Jag tycker den här tråden är rätt engagerande, kanske för att jag befunnit mig i ett liknande "dilemma". Det viktigaste rådet jag kan ge ur min horisont är att försöka se de IRL. Jag har verkligen älskat hur BB36 och Explorern ser ut på bild. Till sist övertalade jag mig själv att BB36 var rätt väg att gå sett till pris, tillgänglighet etc. När jag väl sedan hittade en hos min AD upplevde jag den som för liten. Tanken på en 36mm GADA-klocka var enormt lockande i teorin, men den kändes inte rätt live. BB41 såg faktiskt bättre ut IMO. I slutändan blev det istället en 116900. 40 till 44 mm inser jag är min personliga sweet spot.
När det kommer till valet mellan Tudor och Rolex, försök välja med hjärtat. Jag tror vi klocknördar som en naturlig del av hobbyn är bra på att överanalysera våra val och gärna låter hjärnan vinna över hjärtat, åtminstone har det hänt mig. I slutändan nöjer jag mig inte för än jag skaffat mig det jag verkligen vill ha. Så är det Rolexen du egentligen vill ha, nöjd dig inte med något annat utan invänta rätt objekt. Med det sagt, BB36 är verkligen en fantastiskt fin klocka på alla vis. Jag kommer sakna min mentala föreställning av den.
När det kommer till valet mellan Tudor och Rolex, försök välja med hjärtat. Jag tror vi klocknördar som en naturlig del av hobbyn är bra på att överanalysera våra val och gärna låter hjärnan vinna över hjärtat, åtminstone har det hänt mig. I slutändan nöjer jag mig inte för än jag skaffat mig det jag verkligen vill ha. Så är det Rolexen du egentligen vill ha, nöjd dig inte med något annat utan invänta rätt objekt. Med det sagt, BB36 är verkligen en fantastiskt fin klocka på alla vis. Jag kommer sakna min mentala föreställning av den.