• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TUDOR - Next Generation Watch

JesperdW

Omega
Är det bara jag som har blivit lite galen i Tudor? Kände att vi kunde dela varandras åsikter om Tudor. Hur pass mycket skiljer Rolex och Tudor emellan? Är det kanske verkligen så att efterfrågan bara ökar och ökar eller är det helt enkelt bara ett billigare alternativ till Rolex och dess prisklass?

Klockorna som Pelagos, Black Bay och Snowflake är smått förunnat att inte bli förälskad i. Vad tycker ni om Tudor egentligen? Jag kan faktiskt se att Tudor, inom ramen av några år, kommer få ännu mer positiva kommentarer och att priserna höjs... Kanske är det en investering att köpa sig en Tudor i dagsläget? Vilken är din favorit osv! Dela era tankar folks!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tudor har verkligen vuxit i mina ögon från att tidigare ha varit iskalla för mig. Snowflake är favoriten såklart, men Monte Carlo är grymt cool också! Jag tror det är lägligt att köpa en nu om man är ute efter vintage då jag också tror att priserna är på väg uppåt de närmsta åren.

Jag anser att Tudor står stadigt på egna ben då dom har några egna ikoner som Snowflake och Monte Carlo.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra designer, men imho för låg kvalle i förhållande till priserna.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror priserna på vintage tudor's kommer att stiga i takt med att mer människor upptäcker att dom är ett prisvärt alternativ till Rolex. Lite som t.ex Gibsons undermärke Epiphone.
BB, Pelagos och Snowflake är de snyggare modellerna de har. Har sett några äldre DD/DJ som är riktigt fina.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag gillar Pelagos och heritage chrono. Någon av dom skulle jag vilja ha.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag tror priserna på vintage tudor's kommer att stiga i takt med att mer människor upptäcker att dom är ett prisvärt alternativ till Rolex. Lite som t.ex Gibsons undermärke Epiphone.
BB, Pelagos och Snowflake är de snyggare modellerna de har. Har sett några äldre DD/DJ som är riktigt fina.

Priserna på vintage Tudor har redan gått upp de senaste åren. Fler och fler som upptäckt de.
 

JesperdW

Omega
Ja precis, väldigt sällan jag ser någon som har en tudor på handleden. Inte längre är det så att man inte köper en tudor för att det inte är "the real deal", utan att de är en skönhet i sig och priavärda.

Ska bli kul att följa tudor som sannerligen kommer fortsätta att leverera.


Just fan, glömde Monte Carlo. Mycket cool klocka med snygga detaljer!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
De som tre jag lyckats avhandla, förvånansvärt mycket för pengarna är min uppfattning!

Pelagos
pelagos-jpg.37713


pelagos_14-jpg.38019


pelagos_1-kopia-jpg.37920



pelagos_4-jpg.38367



pelagos_38-jpg.38022



79090
dsc06385-jpg.16983


dsc06404-jpg.17033


dsc06435-jpg.17241



Tudor Sub.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tudor. Den rebelliska kusinen. Jag gillar. Black Bay är den klocka jag varit mest nöjd med av alla jag ägt. Jag som inte ens gillar stora klockor i grunden.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Funderar på en day/date, ref 7017, från 1969. Hur är det med reservdelar till en sådan? Någon som har en uppfattning om det?

Kanske skall tillägga att tudor definitivt är ett märke som tilltalar mig. Nytt såväl som vintage.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Äh, jävla newbies! Om ni tycker det är läge att köpa nu för att ni tror att de kommer att sticka iväg i pris så skulle ni bara veta vad en flinga kostade för 10 år sen!


J
Jo jag vet att de var betydligt billigare innan, men jag tror att de kommer gå upp ytterligare lite mera genom åren.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Kört heritage chrono och den var inte alls dum!
Även äldre sub, fin den med.
/j
 
Topp