• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor nr 5 - där satt den?

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Kotten, bandet är slöjdat nånstans i Bangkok gissar jag. Har ingen aning om materialet men det ser ut och känns som ett jättemjukt skinn men jag är osäker som sagt. Smalnar av till 16mm vill jag minnas.

Bomier, vet du något mer om detta?

Simpatico, nr 5 finns hos en forummedlem.
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det där bandet köpte jag av en liten gubbe i ett gatu hörn... Han hade ett gäng band med måtten 20-16 som jag verkligen gillade. Jag köpte upp alla band han hade, ett 10tal.

Har aldrig sätt honom efter det... Har letat men har inte sätt honom efter denna gång!

Jag har nog 2-3 band kvar... Ser jag honom igen så köper jag fler direkt!

Kul historia faktiskt!
Mvh
Micke
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Det där bandet köpte jag av en liten gubbe i ett gatu hörn... Han hade ett gäng band med måtten 20-16 som jag verkligen gillade. Jag köpte upp alla band han hade, ett 10tal.

Har aldrig sätt honom efter det... Har letat men har inte sätt honom efter denna gång!

Jag har nog 2-3 band kvar... Ser jag honom igen så köper jag fler direkt!

Kul historia faktiskt!
Mvh
Micke
Härligt och skall du kränga ett så hojta till :)

/ F
 

KMS

Rolex
Om vi bara snackar vintage.
Känner man nån kvalitets skillnad eller nån annan skillnad mellan de olika subbarna?
Nån annan jämförelse värd att nämna?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Om vi bara snackar vintage.
Känner man nån kvalitets skillnad eller nån annan skillnad mellan de olika subbarna?
Nån annan jämförelse värd att nämna?

Jo det är klart att det känns skillnad. Jämför man den välanvända blekblåa flingan med den blå 79090in så är det ju skillnad i hur vridring känns, hur kronan gängar etc. I övrigt är det ju samma sak. Hade de två varit likvärdigt brukade hade man upplevt dom som kvalitetsmässigt likadana.
 
  • Like
Reactions: KMS

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag tar mig friheten att fortsätta kladda här, det är ju ändå min tråd [emoji2]

Nr 9 har anlänt! Subbar har jag ju provat mig less på. Chronographer har jag däremot inte haft många av så nu fick det bli en Tudor Chrono. En trevlig 79270 med box, cert o lite lull-lull. Svensksåld till råga på allt, kul.

Nr 9 alltså;

ImageUploadedByTapatalk1423655684.607221.jpg


ImageUploadedByTapatalk1423655699.909671.jpg


ImageUploadedByTapatalk1423655717.340320.jpg


I väntan på mejsel för länkkortning så hann jag testa både racingband och Nato. Sitter dock bäst på länk tycker jag.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Har man en egen egotråd är det ju fritt fram att kludda på känner jag.

Grafton antydde ju att Tudor Chronon inte var riktigt jag. Det hade han alldeles rätt i.
Chronon flyttade till Norge och efter ett mellanspel med en Rolle så anlände nr 10.

ImageUploadedByTapatalk1432570797.641171.jpg


Tudor Black Bay Blue. Riktigt snygg klocka, förmodligen en av de mest lättsålda klockorna på KS just nu.

ImageUploadedByTapatalk1432570929.919809.jpg


Lättsåld var en fördel då det uppstod konkurrens mellan BBB och Pelagos. Så lika men ändå så olika.

ImageUploadedByTapatalk1432571183.132872.jpg


Lådan var inte stor nog för båda så BBB fick lämna.

När BBB hade bytt hem så vilade jag från klockor i säkert flera timmar innan återfallet kom, med besked. Det var dax att bli med Snowflake igen. Tredje gången gillt [emoji2]

Trakasserade ett antal Flingägare här på KS men ingen var särskilt intresserad att skiljas från en ögonsten. Efter tips från Gummo så köpte jag till slut en 7016 från 1968. Min första no-date [emoji2].

Snyggaste emballaget hittills!

ImageUploadedByTapatalk1432571544.927216.jpg


Den klassiska bilden tagen i bilen några sekunder efter att man slitit upp paketet och slängt klockan på armen [emoji6]

ImageUploadedByTapatalk1432571506.459852.jpg


ImageUploadedByTapatalk1432571626.599898.jpg


ImageUploadedByTapatalk1432571655.753451.jpg


Blir det en nr 12?
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1432571104.916262.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1432571104.916262.jpg
    127 KB · Visningar: 52

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Äntligen! Nu hoppas jag slippa fler trakasserier via PM! ;)
Den där var riktigt grym; lika snygg som på säljbilden. No date är ju den så kallade skiten, om jag ska vara helt ärlig. Jag är med på ett kastbyte vad det lider!
 

Bjudko

Cartier
Fina dinkor! Jag är väldigt sugen på en röd Black Bay men skaffade precis en Submariner så det känns onödigt. Skulle den dock komma med nya urverket från Tudor slår jag till. Hur har livet med din BB varit?
 

Simpatico

Rolex
Jösses ända in i kaklet.
Den var riktigt snygg. Den får du hålla ett bra tag.
Skön creamfärg på tavlan och visarna.
Stort grattis till fångsten.
 

Carlton

Cartier
Riktigt fin. Avundas att det är nodate.. Går det några dagar utan att man använder 7021'an så är det helt plötsligt ett helvete! Stort grattis än en gång, kul att du fått stilla begäret lite :)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Riktigt fin. Avundas att det är nodate.. Går det några dagar utan att man använder 7021'an så är det helt plötsligt ett helvete! Stort grattis än en gång, kul att du fått stilla begäret lite :)

Tack :)

Du ska se att efter ett tag så struntar du fullständigt i vilket datum klockan visar ;)
 
Topp