• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

På sjön
IMG_8893.jpeg

Inte ens för Rolex känns det givet längre då flera modeller som Sub och Expy 1 fortsatt sjunker. För Omega såg jag Krons nyligen sälja en begagnad AT 38mm från 2022 i väldigt fint skick för 50k.
Jag undrar när folk ska sluta vilja betala 90-100k för en vanlig Speedy när begagnadpriserna närmar sig 40-50k.

50k för en AT känns fortfarande för högt i min bok, men är nog bara jag som inte anpassat mig tillräckligt till den nya prisbilden.

Är du nöjd med chronon?
Ja absolut, jag tycker att den är riktigt snygg och den funkar förvånansvärt bra på gummi. Jag trodde att den skulle kännas top heavy men det gör den inte.

Det enda jag reagerat på är att verkets power reserve inte laddar upp lika bra som Tudors egna verk vid normal användning. Jag upplever att den dör relativt snabbt efter att jag roterar med andra klockor. Men när jag gjorde ett test genom att dra upp den manuellt höll den i utlovade 70 timmar (71 för att vara exakt). Så det är inget fel på den men den slåss över handledstid med följande:

1000050210.jpg

Ja absolut, jag tycker att den är riktigt snygg och den funkar förvånansvärt bra på gummi. Jag trodde att den skulle kännas top heavy men det gör den inte.

Det enda jag reagerat på är att verkets power reserve inte laddar upp lika bra som Tudors egna verk vid normal användning. Jag upplever att den dör relativt snabbt efter att jag roterar med andra klockor. Men när jag gjorde ett test genom att dra upp den manuellt höll den i utlovade 70 timmar (71 för att vara exakt). Så det är inget fel på den men den slåss över handledstid med följande:

1000050210.jpg
Riktigt nice kvartett det där. Jag villhöver en chrono.

1000050210.jpg
Instämmer att du har ett gäng riktigt fina och högkvalitativa klockor 👍 Din svarta chrono är i mitt tycke den bästa versionen av modellen.

Jag har ETA-versionen av BB Heritage och funderar över hur Monochrome står sig mot BB58. Är det stor skillnad på användarupplevelsen och bärarkomfort? -Föredrar du någon i det avseendet? I övrigt kompletterar de varandra bra i svart respektive blått 🤩

Eller hur! Det är ett billigt ifrån cnswatchbands bara 😊 Har varsitt gummi från vanguard till mina andra som ju såklart är av bättre kvalitet men denna får ändå godkänt! Det är ju en 58:a så det är 20mm 😁
Ahaa det är den. Tänkte att det var den stora som jag har 😄 Lite smidigare att hitta band till din 😅 Riktigt bra kombo är det i alla fall 👍🏻

Tillbaka
Topp