Det är ju Oli som säger att han inte skär något emellan, inte jag. Se det som en logisk teori om det känns bättre för dig, beteendet är grovt och det finns flera drabbade.
Ok, och flera säger att det funkar bra. Märkligt det där.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är ju Oli som säger att han inte skär något emellan, inte jag. Se det som en logisk teori om det känns bättre för dig, beteendet är grovt och det finns flera drabbade.
Beror väl på vem man dealar med. Handpenning köper jag men att betala fullt i förskott köper iaf inte jagDu har kanske missat den uppenbara risken för mellanhanden att stå där med en klocka att betala när kunden dragit sig ur affären?
Bor ni under en sten? Hur lyckades vi sälja 52st PADI via gruppköp utan att det blev något problem? Det handlar om förtroende. Om bokningen görs mellan AD och kund så har mellanhanden inte försatt sig i en risksituation.Du har kanske missat den uppenbara risken för mellanhanden att stå där med en klocka att betala när kunden dragit sig ur affären?
Nu blev det ju tvärtom istället pga det.Du har kanske missat den uppenbara risken för mellanhanden att stå där med en klocka att betala när kunden dragit sig ur affären?
PRECIS!Bor ni under en sten? Hur lyckades vi sälja 52st PADI via gruppköp utan att det blev något problem? Det handlar om förtroende. Om bokningen görs mellan AD och kund så har mellanhanden inte försatt sig i en risksituation.
Risken är noll för mellanhanden, det är ADn som sätter sig i en risksituation och den kan minimeras via en handpenning om ADn kräver. Den handpenningen kommer i så fall från kunden, inte mellanhanden.
Bor ni under en sten? Hur lyckades vi sälja 52st PADI via gruppköp utan att det blev något problem? Det handlar om förtroende. Om bokningen görs mellan AD och kund så har mellanhanden inte försatt sig i en risksituation.
Risken är noll för mellanhanden, det är ADn som sätter sig i en risksituation och den kan minimeras via en handpenning om ADn kräver. Den handpenningen kommer i så fall från kunden, inte mellanhanden.
Så behöver det inte vara. Vet inte varför man skulle ta det för givet? Kanske mellanhanden är beställare och köpare. Who knows..Risken är noll för mellanhanden, det är ADn som sätter sig i en risksituation och den kan minimeras via en handpenning om ADn kräver. Den handpenningen kommer i så fall från kunden, inte mellanhanden.
Det enda som är intressant är ju om han underpresterar gravt i vissa fall.Ok, och flera säger att det funkar bra. Märkligt det där.
Ja har varit skyldig @sherwan pengar privat tidigare men det blev också uppklarat så du har ju inte stenkoll.
Om man räknar en saknad och betald Tudor som löst...? Njaa... är nog fel.
@Oli du säger att detta är uppklarat?Verkar inte heller vara någon turordning att få pengar tillbaka...
Har betalt klockan 24 Juli, väntat på varan eller pengarna..
Antingen vill du inte förstå eller så har du inte läst tråden. Har du läst tråden och Olis version? Enligt honom finns det inget vinstsyfte i vad han sysslar med.Vet inte varför du jämför gruppköp via ett erkänt forum med, vad det verkar, gråhandel?
Ok, och flera säger att det funkar bra. Märkligt det där.
Svaren i tråden och 104 svar i hans GG-tråd som torde vara resultatet av minst 104 gjorda/uteblivna(?) affärer.Vad grundar du det på?
Hade jag vart Oli så hade inte jag heller vart så aktiv i tråden. Han har gjort försök att förklara sig men vad är det för vits att fortsätta förklara sig när folk ändå har bestämt sig för att han är ”skyldig”Sorry att jag bryter in i er diskussion men att flera säger att det fungerar bra har ju ingenting med ämnet att göra. Det betyder inte att den som är drabbad är Mindre drabbad bara för att majoriteten är nöjda.
Hade jag varit Oli och vetat med mig om att jag hade ryggen fri hade jag varit väsentligt mer aktiv i tråden. Som det är nu har det kommit ett par lama förklaringar.
Tråden är öppen för att det uppenbarligen är minst fem pers som står utan klocka, pengar och tillfredsställande förklaring. Hade det varit en drevtråd utan substans är jag 100% säker på att den blivit låst per omgående.
Utan att alls ha någon del i denna härva, men ha läst kommentarerna, så förefaller det ytterst märkligt att sitta som en moder Theresa mittemellan och förmedla klockor hit och dit utan egen vinning. Varför skulle någon enda människa göra det? Till några kompisar några gånger, javisst självklart. Men i större skala. Känns det ens skuggan av rimligt? Inte i min bok.Vad grundar du det på?
Kom igen. Läs tråden. Tysken är den som har minst anledning att förklara sig. Hans intenTion är ovidkommande.
Hade jag vart Oli så hade inte jag heller vart så aktiv i tråden. Han har gjort försök att förklara sig men vad är det för vits att fortsätta förklara sig när folk ändå har bestämt sig för att han är ”skyldig”
Jag har läst tråden och håller med dig att han inte behöver förklara sig, absolut. Min nyfikenhet på intension baserar sig på Tyskens tidigare trådstart som även den handlar om Rob E och deras tveksamma beslut. Det skapar en viss nyfikenhet hos mig.Kom igen. Läs tråden. Tysken är den som har minst anledning att förklara sig. Hans intenTion är ovidkommande.
Nej, tråden handlar inte om tysken. Men det är alltid relevant att fundera över var information kommer ifrån (tidigare trådstarten) och vad avsändaren har för agenda. Här kan man ju spekulera vilt, men tydligt är ju att han inte verkar gilla gråhandel iaf.Denna tråd handlar inte om tysken. Hittills är det 4 medlemmar som skrivit här i tråden att de har en affär med Oli som inte är löst. De 4 har olika inställningar till det.
Leben skrev tidigare att de fått info om ”cirka 5 personer”, det är inget som säger att de 4 här i tråden tillhör de personerna.
Nä jag förutsätter att han svarar när folk frågar och får svar när dom undrar över något.Du kan väll ändå inte stå bakom att en person på detta forumet är skyldig medlemmar en massa pengar och varken försöker svara dom när dom skall få dem eller sina klockor?.
Hade jag vart Oli så hade inte jag heller vart så aktiv i tråden. Han har gjort försök att förklara sig men vad är det för vits att fortsätta förklara sig när folk ändå har bestämt sig för att han är ”skyldig”
Det blir ju såklart en annan femma. Men har pratat med OLI , och vi har kollit överens om ett slutdatum. Antingen klocka eller pengar tillbaka. Vi får se m. Jag tror ju ändå på att oli är en grön kvist....och dina pengar ifall du får vänta 6 mån till?
Ja fast det finns ju fler här som hävdar motsatsen, tror du att dom försöker luras?. Angående på stört, enligt vad som sagts här så är det ju en individ som väntat sex månader på sina pengar?. Jag säger inte på stört, men någon form av rimlighet är väll ändå inte sex månader?Nä jag förutsätter att han svarar när folk frågar och får svar när dom undrar över något.
Sen att man kan få vänta på pengarna är inte att luras.
Oli har alltid svarat när jag hört av mig och då gäller det även när det gällt saker som kommer att kosta honom pengar.
Inte bara när han ska sälja alltså.
Menar bara att det kan finnas olika anledningar till varför man inte kan betala tillbaka pengarna på stört.
Mänskligt, förmodligen, kanske, eventuellt. Ekonomiskt, du kan ju hoppas...Det blir ju såklart en annan femma. Men har pratat med OLI , och vi har kollit överens om ett slutdatum. Antingen klocka eller pengar tillbaka. Vi får se m. Jag tror ju ändå på att oli är en grön kvist.