noeLLY
Silver
Vilket argument är du så jävla trött på?Så jävla trött på det argumentet. Internet och fri handel inom EU är inget nytt fenom. Reklamering finns reglerat i konsumentköplagen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilket argument är du så jävla trött på?Så jävla trött på det argumentet. Internet och fri handel inom EU är inget nytt fenom. Reklamering finns reglerat i konsumentköplagen.
Tror inte det sticker i någons ögon utan det är affärer. Något som dock sticker i mina ögon är attityden att det ska bli konsekvenser om handlare inte är "behjälpliga" och gör saker gratis
Att det är OK mer merkostnader för kunden bara för att de inte sålt klockan.Vilket argument är du så jävla trött på?![]()
Jo men det är ju ändå så att de är ansiktet för märket ut mot kund och sköter dom det inte snyggt kommer det ju tyvärr bara återspeglas på dem själva. Därigenom bör det ligga i återförsäljarens samt märkets intresse att vara så tillmötesgående och hjälpsam som möjligt. Jag kan bara tala om egen erfarenhet och jag är för det mesta rätt tolerant och aldrig den som går in med redan knytna nävar i en diskussion. Men om man sjabblar med ett garantiärende och det fullt ut beror på slarv från återförsäljaren vid flertalet tillfällen i samma ärende och därigenom tar 8 månader är jag inte längre nådig..
Ja det håller jag absolut med om!
Vilket ärende refererar du till?
Att det är OK mer merkostnader för kunden bara för att de inte sålt klockan.
Mitt eget av min Pam312.
Nästa gång det är dags för service blir det en weekend till Köpenhamn eller liknande. Likaså när jag är rik och ska köpa AP RO (kanske inte Köpenhamn då iof)...
Men det är det väl?
Ska du komma in till en annan klädbutik där du inte inhandlat din kostym och kräva att dom lägger upp/om den kostnadsfritt?![]()
Att det är OK mer merkostnader för kunden bara för att de inte sålt klockan.
Fel jämförelse, detta handlar om Worldwide garanti som en tillverkare utfärdat.
Att korta en länk har aldrig varit ett garantiärende...Men det är det väl?
Ska du komma in till en annan klädbutik där du inte inhandlat din kostym och kräva att dom lägger upp/om den kostnadsfritt?![]()
Aldrig påstått heller utan ett direkt svar på Yonssons trötthetAtt korta en länk har aldrig varit ett garantiärende.....och många tar bra betalt för det lilla
![]()
Nej! Har jobbat som ledare inom retail i 10år. Har man inte servicetänket så förtjänar man inte att sälja. Enl mig. Du är fri att tycka annorlunda dock.Du övervägde aldrig att själv tilltala försäljaren?
Generöst att jag får tycka annorlunda. Själv värderar jag rena petitesser högre när jag handlar, som pris, garantier, prutbarhet och faktiskt själva prylarna också. Men jag har ju inte varit ledare inom retail i 10 år heller.Nej! Har jobbat som ledare inom retail i 10år. Har man inte servicetänket så förtjänar man inte att sälja. Enl mig. Du är fri att tycka annorlunda dock.
Jag betalar gärna mer för service.Generöst att jag får tycka annorlunda. Själv värderar jag rena petitesser högre när jag handlar, som pris, garantier, prutbarhet och faktiskt själva prylarna också. Men jag har ju inte varit ledare inom retail i 10 år heller.
Bergströms är ju ett tips annars, de är mer serviceminded/lismande om man gillar sånt.
Jodå. Fråga på jag svarar gärna.Inte så van att bli ifrågasatt hör jag.
Du övervägde aldrig att själv tilltala försäljaren?
Samt social inkompetens!Hahaha! Om det nu gick till precis som pope... skriver så ska det väl vara uppenbart för den normalbegåvade att han ville ha hjälp. Det där är dålig service.