• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bild från igår jag glömde lägga upp, glad fredag och påsk på er 🐣
IMG_7566.jpeg

Nån som vet varför de slutade med den äldre generationens 36a? Sålde den dåligt? Eller kom den i kläm mellan de andra sportmodellerna och därför gjorde dom den mer dressig? Har fått för mig att den ändå var skapligt populär, men kan ju bara vart bland entusiaster.

Nån som vet varför de slutade med den äldre generationens 36a? Sålde den dåligt? Eller kom den i kläm mellan de andra sportmodellerna och därför gjorde dom den mer dressig? Har fått för mig att den ändå var skapligt populär, men kan ju bara vart bland entusiaster.
Gissar att Ranger är tänkt att ersätta den som toolalternativ och bb36 flyttas mot varjedagssloten nu när det mesta annat där har slutat säljas, med undantag för 1926 och möjligen Royal - men den sistnämnda är knappast en direkt konkurrent stilmässigt.

Gissar att Ranger är tänkt att ersätta den som toolalternativ och bb36 flyttas mot varjedagssloten nu när det mesta annat där har slutat säljas, med undantag för 1926 och möjligen Royal - men den sistnämnda är knappast en direkt konkurrent stilmässigt.
Låter som det ligger lite i detta men samtidigt så ligger förskjutningen i linje med hur man utvecklar även resten av BlackBay form- och prestandamässigt. Under huven fasar man in Kinissi COSC/METAS verk. Tavlorna tenderar att gå mot "lyxigare" sunburst-varianter snarare än lackade och jubilee blir förstaval som länk. Tror majoriteten av produktionen knuffas stegvis i den riktningen.

Låter som det ligger lite i detta men samtidigt så ligger förskjutningen i linje med hur man utvecklar även resten av BlackBay form- och prestandamässigt. Under huven fasar man in Kinissi COSC/METAS verk. Tavlorna tenderar att gå mot "lyxigare" sunburst-varianter snarare än lackade och jubilee blir förstaval som länk. Tror majoriteten av produktionen knuffas stegvis i den riktningen.
Tycker att flertalet av märkena går åt detta håll. Mer och mer sunburst, mer polerade länkar osv. Rätt tråkig utveckling imo

Dom där har en charm som jag tycker man till stor del har tappat nu. Fann dom lite små när det begav sig och önskade dom gjorde dom i 39 (tyckte 41 var för stor). Sen kom MT-verk och även 39mm men lämnade mig rätt ljummen.
Ja dom nya är lite mer strömlinjeformade och proportionerna är mer ”rätt”. Charmen med den äldre generationen tycker jag är att proportionerna är lite lite off. Har dock inte hållit en i handen så ska inte döma ut dom helt. Kanske är bättre irl än på bild.

Ja dom nya är lite mer strömlinjeformade och proportionerna är mer ”rätt”. Charmen med den äldre generationen tycker jag är att proportionerna är lite lite off. Har dock inte hållit en i handen så ska inte döma ut dom helt. Kanske är bättre irl än på bild.
Exakt, hittade en bild och det här är defintivt en 39. En gedigen, snygg och bra klocka med bra urverk och länk med t-fit och i en för mig bra storlek. Finns liksom inget att kritisera här så sett. Skall inte säga att den lämnade mig helt kall för det vore verkligen att ta i. Äntligen kom det en 39:a, snygg och bra och allt det där men upplevelsen blev ändå lite ...meh.
IMG_2315.jpeg

Exakt, hittade en bild och det här är defintivt en 39. En gedigen, snygg och bra klocka med bra urverk och länk med t-fit och i en för mig bra storlek. Finns liksom inget att kritisera här så sett. Skall inte säga att den lämnade mig helt kall för det vore verkligen att ta i. Äntligen kom det en 39:a, snygg och bra och allt det där men upplevelsen blev ändå lite ...meh.
IMG_2315.jpeg
Intressant att man kan tycka så olika. Tycker visserligen att den gamla har sin charm, men stör mig alldeles för mycket på den utstickande kronan. Den nya, särskilt den blå, tycker jag är perfekt lite mer dressad GADA klocka, med unik kombo (jubilee + dykar-urtavla).

IMG_2315.jpeg
Ja asså klockan är fin och, som du säger, på papperet en bättre klocka än den äldre generationen. Men får inga fjärilar i magen av den där. Men skulle ändå vilja testa den nån gång.

Men för tillfället är jag för väldigt nöjd men min äldre 36a

IMG_0914.jpeg

Intressant att man kan tycka så olika. Tycker visserligen att den gamla har sin charm, men stör mig alldeles för mycket på den utstickande kronan. Den nya, särskilt den blå, tycker jag är perfekt lite mer dressad GADA klocka, med unik kombo (jubilee + dykar-urtavla).
Ja, vi kan tycka olika och visst vore det väl lite trist om vi inte gjorde det. Älskar kronan på min Tudor GMT och det är ju lite samma som gamla BB36, saknar den på dom nya Metas-41orna t ex. Är van vid den sen länge, så skall det kännas och se ut helt enkelt. Men missförstå inte, skulle säkert gilla och trivas med en sån där BB39 om jag hade den. Sen har den väl kanske blivit lite väl dressad för min smak.

Jepp, jätteintressant.

Jag "fattar grejen" med den gamla, men hade aldrig själv köpt den. Men vi kan ju konstatera att uttrycket på gamla och nya är rejält annorlunda.

Den "nya" BB36 tickade en mängd boxar för mig. Dressigare, "jubilee", COSC, nättare krona osv. För mig personligen så saknas "bara" datum men fattar varför det inte sitter där. Köpte mig en blå BB36 av nya modellen för ett par veckor sedan och är väldigt väldigt nöjd såhär långt.

Tillbaka
Topp