• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Submariner 79090 vs Rolex 14060

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Vilken hade ni valt som eran "första" riktiga klocka?, jag tycker båda ser nästan likadana ut fast den ena står det Rolex och den andra Tudor. Den ena är ju 20k billigare än den andra?, är det bara för det är Rolex eller andra saker också?
Som många redan nämnt så är det nog en smaksak vad du gillar, samt vad du vill lägga och ditt tålamod. Grundregeln är väl att sikta på att köpa det man gillar mest. Lite blingigare/elegantare med vitguldsindex, plexit sticker upp mer (vilket jag och en del andra gillar) och är repkänsligare, men ger en varmare känsla samt är inte lika "flottkänsligt" för fingeravtryck. Datum vs no-date. I denna annons ser du de sida vid sida... http://www.newturfers.com/bin/mwf/topic_show.pl?pid=567022;hl=;hlm=uid

EDIT: Jag hade personligen gått på Tudorn, då den ger mer vintagekänsla, men kanske ännu hellre på en riktigt vintagemodell, men då närmar du dig Rolexen ännu mer i pris...
 
Topp