• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Diggar linen tavlorna på date+day hårt
IMG_2252.jpeg
IMG_2260.jpeg
Riktigt fin klocka! Skulle du säga att den sitter litet eller stort för en 36 millimeter? Hur stora handleder har du? Ganska sugen på en 😁

Riktigt fin klocka! Skulle du säga att den sitter litet eller stort för en 36 millimeter? Hur stora handleder har du? Ganska sugen på en 😁
Den bär betydligt större än diverse vintage 35mm som jag haft. Urtavlan är ganska stor för en 36mm vilket gör att den bär större. Men jag har ganska små handleder (16,5cm), så någon med större handleder kanske upplever den annorlunda. Men med tanke på att det är samma dimensioner som för klassiska datejust så borde den fungera på många olika handledsstorlekar.

Den bär betydligt större än diverse vintage 35mm som jag haft. Urtavlan är ganska stor för en 36mm vilket gör att den bär större. Men jag har ganska små handleder (16,5cm), så någon med större handleder kanske upplever den annorlunda. Men med tanke på att det är samma dimensioner som för klassiska datejust så borde den fungera på många olika handledsstorlekar.
Tack för svaret! Måste nog känna och klämma lite på en snart känner jag!

Och även för mig känns det bra att vara tillbaks med Tudor, efter att ha sålt samma klocka i höstas. Var tvungen att köpa tillbaks då jag anser att detta är en riktigt bra sommarklocka. Storlek, dykare, titan, microjustering och tar väldigt många band 👌

55b93919-d886-402a-96bb-730b847eb7c8-1_all_56738.jpg

Allt du nämner men även att den ju är förbannat snygg också! Saknar min och ångrar att jag sålde, så kan bli att äga en igen inom snar framtid. 😎

Tack! Jo det var även det jag ville testa. Tycker det verkar vara rätt vanligt på moderna Tudor? P39 är ju även den något topptung, samt BB Pro (som jag ägde i en kvart ungefär) måste snarare vara länkarna som inte kompenserar upp vikten?
Tyvärr en vanlig Tudorsjukdom, föregångaren kallas ju Big Block av en anledning. Dock är BB5x betydligt tunnare

Tack! Jo det var även det jag ville testa. Tycker det verkar vara rätt vanligt på moderna Tudor? P39 är ju även den något topptung, samt BB Pro (som jag ägde i en kvart ungefär) måste snarare vara länkarna som inte kompenserar upp vikten?
Rätt olika klockor, denna och Speedy Pro. Denna känns mer som en dykarkronograf även om den saknar vridring. Den är förstås tyngre men inte överdrivet tung. Ja, alltså den upplevs ju som vilken annan BB 41mm inhouse (pre Metas) som helst eftersom det är samma boett (iaf som min GMT). Klossig i jämförelse alltså men själv har jag inga problem med det.

För mig har den bra balans o upplever inte den ”topptung ”som ett bekymmer ..passformen och microjustering bidrar såklart så den sitter bra .Haft mängder med PO o olika varianter o där är det topptungt ibland.
Men visst den är klart tyngre än en speedy 😊

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp