XTRMNTR
Basic
Vad är fördelen med Hook and loop?Kör hook and loop iställetKolla in tex watches of espionage, de har schyssta grejor, även Nato om man skulle föredra det
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är fördelen med Hook and loop?Kör hook and loop iställetKolla in tex watches of espionage, de har schyssta grejor, även Nato om man skulle föredra det
![]()
Komfortabelt og bygger IKKE under klokken, slik at den ligger helt ned mot hånden/huden -> Pluss microadjustment 2.0Vad är fördelen med Hook and loop?
det bygger heller inte på "bredden" med extra tyg/loop/flärp som ett natoVad är fördelen med Hook and loop?
Tack för väldigt bra förklaring. "Spännena" på Hook n´ loop är ju oftast klart snyggare. Ska helt klart kikaKomfortabelt og bygger IKKE under klokken, slik at den ligger helt ned mot hånden/huden -> Pluss microadjustment 2.0
![]()
Fordelen med en Gaminreim, er at det ikke er noe metall og vekten er derfor som luft, pluss at Velcro gir 100% microjustering fremfor metallspenne og annen hardware som krever predefinerte hull i reimen.Tack för väldigt bra förklaring. "Spännena" på Hook n´ loop är ju oftast klart snyggare. Ska helt klart kika
Det finns ju även varianter med ett litet metallspänne, typ Pelagos FXD style. De är dock single passFordelen med en Gaminreim, er at det ikke er noe metall og vekten er derfor som luft, pluss at Velcro gir 100% microjustering fremfor metallspenne og annen hardware som krever predefinerte hull i reimen.
G(M)TTar oss en GT
![]()
Så snyggHeads up om någon är på jakt efter en Pelagos 39, funderar på att låta denna vandra vidare.
![]()
Ja med 58:an är det faktiskt riktig kärlek. Annars känns det kanske så initialt men sen tar smekmånaden ändå slut och känslan är helt enkelt bortaFan vilken skön feeling på enthursday
Blir lite avis på den känslan att vara så nöjd med en pjäs. Ska känna in den här lite mer men lutar åt att jag ska återgå till en Pro Opaline igen
![]()
![]()
![]()
Helt otroligHär kommer några till från idag.
Pro Opaline på Unclestraps jubilee är favoriten hittills. Perfekt balans i boetten och funkar till alla tillfällen i min lilla värld. Gillar den borstade ringen i komblnation med polerade boettsidor och den vita tavlan med gul GMT visare. Originallänken däremot är inte riktigt min tekopp. Jämförelsebild här mellan oyster och jubilee.Ja med 58:an är det faktiskt riktig kärlek. Annars känns det kanske så initialt men sen tar smekmånaden ändå slut och känslan är helt enkelt borta
Du har ju typ varvat Tudors utbud så du har ju lite att jämföra med. Vilken har du varit mest nöjd med hittills, och varför?
Upplevde samma med CWC natot, men efter en tids användning så töjdes hålet ut och passformen blev perfekt![]()
Dubbelpostar med en bild till på nya natot. Utöver möjligen att bläcket verkar blekna tämligen snabbt (om man nu vill ha stämpel) så är CWC riktigt bra tycker jag. Full home run om det varit nååååågot tätare mellan hålen i bandet. Rekommenderas @XTRMNTR
/J

Kan säkert finnas nån, men jag reagerar över priset på en 10 år gammal Tudor. Inte ens nya modeller med 3-4 år garantitid kvar säljs för ~38k på forumet.Ingen som är sugen på en 79200n?
Säljes - Tudor - Tudor Black Bay 79220N
TIll salu är denna Tudor Black Bay 79220N med Tudorrosen på tavlan samt ETA-urverk. PRISBUMP! Första generationens Black Bay köpt hos Rob Engström 2015 Fullset (inkl. kvitto från Rob Engström) Ingen tidigare service men håller tiden +2 sek per dag (uppmätt nu i september) Användes mellan...klocksnack.se
skillnaden och anledningen till priset är att den svarta Black Bay med smiley & rose endast producerades i ~6 månaderKan säkert finnas nån, men jag reagerar över priset på en 10 år gammal Tudor. Inte ens nya modeller med 3-4 år garantitid kvar säljs för ~38k på forumet.
Ah ok då är jag med. Jag tänkte att det bara var första generationen black bay.skillnaden och anledningen till priset är att den svarta Black Bay med smiley & rose endast producerades i ~6 månader
Lite läsning/källa:
![]()
Exakt så!skillnaden och anledningen till priset är att den svarta Black Bay med smiley & rose endast producerades i ~6 månader
Lite läsning/källa:
![]()
Har du testat den? Skulle råda till att även kika på bb54anJag har fastnat för BB58 och funderar på att köpa den i 40-årspresent till mig själv nästa år. Min tanke är att köpa ”den” klockan, alltså den som kommer att sitta på min handled livet ut (med undantag för en dressare och en träningsklocka).
Har läst och sett en del recensioner och jämförelser, men skulle gärna ta del av personliga omdömen från KS. Vill någon här dela med sig av sina erfarenheter av klockan?
![]()
Även Pelagos 39 är ett alternativ i den storlekenJag har fastnat för BB58 och funderar på att köpa den i 40-årspresent till mig själv nästa år. Min tanke är att köpa ”den” klockan, alltså den som kommer att sitta på min handled livet ut (med undantag för en dressare och en träningsklocka).
Har läst och sett en del recensioner och jämförelser, men skulle gärna ta del av personliga omdömen från KS. Vill någon här dela med sig av sina erfarenheter av klockan?
![]()
Jag har faktiskt inte gjort det. Känns lite skämmigt att gå in till en AD och be att få prova nåt jag vet att jag inte kommer gå hem med (än på ett halvår). 54:an saknar minutmarkeringarna på bezeln och den röda triangeln. Jag tycker att 58:an är lite vassare.Har du testat den? Skulle råda till att även kika på bb54an
Ja, men de små detaljerna gör att det väger över till 58:an rent estetiskt för mig.Även Pelagos 39 är ett alternativ i den storleken
kan inte räkna på fingrarna hur många gånger jag har gått in hos AD och sagt att jag är nyfiken på "model x" och vill gärna klämma och känna. De låter dig mer än gärna prova. Inte ovanligare än att du går till bilhandlaren och ber om att provköra utan att köpaKänns lite skämmigt att gå in till en AD och be att få prova nåt jag vet att jag inte kommer gå hem med (än på ett halvår).
Finns flera recensioner här på KSJag har fastnat för BB58 och funderar på att köpa den i 40-årspresent till mig själv nästa år. Min tanke är att köpa ”den” klockan, alltså den som kommer att sitta på min handled livet ut (med undantag för en dressare och en träningsklocka).
![]()