• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Startar veckan med ”Metas”. Gillar färgsättningen skarpt! 🤗
Två arbetsdagar kvar sen vacay 🙌
IMG_2268.jpeg

Är det hela lineupen eller bara vissa modeller? Kan inte riktigt minnas exakt vad t.ex en BB58 har gått för den senaste tiden

1000008423.jpg

Senast ändrad:
Hej. Min BB58 åkte av armen och ned marken för ca en 7 veckor sedan då en splint i länken hade lossnat. Den är från Sep 2020. Blev ett litet märken i boetten och ÅF ville skicka in den till verkstad för att kolla urverket. Där upptäckte de att den gick utanför felmarginalen och skickade den vidare till Tudor för Garantifråga. Det var ca 6 veckor sedan men ÅF har inte hört något från Tudor. Har någon av er koll på hur lång tid ett sådant ärende kan ta? Saknar den😀 någon annan som varit med att länken går upp/av på BB58?

Ja, nytt går konstant upp i pris, medan begagnad går ner just nu. Intressant hur detta påverkar branschen på längre sikt.
Känslan är att många tillverkare utgår från att begagnatpriserna även de ska fortsätta upp men bortsett från Rolex och ev Omega känns det tveksamt. Tudor, Breitling och IWC har väl snarare endast ökande prisgap? Och där någonstans börjar folk ifrågasätta köp av ny klocka när värdetappet är så markant.

Känslan är att många tillverkare utgår från att begagnatpriserna även de ska fortsätta upp men bortsett från Rolex och ev Omega känns det tveksamt. Tudor, Breitling och IWC har väl snarare endast ökande prisgap? Och där någonstans börjar folk ifrågasätta köp av ny klocka när värdetappet är så markant.
Jag gjorde det nu senast när jag tackade nej till nya bb58 burgendy. Cool klocka men risken för att tröttna fort kändes stor. Då känns det inte så jättekul när begpriset troligtvis kommer va mycket lägre än nypris

Jag gjorde det nu senast när jag tackade nej till nya bb58 burgendy. Cool klocka men risken för att tröttna fort kändes stor. Då känns det inte så jättekul när begpriset troligtvis kommer va mycket lägre än nypris
Helt enig. Nytt kan man köpa om man vet att det är en keeper, i annat fall är det bara dumt. Bortsett från mikrobrands och andra ”billigare” klockor såklart

Inte ens för Rolex känns det givet längre då flera modeller som Sub och Expy 1 fortsatt sjunker. För Omega såg jag Krons nyligen sälja en begagnad AT 38mm från 2022 i väldigt fint skick för 50k.

Tillbaka
Topp