• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag tycker de ser ok ut, men det kryllar dessvärre med bra kopior på dessa så kan inte uttrycka mig med 100% säkerhet. Tycker det är lite märkligt på första att de har täckt för balanshjulet..

Länkarna tvivlar jag på att de är genuina. Bägge saknar markeringar på endlinksen, det brukar vara typ ”631B” (eller ”628” för icke-tvåton).
Kan ju vara eftermarknads-endlinks bara, men misstänker att det är hela länkarna som är utbytta. Men som sagt lita inte på mig blint, läs på själv och var varsam innan du eventuellt köper👍

Nr. 2 är definitivt polerad.

Dålig koll på prisbilden för dessa men du bör väl kunna hitta kring samma pris från någon certifierad handlare på exempelvis C24? Hade känts säkrare i min värld.
Tack för input. Jag får jobba lite på det. Snubblade över någon sida på Etsy, vid en googling på reffen, som gjorde exakta kloner som säljs rakt över disk. Kusligt.

Hej,
Det är eftermarknadslänk (kopia) och eftermarknadsbezel på båda.
76213 är tyvärr ofta slaktade på grund av guldvärde och säljs vidare med eftermarknadsdelar.
Bezel byts ofta ut med en rostfritt guldpläterad motsvarighet.
De blir oftast väldigt skarpa i räfflorna och på dessa exemplar saknas fasningen på sidan vilket är vanligt på am-bezel.
Mitt tips är att avstå från dessa två.
Det är en fantastiskt trevlig modell för övrigt så hoppas att du hittar ett fint exemplar.
Stort tack. Ja, jag har haft en med vit tavla som jag dessvärre gjorde mig av med för ett par år sedan. Har landat i att jag måste ha den igen. Får leta vidare.

TT
IMG_9805.jpeg

Rastlösheten bubblar 😵. Taggar den enda jag vet på forumet som haft BB58 GMT på 3-länk och 5-länk @FreddeM, vill du ge en liten review på vad du tycker om den på de olika länkarna? 😊
Vet inte om det är bra eller dåligt att jag har haft båda 😅

Den är bra på båda länkarna! Upplever dock att den är bättre på 5-link då den blir lite roligare i mina ögon. Kanske pga att det blir fler blankpolerade ytor. Händer lite mer helt enkelt med 5-link. Länken känns också mer följsam i jämförelse med den andra länken. Sedan är jag ett stort fan av Rolex jubileelänkar så är väl något partisk i frågan om länkval. Vill du ha en mer toolig känsla är det 3-link som gäller. Har ju bara haft denna sedan i lördags men just nu är mina tankar enligt ovan. BB58 GMT är överlag en riktigt trevlig klocka! 😃

Tillbaka
Topp