• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Precis som vi trodde, lite lagerrensning med NOS-modeller 😅

Ganska saftigt pris också. Intressant att se ifall de går åt!
IMG_2175.png
Så jäkla fulsnygga! Jag vill ha en men priset är ju bananas så det kan de glömma... Har svårt att se att de blir av med dem för 24K. 😳 Perfekt storlek för övrigt och boetten är grym. 👌

Senast ändrad:
Så jäkla fulsnygga! Jag vill ha en med priset är ju bananas så det kan de glömma... Har svårt att se att de blir av med dem för 24K. 😳 Perfekt storlek för övrigt och boetten är grym. 👌
Håller med i allt! 🙏🏼 Hade vart trevligt med lite lägre pris, då hade jag lätt kunnat tänka mig en 😃

Ja, alltså runt 8K hade ju varit ett rimligt pris för något som mest är en kul grej. För de pengarna köper jag hellre en 2001'a. 😁
Ja men verkligen. Lite tråkigt faktiskt. Minns när man kunde köpa NOS Squale (visserligen inte automatiska) för typ tre papp. Tiderna förändras 😄

En 2001 hade suttit så fint… Vill fortfarande ha den som sommarklocka 😍

Ja men verkligen. Lite tråkigt faktiskt. Minns när man kunde köpa NOS Squale (visserligen inte automatiska) för typ tre papp. Tiderna förändras 😄

En 2001 hade suttit så fint… Vill fortfarande ha den som sommarklocka 😍
Den lilla vintage-1545an och 1553 sålde Gripenbro för 2500kr och min 1521 Ocean köpte jag för 7K ny på samma ställe. Det var bättre förr. 😅

Mmm, en dag kommer jag att köpa en 2001, den är för bra för att inte finnas i samlingen. 👌😁

Den lilla vintage-1545an och 1553 sålde Gripenbro för 2500kr och min 1521 Ocean köpte jag för 7K ny på samma ställe. Det var bättre förr. 😅

Mmm, en dag kommer jag att köpa en 2001, den är för bra för att inte finnas i samlingen. 👌😁
Precis det jag tänkte på! Samma för mig när jag köpte min 1521 😆

Vill minnas han även sålde Corallo, inte exakt den här varianten men ändå. Och det var heller inga stora summor. Som sagt, det var bättre förr! 😄

Precis det jag tänkte på! Samma för mig när jag köpte min 1521 😆

Vill minnas han även sålde Corallo, inte exakt den här varianten men ändå. Och det var heller inga stora summor. Som sagt, det var bättre förr! 😄
Det missade jag att han hade i lager. Har aldrig gillat den modellen med Mercedesvisare osv så har aldrig brytt mig om den. Kronografen var rätt cool men samma sak där, hade hellre sett andra visare. Den nya är ju klart bättre för den har mer Squale-DNA. Om jag inte minns fel så fanns den gamla Corallon även med kvarts. 🤔

Det missade jag att han hade i lager. Har aldrig gillat den modellen med Mercedesvisare osv så har aldrig brytt mig om den. Kronografen var rätt cool men samma sak där, hade hellre sett andra visare. Den nya är ju klart bättre för den har mer Squale-DNA. Om jag inte minns fel så fanns den gamla Corallon även med kvarts. 🤔
Ja men precis. Håller med! Den här känns lite mer clean också 👌🏼

Exakt, och det var nog fasen kvarts han hade inne nu när du säger det. Minns inte priset men den var inte heller så dyr. 🧐

Jag var med och designade den där och jag måste säga att du har rätt, vi skulle valt aluminium istället för keramiskt. Ser riktigt bra ut! @v0n satte ett blått alu på sin och det blev också grymt.
Jag följde processen på sidan av och är en av de ursprungliga ägarna. Det var ett väldigt roligt projekt och den är för mig ett dokument av den perioden och vad mikrotråden var då. Därför tog det emot lite att byta inlägg men nu när det är gjort är jag väldigt nöjd med resultatet. Jag har alltid haft svårt för blanka keramiska inlägg och det har bara blivit värre med tiden. Men som med det mesta går det antagligen i vågor och snart tycker jag väl att det är det bästa som finns. Vita band kommer jag däremot aldrig att ändra uppfattning om. ;)

Har du kvar din?

Jag följde processen på sidan av och är en av de ursprungliga ägarna. Det var ett väldigt roligt projekt och den är för mig ett dokument av den perioden och vad mikrotråden var då. Därför tog det emot lite att byta inlägg men nu när det är gjort är jag väldigt nöjd med resultatet. Jag har alltid haft svårt för blanka keramiska inlägg och det har bara blivit värre med tiden. Men som med det mesta går det antagligen i vågor och snart tycker jag väl att det är det bästa som finns. Vita band kommer jag däremot aldrig att ändra uppfattning om. ;)

Har du kvar din?
Det keramiska inlägget vi valde är riktigt snyggt men man ser ju aldrig färgen och jag tror som du säger att det har att göra med att det är så blankt. Sen är det också tråkigt att keramiska inlägg inte slits, jag vill att mina dykare ska se använda ut. 😁

Bara riktiga män i minimala badbrallor och mycket hår på bröstet kan bära vita band. Och jag då. Vita band är det bästa som finns! 👌

Yes, jag har kvar min, den kommer aldrig att säljas. Var tvungen att plocka fram den nu, sitter tydligen på ett svart nato för tillfället.
1000012600.jpg

Det keramiska inlägget vi valde är riktigt snyggt men man ser ju aldrig färgen och jag tror som du säger att det har att göra med att det är så blankt. Sen är det också tråkigt att keramiska inlägg inte slits, jag vill att mina dykare ska se använda ut. 😁

Bara riktiga män i minimala badbrallor och mycket hår på bröstet kan bära vita band. Och jag då. Vita band är det bästa som finns! 👌

Yes, jag har kvar min, den kommer aldrig att säljas. Var tvungen att plocka fram den nu, sitter tydligen på ett svart nato för tillfället.
1000012600.jpg
Passar på att lufta den här också, till din ära. 😁
IMG_3266.jpeg

1000012600.jpg
Jag saknar min oerhört. Varje gång jag ser en bild på en av dem påminns jag om försäljningen som inte borde gjorts.

Tillbaka
Topp