• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Prince Chrono

Zagato1

Omega
En bild på min 79280. Tycker den fungerar bra med originalläder också.
Tudor PPrince Date -2.JPG
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Som jag sagt så många gånger förut så är det underbara klockor. Jag gillar Chronon så pass att jag har två! En 79270 samt en 79280. Jag skulle säga att priset skall vara densamma på alla tre varianter (dvs inkl 79260).
Höjden är inget som sticker ut tycker jag, inget jag ens reflekterat över. Dock är den äldre Big Block:en högre (bla. Ref 791XX).
Jag anser att de skall sitta på Oysters och inte Jubilé.

Min ref 79270 (med rätt ovanlig Côtes de Genève tavla:
image.jpeg

image.jpeg


Min ref 79280:
image.jpeg

image.jpeg

Snyggt med vridring på de där. Är diametern 40 eller 42 mm på 79280? Passar också på att fråga vad lugbredden är? 20 mm? Kan man sätta på ett Rolexoyster, typ 78360? iofs så verkar de nyare Princedate ha blankpolerad boett så det kanske inte blir så snyggt.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Snyggt med vridring på de där. Är diametern 40 eller 42 mm på 79280? Passar också på att fråga vad lugbredden är? 20 mm? Kan man sätta på ett Rolexoyster, typ 78360? iofs så verkar de nyare Princedate ha blankpolerad boett så det kanske inte blir så snyggt.
40, 20 ja borde gå om man har rätt ändlänkar. De som är polerade har ett p efter referensnumret. Finns princedate utan blankpolerad boett också :)
 
Topp