• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Jag har inte superkoll på läget men för att hålla topic och bidra med det lilla jag vet kan jag säga så mycket som att det är ganska svårt att få tag på en ny bb58 på länk från svensk AD just nu. Mitt tips är att ringa en lokal återförsäljare och se om de kan skriva upp dig i kön på en så kanske du får vänta någon / några månader. :)
Lycka till med sökandet
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Men om man ska vara rättvis så är det ändå så att den bästa hjälpen kan vara att tipsa om hur man bäst tar reda på en sak när det är näst intill omöjligt att veta där det frågas.
Vill man veta om något finns inne någonstans så är det vettigt att fråga just där. Det fungerar, jag lovar.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Men om man ska vara rättvis så är det ändå så att den bästa hjälpen kan vara att tipsa om hur man bäst tar reda på en sak när det är näst intill omöjligt att veta där det frågas.
Vill man veta om något finns inne någonstans så är det vettigt att fråga just där. Det fungerar, jag lovar.
Jo men av 20000 medlemmar är det ju fullt möjligt att några sett en BB58 inne nånstans... Och som TS skriver kan det vara svårt att få tag på folk i butikerna.
 
Har själv precis jagat en likadan utan framgång i Sverige. Det finns ju inte så många AD för Tudor.
Blev en beställning på Chrono24, även om jag hade föredragit att gynna de Svenska handlarna.
Just detta jag var lite rädd för, gynna de lokala är ju min tanke i det mesta och prova på handleden innan man tar fram kontokortet känns bättre.
Återkopplar om jag finner något.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jo men av 20000 medlemmar är det ju fullt möjligt att några sett en BB58 inne nånstans... Och som TS skriver kan det vara svårt att få tag på folk i butikerna.
20000 medlemmar läser nog inte frågan så på en gång och det är knappast troligt att särskilt många har koll på varenda butik och vad som händer där varje dag. När jag köpte min letades sida upp och sida ner här och ingen fanns nånstans enligt vad som sades. Jag behövde bara ringa två samtal. Som ett exempel, så det bästa rådet är att själv kontakta tänkbara ställen direkt.
 

Robbanc76

Cartier
Eftersom Omega inte behagar leverera spännet till mitt beställda gummi till min nya SMPc så får det bli min årsgamla Tudor med diverse natos som får hänga med till Grekland i sommar.
IMG_20190513_155026_031.jpg
IMG-20190705-WA0002.jpeg
IMG-20190604-WA0005.jpeg
20190705_124126.jpg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Men om man ska vara rättvis så är det ändå så att den bästa hjälpen kan vara att tipsa om hur man bäst tar reda på en sak när det är näst intill omöjligt att veta där det frågas.
Vill man veta om något finns inne någonstans så är det vettigt att fråga just där. Det fungerar, jag lovar.
Man kan ju också tipsa om att ringa runt till olika AD's på ett bättre sätt än att skriva "är din telefon trasig?"
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Man kan ju också tipsa om att ringa runt till olika AD's på ett bättre sätt än att skriva "är din telefon trasig?"
Kanske. Men hade någon, jag eller nån annan, skrivit; Bäst att fråga återförsäljarna själva för de vet säkrast, hade det med kunnat ses som snorkigt.

Jag tycker också att frågan hör hemma möjligen i Tudortråden där liknande tas upp hundra ggr i månaden fast gällande andra landsändar och tidpunkter beroende på vem som frågar, och inte i alldeles egen tråd. Det skulle bli väldigt många likadana trådar...

Men man bör tala med återförsäljaren om man vill ha förstahandsbesked. Har inte haft några problem att få tag i dem de gånger jag sökt några.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Känner att "behovet" av en GMT behöver stillas. Hur jag än vrider och vänder så känns Tudor som mest bang for the buck. Enda reservationen jag har är tjockleken på midcaset. Hur upplever ni storleken? Är den topptung? Har c.a 16,5mm handleder (dock platta).

Platt handled är en fördel. Mina är strax under 17 och jag har inga problem med klockor i denna size. 44mm Panerai funkar också. Seiko Sumo...

Black Bay är inte topptung om man justerat in länken bra tycker jag.

GMT har en fasning på boettens undersida som inte vanliga BB har vilket ger den en något slimmare profil.

Köp min och prova ;)

23AF4F49-DAF8-47A3-85ED-1C284D22DEB2.jpeg
 

erow

Patek
2-Faktor
Den går ju alltid att få tag på igen, lär bli en långkörare. Själv sålde jag min för att testa 36an och fan vet om inte den är ännu bättre. Trodde det skulle bli catch and release men tror det blir en keeper.
IMG_20190708_223358.jpg
Ja det var så jag tänkte och sen konkurerade den med flingan och det var inget svårt val att välja mellan dem :) Är själv lite sugen på en blå 36a, de är riktigt trevliga (har dock bara testat som hastigast).
20190709_094124.jpg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Platt handled är en fördel. Mina är strax under 17 och jag har inga problem med klockor i denna size. 44mm Panerai funkar också. Seiko Sumo...

Black Bay är inte topptung om man justerat in länken bra tycker jag.

GMT har en fasning på boettens undersida som inte vanliga BB har vilket ger den en något slimmare profil.

Köp min och prova ;)

23AF4F49-DAF8-47A3-85ED-1C284D22DEB2.jpeg
Tack för svar. Låter som om man måste testa den innan man konkluderar ngt. Dessvärre finns de inte alltid i affären. Såg något ex. på Rob.E för någon vecka sedan. Tråkigt att man inte testade då. Var mer inställd på en BB58 vid det tillfället och testade endast denna.

Om man får fråga, vad är anledningen att du säljer? Har för mig att du haft en GMT tidigare också.

Haha, make me an offer I cannot resist :p
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Ja det var så jag tänkte och sen konkurerade den med flingan och det var inget svårt val att välja mellan dem :) Är själv lite sugen på en blå 36a, de är riktigt trevliga (har dock bara testat som hastigast).
20190709_094124.jpg
"konkurerade den med flingan och det var inget svårt val att välja mellan dem"
Exakt samma här. Dock, hade min flinga inte varit vattentät och funkat som vardagsklocka hade jag lätt kunnat kombinera BB58 med vintage-sub, för de dagar då man behöver en lite tåligare klocka.
 
Topp