• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Black Bay

meo_swe

Audemars
ni som har en tudor black bay, sitter den verkligen skönt på handleden eller är ni förblindade av av dess skönhet att ni glömmer av att den känns klumpig? jag frågar eftersom jag tycker de är jättefina till utseendet och kan tänka mig att köpa en men har inte provat en på handleden än. tycker mig dock ha läst att boetten är klumpig och på bilder så ser den platt ut. förstår att detta kommer att riva upp sår hos några och det är inte avsikten. vill bara få feedback på hur boetten känns på din handled!
Jag har använt min BB nästan konstabt från i somras tills nu. Visst är det en redig bit, men jag vande mog väldigt snabbt vid storleken. Som med allt annat så handlat ju mycket om hur handleden ser ut och vad du jobbar med. Jag känner av att klockan sitter där, men jag slår (nästan) aldrig i den pga höjden.


@martin9z9 lycka till med jobbjakten! Får du deg att köpa en BB kommer du inte ångra dig. Det är ju dessutom en jävligt bra start på att få en klocka med jävligt stort personligt värde.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
ni som har en tudor black bay, sitter den verkligen skönt på handleden eller är ni förblindade av av dess skönhet att ni glömmer av att den känns klumpig? jag frågar eftersom jag tycker de är jättefina till utseendet och kan tänka mig att köpa en men har inte provat en på handleden än. tycker mig dock ha läst att boetten är klumpig och på bilder så ser den platt ut. förstår att detta kommer att riva upp sår hos några och det är inte avsikten. vill bara få feedback på hur boetten känns på din handled!
Det är ju en smaksak och beroende på vad man jämför med som allt annat. Prova innan du slår till om du är tveksam. Jag tycker den är rätt klossig och framförallt är länken bred men om man jämför med andra dykarklockor så finns det ju många som är klumpigare. -Inte för att jag äger en Tudor, men ändå. :)
 
Topp