• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tropic band på Omega forums

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Känns som att det legat ute många annonser på Köpes avseende Tropic under senaste tiden. Borde ju inte vara så svårt att få ihop fler. Ska kolla med en polare utanför forumet om inte ha ska ha några band.
 

Exxet

Rolex
Har nog inte att göra i den här tråden men det handlar i a f om Tropic, var kan man få tag på ett "halvt" band? :confused:
Köpte en klocka med vad jag hoppades på skulle vara ett Tropic-band på, urusla bilder och inget om bandet, frågade om bandet följde med, jodå, plastbandet följer med var svaret, det dök upp, och det var ett 20 mm Tropic på men den långa delen var trasig, av och sprucken :arghh: så där av min fråga, kanske dum men...
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Har nog inte att göra i den här tråden men det handlar i a f om Tropic, var kan man få tag på ett "halvt" band? :confused:
Köpte en klocka med vad jag hoppades på skulle vara ett Tropic-band på, urusla bilder och inget om bandet, frågade om bandet följde med, jodå, plastbandet följer med var svaret, det dök upp, och det var ett 20 mm Tropic på men den långa delen var trasig, av och sprucken :arghh: så där av min fråga, kanske dum men...
Du får lägga det i lådan och vänta tills du hittar en till halva. :) fick du det trevliga spännet iaf?
 

Exxet

Rolex
Får nog göra det, verkar vara svårare Tropic att hitta, vet inte vad det heter, möjligen Waffle om man tittar på insidan/baksidan lr vad det heter, 20 mm, rak kant, curved verkar lättare, i a f till vettigt pris, tyvärr är nog spännet nått random, inget Acier lr Inox men det ser likadant ut, har ett felköpt 19 mm oxå, trodde det var rak kant men icke :bag:
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Får nog göra det, verkar vara svårare Tropic att hitta, vet inte vad det heter, möjligen Waffle om man tittar på insidan/baksidan lr vad det heter, 20 mm, rak kant, curved verkar lättare, i a f till vettigt pris, tyvärr är nog spännet nått random, inget Acier lr Inox men det ser likadant ut, har ett felköpt 19 mm oxå, trodde det var rak kant men icke :bag:
Ingen bild på spännet?
 

Exxet

Rolex
Ingen bild på spännet?
Bilder var det, skicket är inget vidare direkt:
1.jpg
2.jpg
 

Fadershan

Patek
Ja jag sköt lite fort.. 300+valfri frakt för den som är sugen på ett svart 18mm tropic sport. Jag har inte fått dom än men bekräftar när jag har dom.

Obs endast för aktiva KS-bröder och har 5-6st att undvara :D Men dra ett PM om intresse finns så uppdaterar jag när jag faktiskt har dom i handen osv :)
 

Fadershan

Patek
Ja jag sköt lite fort.. 300+valfri frakt för den som är sugen på ett svart 18mm tropic sport. Jag har inte fått dom än men bekräftar när jag har dom.

Obs endast för aktiva KS-bröder och har 5-6st att undvara :D Men dra ett PM om intresse finns så uppdaterar jag när jag faktiskt har dom i handen osv :)
Ähh sorry sköt för fort igen.. säljaren hörde av sig nu och kör en fuling. Trist! Om jag lyckas få dom iaf hör jag av mig men ser inte så ljust ut. Sorry för trassel!
Screenshot_20170813-150202.png
 
Topp