• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Alldeles för längesen jag postade här nu. Den ultimata sommarklockan är på :cool:
67F7954B-0700-4FCE-9C6E-B265E5152E6D.jpeg

Den är riktigt bra, blir ändå sugen på att pröva mesh igen. Är även avis på alla era knall-orange'a minutvisare... :)
Visst är den! Klart du ska köra mesh. Den gör sig riktigt bra på det! :) Just det ja, sjukt vad din visare bleknat av solen. :eek: Funderat på att byta visare?

Visst är den! Klart du ska köra mesh. Den gör sig riktigt bra på det! :) Just det ja, sjukt vad din visare bleknat av solen. :eek: Funderat på att byta visare?

Har haft kontakt med en tysk återförsäljare, squale.de, och för ett bra tag sen fick jag svar på att separata delar går att beställa. Kruxet är att de inte har svarat på mina senaste meddelanden. Önskar ju köpa både den mattblåa tavlan och en ny minutvisare.. :angel:

Har haft kontakt med en tysk återförsäljare, squale.de, och för ett bra tag sen fick jag svar på att separata delar går att beställa. Kruxet är att de inte har svarat på mina senaste meddelanden. Önskar ju köpa både den mattblåa tavlan och en ny minutvisare.. :angel:
Ah okej okej... segt! Ja, det vore ju grymt :) Hoppas de svarar snart då, även om jag tycker den är cool i det patinerade skicket!

Squale använder sig av hederlig superluminova som är ditsatt i rätt tunt lager, vilket då medför att lumen lyser mediokert. Hade gärna sett applicerade index med tjockt lager pasta såsom på Seikos MM300. Det hade varit något.. :) Man kanske kan re-lume'a Squales tavla med Seikos lumibrite?!
P4090019.jpg

Förövrigt har länken fått sig en prövning.. tung och obekväm på min handled. Får den verkligen inte att sitta bra oavsett länkbitar hit eller mikrojustering dit. :(
IMG_0174.JPG

Squale använder sig av hederlig superluminova som är ditsatt i rätt tunt lager, vilket då medför att lumen lyser mediokert. Hade gärna sett applicerade index med tjockt lager pasta såsom på Seikos MM300. Det hade varit något.. :) Man kanske kan re-lume'a Squales tavla med Seikos lumibrite?!
P4090019.jpg

Förövrigt har länken fått sig en prövning.. tung och obekväm på min handled. Får den verkligen inte att sitta bra oavsett länkbitar hit eller mikrojustering dit. :(
IMG_0174.JPG
Synd! Jag upplevde den också lite så i början men nu tycker jag den sitter bra. Däremot skulle den gärna få vara lite tunnare med smidigare mikrojustering. Watchgecko ska annars ha bra mesh! :)

Hej gott folk! Var hittar man em Squale GMT tropic på bästa möjliga sett? Finns på Gnomom w atches, men då tillkommer moms/tull antar jag?

Senast ändrad:
Hej gott folk! Var hittar man em Squale GMT tropic på bästa möjliga sett? Finns på Gnomom w atches, men då tillkommer moms/tull antar jag?

Har själv inte köpt hos Gnomon över nätet men de erbjuder gratis frakt till Sverige, vilket hjälper hålla kostnaden nere en aning. Det tillkommer tull/moms iom att det importeras utanför EU men jag tror @M.L. kan ge bättre svar än vad jag kan
Vad mäter den där? Väldigt trevlig färg!

ca 42x48x13mm (bredd, bandhorn-bandhorn, höjd). Sägs ofta att den upplevs bära mindre, och jag kan bara hålla med :) En gammal bild nu men absolut den bekvämaste kombon jag burit den på. Ett tunt vintage gummi i tropic stil.
IMG_3234.jpg

Hej gott folk! Var hittar man em Squale GMT tropic på bästa möjliga sett? Finns på Gnomom watches, men då tillkommer moms/tull antar jag?

Om du vill klämma på den innan inköp så har jag modellen. Är osäker om jag vill kränga min då det är en trvlig klocka. Men PM om du har frågor.

Dock har kronan rasat lite och dollarn snart uppe i 9kr... Vid årskiftet då var kursen nere i 7.90kr.

Försök hitta någon inom EU som har den. Momsen och den dåliga kronan gör att priset sticker iväg lite. Dock som sagts tidigare så skickar dom paketet gratis?
priset jag betala.
6392:-
med moms 7990:-

Med dagens kurs.
7191 :-
+ moms 8990 :-
https://www.avanza.se/index/om-indexet.html/19000/usd-sek

IMG_20180617_134425222_HDR~2.png

Tillbaka
Topp