att de inte har svarat på mina senaste meddelanden. Önskar ju köpa både den mattblåa tavlan och en ny minutvisare..![]()
+1 på den. Hade det handlat om Rolex hade klockan lätt ökat i värde nuAh okej okej... segt! Ja, det vore ju grymtHoppas de svarar snart då, även om jag tycker den är cool i det patinerade skicket!
Grattis!Nytt i samlingen
![]()
Grymt fin! Hur är lume:en på dessa jämfört med till exempel Seiko?Fortfarande på handleden.
![]()
Riktigt kass. Men det räcker för det som lumen ska göra.Grymt fin! Hur är lume:en på dessa jämfört med till exempel Seiko?
Hehe okej. Synd på en annars grymt vacker klocka.Riktigt kass. Men det räcker för det som lumen ska göra.
Äh, den är billig och italiensk i sinnet. Squale byggde boetter och inte tavlor när Squale var Squale, egentligen tycker jag det är bra att lysmassan som bäst kan beskrivas som medioker.Hehe okej. Synd på en annars grymt vacker klocka.
Vem behöver lume på en Squale? Det är ju en sommarklocka och då blir det aldrig riktigt mörkt ändå!Äh, den är billig och italiensk i sinnet. Squale byggde boetter och inte tavlor när Squale var Squale, egentligen tycker jag det är bra att lysmassan som bäst kan beskrivas som medioker.
Correcto, det är som att köpa en Alfa för att man älskar elektroniken i bilen.Vem behöver lume på en Squale? Det är ju en sommarklocka och då blir det aldrig riktigt mörkt ändå!![]()
Seiko är absolut bättre, men skulle inte säga att Squales är kass. Håller inte jättemycket kortare tid än t.ex min Speedy. I övrigt håller jag med @MaBrGrymt fin! Hur är lume:en på dessa jämfört med till exempel Seiko?
Synd! Jag upplevde den också lite så i början men nu tycker jag den sitter bra. Däremot skulle den gärna få vara lite tunnare med smidigare mikrojustering. Watchgecko ska annars ha bra mesh!Squale använder sig av hederlig superluminova som är ditsatt i rätt tunt lager, vilket då medför att lumen lyser mediokert. Hade gärna sett applicerade index med tjockt lager pasta såsom på Seikos MM300. Det hade varit något..Man kanske kan re-lume'a Squales tavla med Seikos lumibrite?!
![]()
Förövrigt har länken fått sig en prövning.. tung och obekväm på min handled. Får den verkligen inte att sitta bra oavsett länkbitar hit eller mikrojustering dit.
![]()
Seiko är absolut bättre, men skulle inte säga att Squales är kass. Håller inte jättemycket kortare tid än t.ex min Speedy. I övrigt håller jag med @MaBr![]()
Mycket bra. Nu blev jag sugen igen på en sånTillbaka på det blåa.. tok-gillar kombon
![]()
Den här åker roslagsbanan.
![]()
Hej gott folk! Var hittar man em Squale GMT tropic på bästa möjliga sett? Finns på Gnomom w atches, men då tillkommer moms/tull antar jag?
Vad mäter den där? Väldigt trevlig färg!
Hej gott folk! Var hittar man em Squale GMT tropic på bästa möjliga sett? Finns på Gnomom watches, men då tillkommer moms/tull antar jag?
Den mäter tekniskt sett 42 mm men bärs mycket mindre. Jag tycker den känns mer som 40 mm och dessutom väldigt bekväm.Vad mäter den där? Väldigt trevlig färg!
Den mäter tekniskt sett 42 mm men bärs mycket mindre. Jag tycker den känns mer som 40 mm och dessutom väldigt bekväm.