• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad är fördelen med Hook and loop?
Komfortabelt og bygger IKKE under klokken, slik at den ligger helt ned mot hånden/huden -> Pluss microadjustment 2.0

63044-1-D.jpg

aW1nOi8vMjAyNC8xMi8xOS9SaW5aSWhZQWpMWEE1dTBLNjBvMDFXVmxiS1RKZzVsRzJiMlBSNEdBLmpwZWc.jpeg

aW1nOi8vMjAyNC8xMi8xOS82UUJhNlUwbW5nUFZJZnpGNVp2WVlCSW13Q3BLTEtqdWRtVm1wUXlzLmpwZWc.jpeg

Og for å være on-topic:

aW1nOi8vMjAyNC8xMi8yMC9LU1E2emFqUGJmQ3R3aTJxWFFXS2VTaTBGOXBHaWprQ1pPUFdPOFROLmpwZWc.jpeg

aW1nOi8vMjAyNC8xMC8yOS9vU3BoOTJjckw1eVJiSjVOa3YyUVVsVjJ3akZObm1iRGVUYWttQjRsLnBuZw.png

Senast ändrad:
Fan vilken skön feeling på en :tudor: thursday 👌 Blir lite avis på den känslan att vara så nöjd med en pjäs. Ska känna in den här lite mer men lutar åt att jag ska återgå till en Pro Opaline igen ☺️
1764832944386.jpeg

1764832961885.jpeg
Ja med 58:an är det faktiskt riktig kärlek. Annars känns det kanske så initialt men sen tar smekmånaden ändå slut och känslan är helt enkelt borta 🤷🏼‍♂️
Du har ju typ varvat Tudors utbud så du har ju lite att jämföra med. Vilken har du varit mest nöjd med hittills, och varför?

Ja med 58:an är det faktiskt riktig kärlek. Annars känns det kanske så initialt men sen tar smekmånaden ändå slut och känslan är helt enkelt borta 🤷🏼‍♂️
Du har ju typ varvat Tudors utbud så du har ju lite att jämföra med. Vilken har du varit mest nöjd med hittills, och varför?
Pro Opaline på Unclestraps jubilee är favoriten hittills. Perfekt balans i boetten och funkar till alla tillfällen i min lilla värld. Gillar den borstade ringen i komblnation med polerade boettsidor och den vita tavlan med gul GMT visare. Originallänken däremot är inte riktigt min tekopp. Jämförelsebild här mellan oyster och jubilee.
1764883494838.jpeg

1764883884456.jpeg

IMG_3114.jpeg

Dubbelpostar med en bild till på nya natot. Utöver möjligen att bläcket verkar blekna tämligen snabbt (om man nu vill ha stämpel) så är CWC riktigt bra tycker jag. Full home run om det varit nååååågot tätare mellan hålen i bandet. Rekommenderas @XTRMNTR

/J
Upplevde samma med CWC natot, men efter en tids användning så töjdes hålet ut och passformen blev perfekt

Ingen som är sugen på en 79220n? :tudor:

Senast ändrad:
Ingen som är sugen på en 79200n? :tudor:

Kan säkert finnas nån, men jag reagerar över priset på en 10 år gammal Tudor. Inte ens nya modeller med 3-4 år garantitid kvar säljs för ~38k på forumet.

Kan säkert finnas nån, men jag reagerar över priset på en 10 år gammal Tudor. Inte ens nya modeller med 3-4 år garantitid kvar säljs för ~38k på forumet.
skillnaden och anledningen till priset är att den svarta Black Bay med smiley & rose endast producerades i ~6 månader

Lite läsning/källa:

Jag har fastnat för BB58 och funderar på att köpa den i 40-årspresent till mig själv nästa år. Min tanke är att köpa ”den” klockan, alltså den som kommer att sitta på min handled livet ut (med undantag för en dressare och en träningsklocka).

Har läst och sett en del recensioner och jämförelser, men skulle gärna ta del av personliga omdömen från KS. Vill någon här dela med sig av sina erfarenheter av klockan?

IMG_9430.jpeg

Jag har fastnat för BB58 och funderar på att köpa den i 40-årspresent till mig själv nästa år. Min tanke är att köpa ”den” klockan, alltså den som kommer att sitta på min handled livet ut (med undantag för en dressare och en träningsklocka).

Har läst och sett en del recensioner och jämförelser, men skulle gärna ta del av personliga omdömen från KS. Vill någon här dela med sig av sina erfarenheter av klockan?

IMG_9430.jpeg
Har du testat den? Skulle råda till att även kika på bb54an

IMG_9430.jpeg
Även Pelagos 39 är ett alternativ i den storleken

Har du testat den? Skulle råda till att även kika på bb54an
Jag har faktiskt inte gjort det. Känns lite skämmigt att gå in till en AD och be att få prova nåt jag vet att jag inte kommer gå hem med (än på ett halvår). 54:an saknar minutmarkeringarna på bezeln och den röda triangeln. Jag tycker att 58:an är lite vassare.

Även Pelagos 39 är ett alternativ i den storleken
Ja, men de små detaljerna gör att det väger över till 58:an rent estetiskt för mig.

Känns lite skämmigt att gå in till en AD och be att få prova nåt jag vet att jag inte kommer gå hem med (än på ett halvår).
kan inte räkna på fingrarna hur många gånger jag har gått in hos AD och sagt att jag är nyfiken på "model x" och vill gärna klämma och känna. De låter dig mer än gärna prova. Inte ovanligare än att du går till bilhandlaren och ber om att provköra utan att köpa

IMG_9430.jpeg
Finns flera recensioner här på KS 🙂

1000002065.png

Tillbaka
Topp