• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudortråden

Behöver lite input gällande nästa köp som eventuellt kan bli en Tudor. Tanken har varit att köpa en dykare att rotera min Mark XX (med grön tavla) med. Kikar på bl.a. en Pelagos 42 (både svart och blå) eller en BB41 Monochrome. Frågan är då dels hur jag ska tänka när den ska rotera med en Mark XX, som ändå är lite mer blingig, om det då är mer värt att köra på en Pelagos som är mer åt tool-hållet? Eller om jag ska satsa på monochromen som kanske är mer allround men inte lika toolig.

Sen är nästa fråga, om jag kör på en Pelagos borde jag köra på den svarta då den är mer allround och kanske passar mer året om? Eller är den blå roligare, även om den kanske är mer en sommarklocka? Provade även P39 men tyckte den kändes lite för liten, speciellt när den ska rotera med Mark XX som är 40mm.

Kan inte bestämma mig så tar gärna emot input och åsikter.

Bilder på när jag provade Pelagosen nyligen:

IMG_2740.webp

IMG_2742.webp

Du har ju fått lite input redan men jag kan ändå delge min åsikt i att jag tycker P39 ser bättre ut på din handled än de större. Jag är väl iofs av åsikten att en mindre klocka i de flesta scenarier ser bättre ut än en större. Men i det här fallet skulle jag tippa på att jag hade föredragit P39 upp till nånstans 20cm handled. Monochromen å andra sidan är en väldigt trevlig och mer allround klocka.

Landar du i Pelagos så är åtminstone min röst P39 så jag tycker du ska åka o testa en gång till isf ;) Slutligen så ska du ju såklart gå på storleken som du tycker känns bäst och sitter snyggast 👍🏼

Tillbaka
Topp