• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Återkom gärna med hur det gick, och vad det gick på!
Fick svar från Squale idag.

20 CHF för reservdelarna jag efterfrågade (water resist kit + crown tube), ca 30 CHF för frakt. Så ca 600 svenska kronor för material och frakt.

Sen ska ju urmakaren ha sitt för tester och jobb, tänker att jag ska pipa förbi Svante först och att han ska få känna och klämma lite på klockan och lämna ett bindande pris innan jag beställer delarna. Har för mig att han sa 500-1000 kr när vi pratade i telefon men tar det inte som ett bindande besked eftersom han inte fått se den i verkligheten ännu.

P1011186.jpg
P1011189-2.jpg

Squale 1521 Classic med Artem loop-less sailcloth. What say you? :)

Har smygit omkring på forumet ett tag, slog till på en Squale efter välldigt mycket övervägande. och vilken uppgradering det blev sen då, nu får Steinhart klockan (Ocean One) åka ner i boxen ett bra tag framöver.

Får tacka Anders på Sekvens för en bra och smidig affär och oslagbart pris! Klockan är otroligt fin, och så lätt på titanium länken. Nu måste jag bara få den Size'ad :)

IMG_7913.jpeg

en sak som faktiskt är bra med original spännet är att desk diving märken blir obefintliga.. men har beställt det uppgradera spänner från Squale direkt nu

Snygg som attan den där, men bandhornen ser vassa ut, inget som stör?
Tack ! Nej faktiskt inte, inte änns tänkt på det. klockan sitter otroligt bra på handleden, samma med höjden, det fick mig att tänka en stund med 15.5mm, men den skänns inte i vägen någonstans. Jag tror det är också pgr länkbandet som följer handleden så pass bra. Man glömmer snabbt att klockan sitter där pgr minskade vikten. lite ovant också.

Just nu med butterfly spännet, så har klockan aningens "top vikt" men inget som tar över, ska bli intressant att få dit "clasp" spännet när den kommer.

Senast ändrad:
Tack ! Nej faktiskt inte, inte änns tänkt på det. klockan sitter otroligt bra på handleden, samma med höjden, det fick mig att tänka en stund med 15.5mm, men den skänns inte i vägen någonstans. Jag tror det är också pgr länkbandet som följer handleden så pass bra. Man glömmer snabbt att klockan sitter där pgr minskade vikten. lite ovant också.

Just nu med butterfly spännet, så har klockan aningens "top vikt" men inget som tar över, ska bli intressant att få dit "clasp" spännet när den kommer.
Håller med här. Bandhornen ser stora ut på bilder, men det är inget man upplever när man bär klockan.

Skulle jag klaga på något gällande klockan är det att länken har ganska vassa kanter. Druttade på ändan i somras och satte mig på klockan. Det positiva är att klockans material gjorde att skadorna blev minimala på själva klockan, men länken lyckads ändå skärna in i huden en bit, något jag inte tror skulle hänt med någon annan klocka i min samligt.

Håller med här. Bandhornen ser stora ut på bilder, men det är inget man upplever när man bär klockan.

Skulle jag klaga på något gällande klockan är det att länken har ganska vassa kanter. Druttade på ändan i somras och satte mig på klockan. Det positiva är att klockans material gjorde att skadorna blev minimala på själva klockan, men länken lyckads ändå skärna in i huden en bit, något jag inte tror skulle hänt med någon annan klocka i min samligt.
oj, låter lite otäkt. ja du har rätt kanterna är lite halv vassa. har inte tagit av länk bandet än, men är sugen på att testa gummi bandet. Men jag vet att det blurkar vara lite halv knepigt att få tebax band som möter klock formerna så här pass bra

Tillbaka
Topp