• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Två klockor, en på var arm. Varför?

Donkii

Boushh
2-Faktor
Maradona en annan som brukar köra dubbelpipa, oftast likadana klockor på handlederna, känns som att det är lite för att visa typ...
main-qimg-ba01b97bfbe1d8abc4a1613a00286f50-c.jpeg
Diego-Maradona-Rolex-Daytona-Watches.jpg
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Finns en och annan som förespråkar mekaniskt på ena armen o digitalt på andra.

När det kommer till PG. På den här bilden gissar jag dubbelt Cartier.
CD3C24FE-2862-4FA1-BD65-1B239482E22A.jpeg

… och här skymtar man en Daytona på högern. Vad hade han på vänstern? En Daytona till? Nån som vet?
5B8E3D6B-D761-47D5-9C1E-7AA4EF0C0BCB.jpeg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Annars kan man köra en Castro, dubbla rollar på samma handled

Khruschev-with-Fidel-Castro-Rolex-Day-Date-and-Submariner-Close.jpg
h08fwWmnsEY6_D3-8qEKcvElY0KGfVdbETjBjTP89tM.jpg
Läste någonstans att han körde på tre rållar för att ha koll på lokal tid(Havanna), Moskva och Washington. Alltså är ena en GMT, men jag tycker det ser ut som en Submariner?
Hur som helst Fidel hade inte Rolex pga lyx, utan Rolex sågs som väldigt stabila klockor under den tiden. På äldre dagar körde han på Casio.

Edit:
82586C89-568D-4CCD-A36E-B5706DC63A04.jpeg
 
Senast ändrad:

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Maradona en annan som brukar köra dubbelpipa, oftast likadana klockor på handlederna, känns som att det är lite för att visa typ...
main-qimg-ba01b97bfbe1d8abc4a1613a00286f50-c.jpeg
Diego-Maradona-Rolex-Daytona-Watches.jpg
Han fick ju bra med pengar av Hublot för att ha på sig Hublotklockor under VM. Snarare reklam än för att ”visa”. Maradonna beskrivs av många som väldigt ödmjuk.
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Läste någonstans att han körde på tre rållar för att ha koll på lokal tid(Havanna), Moskva och Washington. Alltså är ena en GMT, men jag tycker det ser ut som en Submariner?
Hur som helst Fidel hade inte Rolex pga lyx, utan Rolex sågs som väldigt stabila klockor under den tiden. På äldre dagar körde han på Casio.
Jo hittade just en bild med Fidel o en GMT men inga fler med dubbelt.
 

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Brukar köra dubbeln när jag reser och har med mig fler än en klocka. Kan inte koppla av när jag vet att en klocka ligger obevakad i resväskan. Men är alltid noga med att ärmarna är långt neddragna så att ingen ska behöva se spektaklet 😅
 

bluetrain

Cartier
Att Hunter S. Thompson körde med två ur på en arm är väl kanske inom rimlighetens gräns då han bokstavligt talat var helt galen. Kanske faller, eller föll också Maradona i det facket. Men för oss som opererar i den breda mittfåran? Nä usch. Verkligen megaknepigt för mig att man har två klockor samtidigt. Hur kan man ens komma till en slutsats att det är en bra idé? Oförklarligt. Dels löser man behovet med två tider med GMT sen ser det ruskigt fult ut också. Nästan så man funderar på om det verkligen är lagligt!
 

Kapten

Omega
På bilden när han sitter på bilen har han definitivt inte en ap på vänster. Ser ut som en klassisk skin diver på tropic sport typ
155D22D7-D6D7-4180-A84D-6F9C9B45178D.jpeg
Det sas alltid att han hade en Rolex på vardera armen. Känns väldigt mycket han på något sätt. På 80-talet så var det väl bara Rolex som var status bland vanligt folk utan gamla pengar?
 

Rooster91

Panerai
Jag kör så just nu, det är för att jag behöver smartklockan för att mäta puls osv. Sen tycker jag själv att det är snyggare med en klocka.
 
Topp