Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Läste någonstans att han körde på tre rållar för att ha koll på lokal tid(Havanna), Moskva och Washington. Alltså är ena en GMT, men jag tycker det ser ut som en Submariner?Annars kan man köra en Castro, dubbla rollar på samma handled
![]()
![]()
Han fick ju bra med pengar av Hublot för att ha på sig Hublotklockor under VM. Snarare reklam än för att ”visa”. Maradonna beskrivs av många som väldigt ödmjuk.Maradona en annan som brukar köra dubbelpipa, oftast likadana klockor på handlederna, känns som att det är lite för att visa typ...
![]()
![]()
Jo hittade just en bild med Fidel o en GMT men inga fler med dubbelt.Läste någonstans att han körde på tre rållar för att ha koll på lokal tid(Havanna), Moskva och Washington. Alltså är ena en GMT, men jag tycker det ser ut som en Submariner?
Hur som helst Fidel hade inte Rolex pga lyx, utan Rolex sågs som väldigt stabila klockor under den tiden. På äldre dagar körde han på Casio.
Så kan det absolut ha varitHan fick ju bra med pengar av Hublot för att ha på sig Hublotklockor under VM.
Antar du syftar på denna?Jo hittade just en bild med Fidel o en GMT men inga fler med dubbelt.
Ytterligare googling säger Daytona på höger och AP på vänster.Finns en och annan som förespråkar mekaniskt på ena armen o digitalt på andra.
När det kommer till PG. På den här bilden gissar jag dubbelt Cartier.
![]()
… och här skymtar man en Daytona på högern. Vad hade han på vänstern? En Daytona till? Nån som vet?
![]()
Var AP och Rolex statusmärken runt 1980? Eller ansågs AP och Rolex mer som pålitliga och bra klockor?Ytterligare googling säger Daytona på höger och AP på vänster.
Det där är bara okej om de tillhört två kapitalister som man haft ihjäl själv.Annars kan man köra en Castro, dubbla rollar på samma handled
![]()
![]()
Har man varit med och rädda hela den Schweiziska urindustrin bär man vad man vill, hur man villmore is more.
![]()
Nicolas G. Hayek
På bilden när han sitter på bilen har han definitivt inte en ap på vänster. Ser ut som en klassisk skin diver på tropic sport typYtterligare googling säger Daytona på höger och AP på vänster.
![]()
Mmmmore is more.
![]()
Nicolas G. Hayek
Helt sant. Undrar vilken han rockade. Blir till att djupa ner i google-djungeln igen…På bilden när han sitter på bilen har han definitivt inte en ap på vänster. Ser ut som en klassisk skin diver på tropic sport typ![]()
Ser ut som som det skulle kunna vara en Citizen Bullhead på högern.Ytterligare googling säger Daytona på höger och AP på vänster.
![]()
Det blev en dubbel denna gången medBrukar köra dubbeln när jag reser och har med mig fler än en klocka. Kan inte koppla av när jag vet att en klocka ligger obevakad i resväskan. Men är alltid noga med att ärmarna är långt neddragna så att ingen ska behöva se spektaklet![]()
Haha. En udda version av UTC.
Det sas alltid att han hade en Rolex på vardera armen. Känns väldigt mycket han på något sätt. På 80-talet så var det väl bara Rolex som var status bland vanligt folk utan gamla pengar?På bilden när han sitter på bilen har han definitivt inte en ap på vänster. Ser ut som en klassisk skin diver på tropic sport typ![]()