• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tropic band på Omega forums

Måste ju bjuda på en bild också :)
IMG_20170824_070407-01.jpeg

Nu ligger banden i ett glasslåda ihop med en skål med ättika. Får väl se om ättikan biter lika bra på det här som det brukar göra på gammal rök och andra sunkiga dofter man kan stöta på i gamla bilar :) Rapporterar progress om nån vecka när jag öppnar lådan.

Tycker egentligen inte att det är så illa och om det inte går bort så kör jag på och använder dom tills jag vant mig :) Men ett ättiksförsök är det värt i alla fall om det kan ta bort något av doften.
Har inte någon dykare inne för tillfället (en på väg) så har inte kunnat använda banden ännu men tyckte inte de luktade så farligt. Senast däremot då luktade de riktigt unket. Gick dock bort efter en tids användning. Rapportera gärna hur försöker med ättika går :)

Har ett gammalt band som är sen förra köpet. Det luktar ingenting. Däremot dessa 3 sista luktar lite grand. Men inget som stör mig direkt. Köpte 2 18 mm band från en annan säljare men dom lukta inget heller. Misstänker att det försvinner så småningom. Fick ett RAF bund av @Seikosthlm en gång. Där kan man snacka om modförrådsdoft :) Tårades nästan i ögonen. Testade ättika men det funka inte. Jo det enda som hände var att spännet blev mässingsfärgat då kromet försvann . Men tror doften har försvunnit på det oxå nu.

En vecka senare instängda ihop med en ättiksskål så kan jag konstatera att rogart hade helt rätt. På delar av spännet försvann kromet men det mesta av källardoften är kvar, tillsammans med en rätt frän ättiksdoft. Nu hänger dom ute för att åtminstone vädra bort ättiksdoften. Får nog bli att "använda bort" eller vänja sig vid doften o_O

En vecka senare instängda ihop med en ättiksskål så kan jag konstatera att rogart hade helt rätt. På delar av spännet försvann kromet men det mesta av källardoften är kvar, tillsammans med en rätt frän ättiksdoft. Nu hänger dom ute för att åtminstone vädra bort ättiksdoften. Får nog bli att "använda bort" eller vänja sig vid doften o_O
Man vänjer sig! Jag gillar den nästan! Men som någon sa så hade han hemska associationer till mögelskador i hus och då kanske man inte vänjer sig :D

Man vänjer sig! Jag gillar den nästan! Men som någon sa så hade han hemska associationer till mögelskador i hus och då kanske man inte vänjer sig :D
Tror jag nämnt det innan i tråden men den försvinner efter tag om man har dem på armen, låter man de ligga händer inget utom att doften sprider sig till allt i dess omgivning, så man får vänja sig vid att gå omkring och lukta källare :)

Banden från den senaste beställningen luktar inte alls lika mycket som från beställningen innan. Inom ett år är lukten i stort sett borta så det är ju lugnt i vilket fall. Är nog bra att förvara banden borta från andra band och inte så instängt.

Köpte föregående beställningsrunda och det luktade riktigt illa. Körde en sväng i diskmaskinen vilket gjorde susen. Yes Platinum.

Tillbaka
Topp