• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Prince Chrono

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hej vänner!

Sedan jag fick syn på den här klockan blir jag nästan andfådd varje gång jag ser den. Jag har släppt Black Bayen, det är detta som ska bli min nästa klocka.
Jag tycker nästan att den här är snyggare än Daytonan, men det kanske är min plånbok som talar.

Jag behöver dock er hjälp! Jag är inte alls hemma på den här modellen och skulle uppskatta svar på några frågor.

Som jag förstår tillverkas den inte längre, korrekt?
Vad ska jag tänka på och akta mig för när jag köper en? (Jag tänkte köpa på Chrono 24, helst fullset på länk)
På C24 ligger de ca mellan 20-25 i pris. Vad är ett rimlig pris för en fin?
När slutade de tillverkas, dvs hur nya årsmodeller kan jag få och/eller vilka årsmodeller / ref:ar bör jag titta på?

Fyll gärna på med mer info så jag letar efter rätt model.
Kan tillägga att jag INTE gillar "Tiger"-modellen (där det står TIGER i rött på tavlan).

Sedan är så klart den ultimata frågan. Ska jag ha en svart eller vit urtavla? Ska jag ha en Jubilee eller Oysterlänk?
Stort tack i förhand!

Bilden är värdelös utan (lånade) bilder!
tud.jpg


tud2.jpg
 

Pawwen

Cartier
2-Faktor
Jag gillar den också. Så vitt jag förstår så är det olika Referens:
79160 svart tachy bezel
79170 har svart GMT ring
79180 stål tachy

Alla är snygga. Lika svårt att välja
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Då är det 79180 som ligger mig närmast hjärtat tror jag! Nu när det (eventuellt) är utrett behöver jag ju svar på mina andra frågor :)

tud3.jpg
 

RDFG

Cartier
Schysst modell! Har haft en 79270 (samma som 79170 fast annan form på boett, ej s.k big block). Kommer man överens med höjden på dessa är de fantastiska (de är förhållandevis tjocka).

Jag gillar inte de med polerade bandhorn och är inte heller förtjust i tudors jubileelänk.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Schysst modell! Har haft en 79270 (samma som 79170 fast annan form på boett, ej s.k big block). Kommer man överens med höjden på dessa är de fantastiska (de är förhållandevis tjocka).

Jag gillar inte de med polerade bandhorn och är inte heller förtjust i tudors jubileelänk.
Ajdå. Jag gillar inte tjocka klockor då jag har relativt små handleder, och denna klocka lär bli svår att prova IRL innan köp.
Men kanske är en vanesak? Som exempel kändes Milgauss 116400GV ALLDELES för tjock för mig.
Dock känns Daytonan bra... Om det säger något.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Du är kung! Tack.

Den ser stor ut :/ Kanske värt det dock! Lite presence ska den ju ha :)
Den är rätt hög men den sitter så grymt bra på min handled (16,5cm). Jag skulle ha letat efter ett ex före -95. Dessa har inte "prince" på tavlan och de har rolexmärkt krona och case back. Lite roligare om du frågar mig. Dessutom är länkarna snyggare på dessa.
20151018_082801.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fina klockor.. Just de äldre med Rolex märkta delar kostar betydligt mer.
Givetvis vittavlad m svarta subdials. Sen om ringen ska vara polerad eller svart är lite en smaksak. Polerad är mer dress och svart mer cool.
Hade en vittavlad med polerad ring och Jubileelänk. Hur jag kunde vara så korkad att jag bytte bort den undrar jag än idag...:-(
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Ingen i Göteborg som råkar ha en jag kan få klämma på innan jag köper en egen, mot en öl i betalning? :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Som jag sagt så många gånger förut så är det underbara klockor. Jag gillar Chronon så pass att jag har två! En 79270 samt en 79280. Jag skulle säga att priset skall vara densamma på alla tre varianter (dvs inkl 79260).
Höjden är inget som sticker ut tycker jag, inget jag ens reflekterat över. Dock är den äldre Big Block:en högre (bla. Ref 791XX).
Jag anser att de skall sitta på Oysters och inte Jubilé.

Min ref 79270 (med rätt ovanlig Côtes de Genève tavla:
image.jpeg

image.jpeg


Min ref 79280:
image.jpeg

image.jpeg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Som jag sagt så många gånger förut så är det underbara klockor. Jag gillar Chronon så pass att jag har två! En 79270 samt en 79280. Jag skulle säga att priset skall vara densamma på alla tre varianter (dvs inkl 79260).
Höjden är inget som sticker ut tycker jag, inget jag ens reflekterat över. Dock är den äldre Big Block:en högre (bla. Ref 791XX).
Jag anser att de skall sitta på Oysters och inte Jubilé.

Min ref 79270 (med rätt ovanlig Côtes de Genève tavla:
image.jpeg

image.jpeg


Min ref 79280:
image.jpeg

image.jpeg

Fruktansvärt snygga. Då kollar jag efter 792**!
 

Igge

Panerai
Vet inte riktigt om det har med vad jag förstår den adlade Tudor familjen i England att göra, men Tudor har haft en handfull modeller sen 40-50 talet som haft Prince i namnet. Försökte googla på det lite snabbt nu på jobbet men gick bet. Noga som har bättre koll kanske kan utveckla detta.
 
Topp