• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudortråden

@Degnell

Finns väldigt mycket att välja på som sagt. Baserat på min egen erfarenhet skulle jag försöka hitta ett integrerat CTS-gummi med fjäderlås. Fjäderlåset är sjukt praktiskt och bekvämt. Typ ett sådant här från Zealande:

Mja, men det där är väl inte med fjäderlås utan ett viklås? Och funkar bara med låset till oyster-länken om jag fattat rätt, alternativt deras egna. Men jag är som du är inne på också sugen på ett fjäder/fjärilslås. Får väl se vad det blir, men all input är välkommen🙂

Sorry, hade missat svaret. Är faktiskt inne och kollar Wristbuddys just nu. Har du eller någon annan erfarenhet av hur deras gummin känns jämfört med Delugs, Zealande, Rubber B osv? Såg att även watchwear har ett cut-to-size gummi som såg trevligt ut, även om färgen på deras band såg ”mildare” ut. Är inne på ett oranget band till BB41:an, som kontrast till den rätt eleganta jubilee-länken.

Wristbuddys
IMG_1974.webp

Watchwear
IMG_1975.webp

Delugs, med ett roligare mönster men betydligt dyrare. Dock va jag sjukt nöjd med gummit till min Santos.
IMG_1977.webp

Man brukar ju få vad man betalar för, men många sidor som säljer band men kanske inte har någon egen tillverkning tillhandahåller nog ganska liknande band. Beställde ett FKM sailcloth från Royal straps som kommer på måndag och enligt uppgift från dom så är det identiskt med det Watchgecko säljer för dubbla priset. Ja, kort sagt är det ju lite av en djungel😅
IMG_1978.webp
IMG_1979.webp
På Aliexpress kostar exakt samma band 220 kr - https://www.aliexpress.com/item/1005012662225829.html

Mja, men det där är väl inte med fjäderlås utan ett viklås? Och funkar bara med låset till oyster-länken om jag fattat rätt, alternativt deras egna. Men jag är som du är inne på också sugen på ett fjäder/fjärilslås. Får väl se vad det blir, men all input är välkommen🙂
Såg det efter att jag skickade länken 🙂

Ska se om jag hittar nåt annat kul 🙂

De här är riktigt bra. Man använder ändlänkarna från länken. Har köpt ganska mycket band därifrån

Sorry, hade missat svaret. Är faktiskt inne och kollar Wristbuddys just nu. Har du eller någon annan erfarenhet av hur deras gummin känns jämfört med Delugs, Zealande, Rubber B osv? Såg att även watchwear har ett cut-to-size gummi som såg trevligt ut, även om färgen på deras band såg ”mildare” ut. Är inne på ett oranget band till BB41:an, som kontrast till den rätt eleganta jubilee-länken.

Wristbuddys
IMG_1974.webp

Watchwear
IMG_1975.webp

Delugs, med ett roligare mönster men betydligt dyrare. Dock va jag sjukt nöjd med gummit till min Santos.
IMG_1977.webp

Man brukar ju få vad man betalar för, men många sidor som säljer band men kanske inte har någon egen tillverkning tillhandahåller nog ganska liknande band. Beställde ett FKM sailcloth från Royal straps som kommer på måndag och enligt uppgift från dom så är det identiskt med det Watchgecko säljer för dubbla priset. Ja, kort sagt är det ju lite av en djungel😅
IMG_1978.webp
IMG_1979.webp
Har testat en del gummin från olika leverantörer och tycker att WB har riktigt bra kvalitet på sin grejor.

Tillbaka
Topp