Som motvikt här har jag både köpt och bytt med
@Oli. Både nya, gråa klockor. Men även beggat. (Tror att jag eventuellt även köpte ett beggat PS4 till grabben av honom). Priser och bytesvärde har varit fair, har jag upplevt.
Blev försening på en BB GMT och ett lite högre pris än först beräknat, vilket såklart kändes lite trist. Men fick med ett kvitto från Rob E på samma pris som jag betalade Oli.
Sedan kan man såklart gissa att Oli kanske får högre rabatt på privata klockor, eller får gå före på någon kölista på annan modell.
Men kom igen, alla här är väl jävligt medvetna om att det är en bransch full av genvägar och parallella flöden? Tror inte att någon av ”storhandlarna” - som går hundratals transaktioner årligen på KS - går back på varje? En ”hobby” som kostar ett par hundra tusen per år? Knappast va?
Däremot ska ingen känna sig lurad på pengar. Tar man handpenning har man lite mer ansvar än att bara kunna luta sig tillbaka och säga att det har blivit förseningar. Då får man se till att man förhandlar rätt att avbryta köpet och få tillbaka handpenningen från ex vis Rob om det är därifrån man beställt.
Vill dock vara tydlig med att jag alltså absolut skulle kunna göra affärer med Oli igen. Tycker att det är synd om han nu har tagit sig vatten över huvudet och inte kunnat hålla sitt ord gentemot andra.