• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudor Black Bay, Svart eller Blå

Tudor Black Bay, Blå vs Svart

• Svart

Röster: 81 66.9%
  • Blå

Röster: 40 33.1%

• Totala väljare
    121

Gabriel90

Silver
Nu har valet landat på Tudor BB.
Vilken färg man skall välja är lite svårare däremot.
Svart är klassiskt och funkar till allt, svart är aldrig fel. Men en svart dykarmodell ser man nästa överallt känns det som.
Blåa har ett mer modernare utseende än den svarta, snyggt med den blåa bezeln

Många rekommenderar hellre den gamla modellen med ETA verket p.g.a billigare service kostnader och nån millimeter lägre på höjden.
Jag ser inga nackdelar med att köpa den nya modellen med inhouse. Det är ingen billig klocka, och då får man väl räkna på att service kostar, vilket kanske man bör göra en gång per 5-7år.

Detta har säkert diskuterats tidigare, då får ni ursäkta detta inlägg.

Bilagor

• Tudor-Heritage-Black-Bay-79230-with-manufacture-movement-2016-8.jpg
    Tudor-Heritage-Black-Bay-79230-with-manufacture-movement-2016-8.jpg
    211.8 KB · Visningar: 276
Varför skulle det moddade ETA-verket vara billigare att serva än on house-verket?

Tycker svart. Snyggt med den röda triangeln och guldtavla/visare till det svarta. Den blå blir mer plain tycker jag.

Jag har bara sett den blå i urbutiker fram tills förra veckan, när jag såg en på ett kontor. den såg bra mycket livfulla ut i det vilda än när jag sett och testat i butik...
Men ändock så går min röst till den svarta. gilt-tavlan är så jävla magisk....

Nu har valet landat på Tudor BB.
Vilken färg man skall välja är lite svårare däremot.
Svart är klassiskt och funkar till allt, svart är aldrig fel. Men en svart dykarmodell ser man nästa överallt känns det som.
Blåa har ett mer modernare utseende än den svarta, snyggt med den blåa bezeln

Många rekommenderar hellre den gamla modellen med ETA verket p.g.a billigare service kostnader och nån millimeter lägre på höjden.
Jag ser inga nackdelar med att köpa den nya modellen med inhouse. Det är ingen billig klocka, och då får man väl räkna på att service kostar, vilket kanske man bör göra en gång per 5-7år.

Detta har säkert diskuterats tidigare, då får ni ursäkta detta inlägg.

Vad är skillnaden i höjd/tjocklek?

Tack så mycket för feedback allihop !
Ska man följa majoriteten så blir det svart.

jag lutar mer åt den blåa.
Ska testa båda under veckan och slå till på en av dem.
Det blir iallafall nya modellen med in-house utan tvekan, gillar verkligen det nya armbandet och nya loggan mer.

Svart lätt
Blå nej - guldvisare är halva grejen med denna klocka enligt mig
Röd är riktigt riktigt cool men som jag känner nu blir det nog för mycket i längden, dock inte säker..
:)

Tillbaka
Topp