• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Pelagos 25600TB på Krons Ur

Brutus

Cartier
2-Faktor
Känns kanske lite jobbigt att ha ett märke som folk hela tiden frågar vad det är för något. Men annars är den väl utförd och sticker ut lite.
 
Mycket möjligt att det har med design att göra för alla klockor behöver inte se ut som de där andra ..................!
Tycker att Tudor vågar använda gammal design snyggt med ny tänkande DVS utveckling istället för stagnation!
image.jpeg
 
Ska bli kul att se den blå live. Har "försökt" gilla vanliga svarttavlade eftersom jag generellt är svag för titandykare, men det är något som inte klickar för mig. I brist på bättre beskrivning känns tavla och vridring lite döda, hoppas den blå funkar bättre...
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Rätt dålig jämförelse, faktiskt. Rolex och Tudor har ju delat allt utom urverk fram till för bara några år sedan. Tror aldrig jag sett en Audi som liknar en Lambo...
Tja, samma ägare och delar åtminstone viss teknik så så kass är ju inte jämförelsen ändå :)

Om Lamborghini V10 exempelvis.
There was also some speculation that the engine block of the original 5.0 litre Lamborghini V10 is closely based on the Audi 4.2 FSI V8, which Audi produces for their luxury cars. However, this was denied by AUDI AG, in their official documentation for their 5.2 FSI V10 engine, as used in the Audi S6 and Audi S8 - the Lamborghini 5.0 V10 has a cylinder bore spacing of 88 millimetres (3.46 in) between centres, whereas the Audi 5.2 V10 cylinder bore spacing is 90 millimetres (3.54 in).[3] The cylinder heads use the four valves per cylinder layout favoured by the Italian firm, rather than the five valve per cylinder variation formerly favoured by the German members of Volkswagen Group - including Audi and Volkswagen Passenger Cars. It was later confirmed by Stefan Reil of Audi's quattro GmbHsubsidiary that the new 5.2 litre Lamborghini V10 does share technologies with the Audi 5.2 V10 engine, as is evident by Lamborghini's usage of Audi's Fuel Stratified Injection, and 90 mm cylinder spacing.
 
Skulle lätt kunna ha en svart pelagos som en vardagsklocka. Sjukt snygg design som smälter in i vardagslivet. Matta färgen ger ett avtonat intryck och vikten och länkfjädringsfunktionen gör den till en perfekt alldagsklocka
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Rätt dålig jämförelse, faktiskt. Rolex och Tudor har ju delat allt utom urverk fram till för bara några år sedan. Tror aldrig jag sett en Audi som liknar en Lambo...
Ja fast nu pratar vi ju faktiskt inte om de äldre utan om nya Tudor ;) om Pelagos, BB eller North flag såg ut som något Rolex producerar så skulle det vara en dålig jämförelse.
 
Topp