Ett gäng fegisarMen ingen här verkar ha tagit steget ännu![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett gäng fegisarMen ingen här verkar ha tagit steget ännu![]()
Kan tycka att den hör hemma på jubilee, oavsett insert.Är lite osäker om jag tokgillar nya "afterburner", aka Pepsi, inserten från Steel reef eller inte... Däremot är den riktigt snygg i kontrast mot gilten
Det har ar ju riktigt snyggt:Ett gäng fegisar![]()
Gissar att det inte handlar om årets charterresa?God morgon fran Mogadishu.
![]()
Gissar att det inte handlar om årets charterresa?
Tudor - Born to dareTvek på om jag hade haft Tudorn med mig på den charterresan…
![]()
Haha korrekt, det ar ett nagot langre engagemang an en vecka strandenGissar att det inte handlar om årets charterresa?
Stöddig klocka i en stöddig miljö. Gott valGod morgon fran Mogadishu.
![]()
Ja, nytt går konstant upp i pris, medan begagnad går ner just nu. Intressant hur detta påverkar branschen på längre sikt.Gapet mellan nypris och beggat bara ökar och ökar
Girighet är motivation nog.Vad motiverar 2 höjningar på ett år?
Tidigare hänvisade man till extrem inflationen samt dålig svensk krona.
Girigheten är roten till allt ont….Girighet är motivation nog.
Vet att den röda 58:an på fivelink gick upp 2% har inte kollat några anda.Är det hela lineupen eller bara vissa modeller? Kan inte riktigt minnas exakt vad t.ex en BB58 har gått för den senaste tiden
![]()
De har väl legat runt 30-35k begagnat.Är det hela lineupen eller bara vissa modeller? Kan inte riktigt minnas exakt vad t.ex en BB58 har gått för den senaste tiden
![]()
Absolut är det så, men nu är det ju retail vi pratar omDe har väl legat runt 30-35k begagnat.
Hahaha jag tolkade det som att du undrade vad BB58 gått för senaste tiden alltså begagnat då inte ny.Absolut är det så, men nu är det ju retail vi pratar om
Känslan är att många tillverkare utgår från att begagnatpriserna även de ska fortsätta upp men bortsett från Rolex och ev Omega känns det tveksamt. Tudor, Breitling och IWC har väl snarare endast ökande prisgap? Och där någonstans börjar folk ifrågasätta köp av ny klocka när värdetappet är så markant.Ja, nytt går konstant upp i pris, medan begagnad går ner just nu. Intressant hur detta påverkar branschen på längre sikt.
Jag gjorde det nu senast när jag tackade nej till nya bb58 burgendy. Cool klocka men risken för att tröttna fort kändes stor. Då känns det inte så jättekul när begpriset troligtvis kommer va mycket lägre än nyprisKänslan är att många tillverkare utgår från att begagnatpriserna även de ska fortsätta upp men bortsett från Rolex och ev Omega känns det tveksamt. Tudor, Breitling och IWC har väl snarare endast ökande prisgap? Och där någonstans börjar folk ifrågasätta köp av ny klocka när värdetappet är så markant.
Helt enig. Nytt kan man köpa om man vet att det är en keeper, i annat fall är det bara dumt. Bortsett från mikrobrands och andra ”billigare” klockor såklartJag gjorde det nu senast när jag tackade nej till nya bb58 burgendy. Cool klocka men risken för att tröttna fort kändes stor. Då känns det inte så jättekul när begpriset troligtvis kommer va mycket lägre än nypris
Inte ens för Rolex känns det givet längre då flera modeller som Sub och Expy 1 fortsatt sjunker. För Omega såg jag Krons nyligen sälja en begagnad AT 38mm från 2022 i väldigt fint skick för 50k.Känslan är att många tillverkare utgår från att begagnatpriserna även de ska fortsätta upp men bortsett från Rolex och ev Omega känns det tveksamt. Tudor, Breitling och IWC har väl snarare endast ökande prisgap? Och där någonstans börjar folk ifrågasätta köp av ny klocka när värdetappet är så markant.