• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Fick denna bild som "dagens minne" för tre år sedan i telefonen. Matic, en mysig dykare som satt perfekt på ett orange Isofrane.

4c331de9-9e75-442c-a100-2e77fa1b3a63-1_all_4688.jpg

De har gått upp så fasligt i pris, annars skulle jag kunna tänka mig ett nostalgiskt återköp. Minns att jag sålde min Matic för 4800 kr när det begav sig.

1000022393.jpg
Tycker det tar emot att betala mer än vad man vet att personen som säljer har betalat. Bara för att nypris har gått upp. Då hoppar jag hellre över och köper något annat.

Tycker det tar emot att betala mer än vad man vet att personen som säljer har betalat. Bara för att nypris har gått upp. Då hoppar jag hellre över och köper något annat.
Well det är precis så marknadsekonomi fungerar att priserna går upp och ner. Släpp sargen och köp den klockan du gillar :) Det är väldigt få klockor som håller sitt pris eller går upp i värde. Och när det gäller Squale är det någon enstaka tusenlapp upp eller ner det kan handla om för några få modeller. Det finns exempel och märken som är mycket värre. För Rolex tex kan jag mer hålla med ditt resonemang när säljare begär långt över nypris på en artificiell marknad.

Tror jag blivit av med mitt senaste köp efter att vi provade hur den satt på min fru. Hon stod i hallen och speglade sig och så hörde jag ”fan, ska du dra in mig i den här skiten också 😂🤣”.
IMG_3300.jpeg
Snyggt! Det finns många bra modeller för tjejer och bland det bästa är när de vågar bära en ”manlig” klocka på 36-40mm. Det är coolt

Hittade denna för de som är sugna på en Squale master 🦈

Ganska bra pris ändå, även med slagavgift! Hemskt band dock. Usch 😂

Sen undrar man ju vart cert etc tagit vägen, men alla är väl inte lika nogsamma 😬

Ganska bra pris ändå, även med slagavgift! Hemskt band dock. Usch 😂

Sen undrar man ju vart cert etc tagit vägen, men alla är väl inte lika nogsamma 😬
Nä, vanligt folk tänker inte alls på sådant. Min fru köpte nyligen en ny Certina att ha på jobbet och jag fick övertala henne att spara lådan och tillbehören. "Det tar ju bara en massa onödig plats!" Och då är ändå Certinas boxar väldigt små och diskreta.

Jag är inte övertygad av den nya modellen. Proportionerna är off. Tur är väl det för plånboken :)
Vad är det du inte gillar? 🙂 Proportionerna hos mindre dykarur är alltid off på bilder tycker jag, samma som t.ex. Christopher Wards mindre GMT och dykare. Ser helt klart bättre ut på armen. För övrigt imponerande att de fått till 60 Atmos på en 38mm dykare som bara är 12,6mm tjock! 😁

Tillbaka
Topp