Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan bara instämma!Fick denna bild som "dagens minne" för tre år sedan i telefonen. Matic, en mysig dykare som satt perfekt på ett orange Isofrane.
![]()
De har gått upp så fasligt i pris, annars skulle jag kunna tänka mig ett nostalgiskt återköp. Minns att jag sålde min Matic för 4800 kr när det begav sig.Kan bara instämma!
Kör också ett minne, med en bild på min gamla. April -21
![]()
Håller med! Minns inte exakt men var något liknande för min. Grym klocka oavsett! Får väl se om man biter i det sura äpplet och köper en igen någon dagDe har gått upp så fasligt i pris, annars skulle jag kunna tänka mig ett nostalgiskt återköp. Minns att jag sålde min Matic för 4800 kr när det begav sig.
![]()
Tycker det tar emot att betala mer än vad man vet att personen som säljer har betalat. Bara för att nypris har gått upp. Då hoppar jag hellre över och köper något annat.De har gått upp så fasligt i pris, annars skulle jag kunna tänka mig ett nostalgiskt återköp. Minns att jag sålde min Matic för 4800 kr när det begav sig.
![]()
Well det är precis så marknadsekonomi fungerar att priserna går upp och ner. Släpp sargen och köp den klockan du gillarTycker det tar emot att betala mer än vad man vet att personen som säljer har betalat. Bara för att nypris har gått upp. Då hoppar jag hellre över och köper något annat.
Snyggt! Det finns många bra modeller för tjejer och bland det bästa är när de vågar bära en ”manlig” klocka på 36-40mm. Det är cooltTror jag blivit av med mitt senaste köp efter att vi provade hur den satt på min fru. Hon stod i hallen och speglade sig och så hörde jag ”fan, ska du dra in mig i den här skiten också”.
![]()
Håller helt med! Jag vill att hon ska kolla på bb54 och en doxa sub200t framöverSnyggt! Det finns många bra modeller för tjejer och bland det bästa är när de vågar bära en ”manlig” klocka på 36-40mm. Det är coolt
Ganska bra pris ändå, även med slagavgift! Hemskt band dock. UschHittade denna för de som är sugna på en Squale master
![]()
SQUALE, armbandsur, Master Marina Militare, stål, 2022.
Automatiskt uppdrag med datum, heliumventil och safirglas. Referensnummer: MASTERMM Serienummer: 15/300 Kaliber: Sellita SW200-1 Diameter: 42 mm Armband i läder, ej original. Etui medföljer.auctionet.com
Nä, vanligt folk tänker inte alls på sådant. Min fru köpte nyligen en ny Certina att ha på jobbet och jag fick övertala henne att spara lådan och tillbehören. "Det tar ju bara en massa onödig plats!" Och då är ändå Certinas boxar väldigt små och diskreta.Ganska bra pris ändå, även med slagavgift! Hemskt band dock. Usch
Sen undrar man ju vart cert etc tagit vägen, men alla är väl inte lika nogsamma![]()
JävlarNytt släpp från Squale. En Matis S på fantastiska 37,8mm(!). Fiiii fan vad jag vill ha en!Caset är mer som första generationens Master vilket jag gillar!
![]()
![]()
![]()
![]()
Sjukt bra släpp!!! Har drömt om en mindre Matic i flera år och trodde aldrig att de skulle tumma på storleken. Kommer med stor sannolikhet klippa ett ex.Nytt släpp från Squale. En Matis S på fantastiska 37,8mm(!). Fiiii fan vad jag vill ha en!Caset är mer som första generationens Master vilket jag gillar!
![]()
![]()
![]()
![]()
Lätt en ny modell. Helt ok prissättning också - €1490.JävlarDen triggar ett stort vill ha begär. Hoppas det kommer en länk till den framöver. Är detta en begränsad upplaga eller en ny modell?
Blir väl inte bättre av att alla band som listas under "Compatible straps" är 22mm.Frågan är om det är 20 eller 19mm mellan luggarna, de verkar oense på hemsidan.![]()
Vad är det du inte gillar?Jag är inte övertygad av den nya modellen. Proportionerna är off. Tur är väl det för plånboken![]()
Squale själva föreslog deras 20mm band till deras modeller med 19mm när jag frågade demBlir väl inte bättre av att alla band som listas under "Compatible straps" är 22mm.Hoppas på 19mm med tanke på storleken. 20 erbjuder väl iofs bättre urval av band.
Själv hoppas jag på 20mm. Annars så är det ett nej från mig. Har 100+ band i 20mm hemmaBlir väl inte bättre av att alla band som listas under "Compatible straps" är 22mm.Hoppas på 19mm med tanke på storleken. 20 erbjuder väl iofs bättre urval av band.