• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Men… Det ät ingen FXD Chrono va? Är det endlinks på en vanlig chrono tickar den dessutom en viktig box ✅
Det är samma boett som Black Bay Chrono “Carbon 25”

m79377kn-0001.jpg

Det är samma boett som Black Bay Chrono “Carbon 25”

m79377kn-0001.jpg
Okej, så hybridgummi och ändlänkar alltså 👍 Den där däremot faller mig inte alls i smaken, konstigt nog får jag erkänna. Det är nåt med färgerna inte minst det blåa sekundindexen och svart datum.
Det jag gillar mest på den nya är att tavlan är ambig, ambigual, eller vad man säger.

Sjukt hur de har tappat pucken med sina kronografer.. Ingen modern är bra samtidigt som vintage-bitarna är bland de koolare sportkonograferna.

Helt enig. Heritage kronograferna är ju riktigt schyssta, om än lite tjocka

Villig att hålla med. Totalt obegripligt att de måste envisas med att trycka in snowflake-visare i alla de modellerna också.
Kan bekräfta diskussionen ovan med bild nedan 😎
IMG_5092.jpeg

Sjukt hur de har tappat pucken med sina kronografer.. Ingen modern är bra samtidigt som vintage-bitarna är bland de koolare sportkonograferna.
Enligt mig känns det som att det tappat mer än bara kronograferna. Tudor hade örat mot marken tidigare men jag tycker mer och mer pekar på att det tappat den känslan. Jag menar vart är den blåa P39 som är den mest efterfrågade releasen? Vart är vanliga Bb58 med microadjust eller det jag hoppas på men inte lär hända en rerelease av deras 34mm ranger fast i 36mm och i titan.
Det känns som att dom har blivit segare och mer lik storebror tyvärr.

Enligt mig känns det som att det tappat mer än bara kronograferna. Tudor hade örat mot marken tidigare men jag tycker mer och mer pekar på att det tappat den känslan. Jag menar vart är den blåa P39 som är den mest efterfrågade releasen? Vart är vanliga Bb58 med microadjust eller det jag hoppas på men inte lär hända en rerelease av deras 34mm ranger fast i 36mm och i titan.
Det känns som att dom har blivit segare och mer lik storebror tyvärr.
Nästa är fyller Tudor 100 år så kanske att de väntar med allt som efterfrågas till 2026. Samtidigt så känner vi till historien och troligtvis så kommer våra drömmar ej uppfyllas…

IMG_3421.jpeg

Svårslagna proportioner
Jag vet att jag är vintageskadad men för mig är det definitivt tunnheten som gör hela skillnaden. Jag har verkligen gillat 58an och ännu mer P39an, som med sin totala brist på faux-vintage inslag känns som den bästa moderna Tudorn för mig, men på handleden så är 54an bara oslagbar för mig personligen. Den sitter på nästan hela tiden just nu.

Tillbaka
Topp