• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaha, tror vi det kan komma någon ny fräsig nyhet nästa vecka 😬
IMG_2820.jpeg
Noterar att de postar detta utan den brasklapp som var bifogad till posten om löpning i veckan: ”a non-watch announcement”. Vågar därför hoppas på ”a watch announcement”!
 
Beställde precis en Tudor BB pro! Riktigt taggad på att få hem den.
Är dock sugen på att köpa en jubilee-länk. Nån som erfarenhet av jubilee-länk från fostner (Model J) eller länk från unclestraps ( Executive 2.0) ?
 
Beställde precis en Tudor BB pro! Riktigt taggad på att få hem den.
Är dock sugen på att köpa en jubilee-länk. Nån som erfarenhet av jubilee-länk från fostner (Model J) eller länk från unclestraps ( Executive 2.0) ?
Har för mig att @Cosmo körde exakt den konfigurationen ett tag, BB Pro + Uncle executive med Tudors spänne.
 
Beställde precis en Tudor BB pro! Riktigt taggad på att få hem den.
Är dock sugen på att köpa en jubilee-länk. Nån som erfarenhet av jubilee-länk från fostner (Model J) eller länk från unclestraps ( Executive 2.0) ?
Kul! Grymt snygg modell! Forstners länk är kanon! Ladda upp bilder när du fått hem den 😁
 
Jag fick tillbaka min Tudor idag från urmakaren som skulle byta ut orginallänken mot en unc länk. Urmakaren bytte ut alla länkar förutom en. Hon menade att man inte kunde byta ändlänken som fäster i spännet eftersom den är nitad. Finns det någon annan som gjort ett likadant byte med annat resultat? Känns ju lite snopet att ha en mix av länkar...

1000016908.jpg
 
Senast ändrad:
Jag fick tillbaka min Tudor idag från urmakaren som skulle byta ut orginallänken mot en unc länk. Urmakaren bytte ut alla länkar förutom en. Hon menade att man inte kunde byta ändlänken som fäster i spännet eftersom den är nitad. Finns det någon annan som gjort ett likadant byte med annat resultat? Känns ju lite snopet att ha en mix av länkar...

1000016908.jpg
Va? 😅 ja den är nitat men hon får ju skruva av låset. Det där hade du kunnat göra enkelt själv förresten.
 
Jag fick tillbaka min Tudor idag från urmakaren som skulle byta ut orginallänken mot en unc länk. Urmakaren bytte ut alla länkar förutom en. Hon menade att man inte kunde byta ändlänken som fäster i spännet eftersom den är nitad. Finns det någon annan som gjort ett likadant byte med annat resultat? Känns ju lite snopet att ha en mix av länkar...

1000016908.jpg
Jag har gjort en liknande operation på min Ranger. Jag la till en halvlänk från US direkt efter låset och det var inga problem.
1000053585.jpg

Nu var det inte jag som gjorde bytet, men jag vill hävda att det sitter en fjäderpinne i flärpen som låser spännet. Den går i sin tur genom sista/första länkbiten. Jag tror det är lika på ditt spänne.
1000053587.jpg


Historien bakom finns här och här
 
Senast ändrad:
Jag fick tillbaka min Tudor idag från urmakaren som skulle byta ut orginallänken mot en unc länk. Urmakaren bytte ut alla länkar förutom en. Hon menade att man inte kunde byta ändlänken som fäster i spännet eftersom den är nitad. Finns det någon annan som gjort ett likadant byte med annat resultat? Känns ju lite snopet att ha en mix av länkar...

1000016908.jpg
Va är de för en jäkla urmakare!? Låset sitter ju som tidigare talare påpekat, med ett fjäderstift!! 😄😁😅🤣
 
Tillbaka
Topp