• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudortråden

Hej. Joakim heter jag och tänkte dela med mig här om det är okej med en tudor oyster prince submariner small rose med urverk 2483. Det är en som renoverats men fått lite olika Tudor delar så hoppas det är okej att man får vara med här endå. Med vänlig hälsning, Joakim

Bilagor

• IMG_1581.webp
    IMG_1581.webp
    327.4 KB · Visningar: 4
Hej. Joakim heter jag och tänkte dela med mig här om det är okej med en tudor oyster prince submariner small rose med urverk 2483. Det är en som renoverats men fått lite olika Tudor delar så hoppas det är okej att man får vara med här endå. Med vänlig hälsning, Joakim

Var det denna som nyligen låg uppe på tradera en stund innan den hastigt försvann?

Lånade min kompis BB Chrono Flamingo Blue i tre dagar, och nu är det dags för en liten wrist review 😎
Snygg? Absolut😍
Tung? Japp!
Tjock? Oh yes 😂
Riktigt cool på hand, men efter tre dagar har jag nog kommit fram till att den är lite för mycket klocka för mig. Kanske den nya version med 39mm diameter 🤷🏻‍♂️

_FOT9932.webp
_FOT9939.webp

Vanli

Vanlig service eller någonting speciellt som behövde fixas?
Vem servade?
Min tvåraders Pelago undrar :-)
Tavelpelaren hade gått av så jag lämnade in den för byte i ett försäkringsärende (via Bergströms). Man lät då byta tavla, visare, krona, glas samt hela verket. ETA verket som sitter i min servar man tydligen inte utan Tudor byter ut hela verket enligt rutin så de fick bli ett nytt verk med 😅 Totalt pris 15600kr

Så som svar på den, ingen vanlig "service" men hade jag bara servat den så gick de på ca 5k. Men du har ett nyare verk i din så kan inte svära på att de är samma pris 👍

Säger tvärtom. Perfekt att Tudor jobbar med modernare varianter av applicerade index med lume. De allra flesta varianterna (ifrån Rolex/Tudor iaf) av applicerade metallindex med lumefyll ser ut som småsunkiga kvarlevor från sent 80-tal. Denna varianten i BB Pro och Pelagos känns 2020-tal.
Instämmer, men jag tycker samtidigt inte att fyllda är sunkigt på något sätt. Målade däremot, det är riktigt sunkigt.

Lånade min kompis BB Chrono Flamingo Blue i tre dagar, och nu är det dags för en liten wrist review 😎
Snygg? Absolut😍
Tung? Japp!
Tjock? Oh yes 😂
Riktigt cool på hand, men efter tre dagar har jag nog kommit fram till att den är lite för mycket klocka för mig. Kanske den nya version med 39mm diameter 🤷🏻‍♂️

_FOT9932.webp
_FOT9939.webp
Den är väldig snygg klocka. Några av mina kompisar har en sådan där. Den är ganska tung, som du skrev. Men det där stålbandet måste kännas ganska bra på armen jämfört med de svarta's och vita's tidigare varianter. Kan tänkas att justeringen kan göras lättare.

Tillbaka
Topp