Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
HahahaFrank Andersson ltd ed X 50 exemplar?
Ser bra ut, men de är 40 år för sent ute med "sin" design...Bumpar tråden. Mitt sociala medie-flöde har stundtals svämmat över av Tusenös reklam och jag har tyckt att de är ganska ointressanta. Men nu har de lanserat nytt som ändå väcker något slags intresse. Eller iallafall tycker jag det är värt att diskutera på forumet.
![]()
Blackbay och AP RO har fått ett kärleksbarn. Tusenö Blackwater.
Säljs (delvis) till förmån för Sjöräddningssällskapet.
![]()
Selitta-verk.
https://tuseno.com/pages/blackwater
Ful? Snygg? Cool? Rip-off?
Säg det till alla 23 miljoner hipsters, bara i Sverige.Ser bra ut, men de är 40 år för sent ute med "sin" design...
Inte för att jag är särskilt kunnig men verket de använder är väl egentligen ett 2824 (?) där patentet löpt ut. Jag är skeptisk till priset också. Finns ju andra mindre märken som använder samma verk men säljer klockan för ~hälften och har en mer "egen" design.Försöker sudda ut bilderna av BB och RO ur hjärnan för att få någon slags neutral bild men det är svårt. Vet egentligen inte vad jag tycker... Inspirationen är väl dock tydlig.
Men de verkar ju satsa på att det ska bli en ordentlig klocka och inte en ”kinaprodukt” vilket jag tycker är skoj och hedervärt. Återspeglar sig också i priset på 10K om man inte förhandsbeställer. Om den är värd det eller inte enbart baserat på renderingar och teknisk information är jag för mycket klåpare för att kunna avgöra. Vore intressant att få lite mer info om bl.a. urverket från kunnigare person.
Förutom min föregående kommentar om visarna kom jag att tänka på två saker till:Bumpar tråden. Mitt sociala medie-flöde har stundtals svämmat över av Tusenös reklam och jag har tyckt att de är ganska ointressanta. Men nu har de lanserat nytt som ändå väcker något slags intresse. Eller iallafall tycker jag det är värt att diskutera på forumet.
![]()
![]()
Selitta-verk.
OseriöstBumpar tråden. Mitt sociala medie-flöde har stundtals svämmat över av Tusenös reklam och jag har tyckt att de är ganska ointressanta. Men nu har de lanserat nytt som ändå väcker något slags intresse. Eller iallafall tycker jag det är värt att diskutera på forumet.
![]()
![]()
Selitta-verk.
Är det klockan eller mitt inlägg som du tycker är oseriöst?Oseriöst
Haha, klockan såklart!Är det klockan eller mitt inlägg som du tycker är oseriöst?
Det känns fel på så många sätt. Black bay, militär, avfall och utrikiskt.Ingen som reagerar på namnet? Blackwater?![]()
Svartvik hade varit bättreDet känns fel på så många sätt. Black bay, militär, avfall och utrikiskt.
Man får inte glömma GoT heller.Det känns fel på så många sätt. Black bay, militär, avfall och utrikiskt.
Man får inte glömma GoT heller.
Men Tusenö riktar sig väl inte till de redan frälsta egentligen. Blackwater låter nog coolt i mångas öron.
Hade, låt säga, Breitling lanserat en Blackwater tror jag inte någon hade reagerat .
Varför är det så många micro-tillverkare som inte pallar göra en egen design, utan bara plockar design-element hejvilt? Ja man kan argumentera att "allt är gjort" och att "alla lånar av varandra" men i många fall är det så uppenbart att det blir pinsamt tyvärr.Bumpar tråden. Mitt sociala medie-flöde har stundtals svämmat över av Tusenös reklam och jag har tyckt att de är ganska ointressanta. Men nu har de lanserat nytt som ändå väcker något slags intresse. Eller iallafall tycker jag det är värt att diskutera på forumet.
![]()
![]()
Selitta-verk.
Jag stör mig mest på namnet, tusenö, vad är det? Och om man nu kör på något svenskklingande hittepåord fattar jag inte modellnamnet Blackwater heller.
Story telling at its best. Men samtidigt måste de väl ha nåt att hänga upp idén på. Tysander hade nog inte tjänat sina miljoner utan "herr Wellington med rollen på nato".Nu tror jag nästan snart att jag jobbar för Tusenö, men Håll till godo, saxat från deras site:
"The name, Tusenö, is also a tribute to this place. Inspired by an old book of charts, referring to the west coast as "The coast with the thousand islands" or in Swedish “Kusten med de tusen öarna”, the name Tusenö was invented."
Deras motivation för Blackwater lär väl också gå att googla fram, men nån måtta får det vara på gratisjobbandet!
Allt gott!
Tack för infon, jag hade ju kunnat vara mindre lat lat och läsa självNu tror jag nästan snart att jag jobbar för Tusenö, men Håll till godo, saxat från deras site:
"The name, Tusenö, is also a tribute to this place. Inspired by an old book of charts, referring to the west coast as "The coast with the thousand islands" or in Swedish “Kusten med de tusen öarna”, the name Tusenö was invented."
Deras motivation för Blackwater lär väl också gå att googla fram, men nån måtta får det vara på gratisjobbandet!
Allt gott!