• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

1545 på idag ☀️☀️☀️

Bilagor

• IMG_9008.jpeg
    IMG_9008.jpeg
    193.9 KB · Visningar: 14
Tog äntligen tummen ur och beställde hem originallänk till 1545.
7 juli 22:45 - 9 juli 12:48. 38 timmar från Lugano till mitt postombud. Bra leveranstid!

IMG_3837.jpeg
IMG_3836.jpeg

Kan bara hålla med @dd_mange i att länken känns rejäl och prisvärd. SEL och skruvade pins för att korta länken.

Spännet är kort, vilket uppskattas. Tre punkter för mikrojustering plus dykarförlängning om man har det behovet.

IMG_3831.jpeg
IMG_3830.jpeg

jag vet att tejpen är kvar på spännet, låt mig va

Kort och gott: jag är nöjd! Den här gör sig fantastiskt bra på länk

IMG_3842.jpeg

Senast ändrad:
Tog äntligen tummen ur och beställde hem originallänk till 1545.
7 juli 22:45 - 9 juli 12:48. 38 timmar från Lugano till mitt postombud. Bra leveranstid!

IMG_3837.jpeg
IMG_3836.jpeg

Kan bara hålla med @dd_mange i att länken känns rejäl och prisvärd. SEL och skruvade pins för att korta länken.

Spännet är kort, vilket uppskattas. Tre punkter för mikrokustering plus dykarförlängning om man har det behovet.

Kort och gott: jag är nöjd!

IMG_3831.jpeg
IMG_3830.jpeg

jag vet att tejpen är kvar på spännet, håna mig inte plz
Ser bra ut! Hur känns spännet? Jag antar att det är ett friktionslås?

Ganska rejält. Sitter som berget så får ta i en aning för att öppna upp det. Även flärpen/bygeln sitter väldigt tight.

Har redan hunnit bli lite skrapmärken

IMG_3844.jpeg
Precis det. Spännet och låset sitter verkligen som berget. Nästan lite för hårt. Kanske blir lösare med tiden. Är väl enda man kan klaga på egentligen. Man lär inte tappa den iaf 🙂

Ganska rejält. Sitter som berget så får ta i en aning för att öppna upp det. Även flärpen/bygeln sitter väldigt tight.

Har redan hunnit bli lite skrapmärken

IMG_3844.jpeg

Precis det. Spännet och låset sitter verkligen som berget. Nästan lite för hårt. Kanske blir lösare med tiden. Är väl enda man kan klaga på egentligen. Man lär inte tappa den iaf 🙂
Jag hade en Sinn med samma problem. Man kan försiktigt böja ut sidorna på bygeln/låset med fingrarna. Det är också vad Sinn själva rekommenderade att jag skulle prova när jag frågade dem. Värt ett försök med era Squale kanske?

Jag hade en Sinn med samma problem. Man kan försiktigt böja ut sidorna på bygeln/låset med fingrarna. Det är också vad Sinn själva rekommenderade att jag skulle prova när jag frågade dem. Värt ett försök med era Squale kanske?
Bra tips!
På just det här spännet är det mer den här bågen som är väldigt aggressiv. Kanske tar tången och öppnar upp den aningens millimeter, om jag börjar störa mig för mycket

IMG_3848.jpeg

Bra tips!
På just det här spännet är det mer den här bågen som är väldigt aggressiv. Kanske tar tången och öppnar upp den aningens millimeter, om jag börjar störa mig för mycket

IMG_3848.jpeg

Eller så kör man enkla vägen och slänger på ett mesh 😬
IMG_5312.jpeg

Tillbaka
Topp