• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TV-spel Vilken konsol är bäst?

Vilken konsol är bäst?

  • PS4

    Röster: 73 62.9%
  • Xbox One

    Röster: 13 11.2%
  • Wii U

    Röster: 5 4.3%
  • Nintendo 8bitar + punch out + bärs = oslagbart

    Röster: 33 28.4%

  • Totala väljare
    116

nöt

Vacheron
2-Faktor
För barn måste jag nog säga wii. Då får dom röra lite på sig också.
Allt annat görs bättre på pc.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Konsol till kidsen? Wii U! Partyspel, och Mario... Mario funkar alltid, oavsett ålder.
Kraftig konsol, där tredjepartsspelen presterar bäst? PS4.

Xbox One köper du om du vill komma åt de exklusiva spelen.

Själv så rockar jag mest PC :)
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Funkar det att koppla ett Nintendo nes till dagens tv-apparater? Tyckte jag läste nått om att det inte funkade, men jag kanske missförstod?
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Berätta mer om streama film i webbläsaren.

Förutom att HBO viaplay Netflix funkar vilket jag tar för givet, samt funkar smidigt med chromecast, så kan du gå in på PS4ans webbläsare och surfa in på SVT play, sweflix, dream film, geek tv osv och köra de direkt:)

Sen la de till så man kan koppla in usb som på PS3.

Spotify kan du köra i bakgrunden medan du spelar spel och styra från telefonen.

Plex funkar också
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Förutom att HBO viaplay Netflix funkar vilket jag tar för givet, samt funkar smidigt med chromecast, så kan du gå in på PS4ans webbläsare och surfa in på SVT play, sweflix, dream film, geek tv osv och köra de direkt:)

Sen la de till så man kan koppla in usb som på PS3.

Spotify kan du köra i bakgrunden medan du spelar spel och styra från telefonen.

Plex funkar också
Rena grekiskan, i med cartridget och spela för jäsiken :)
 

Psykel

Patek
Av nuvarande generationen har jag endast Xbox One, räcker fint för mig och har inte haft några problem annat än att det tog väldigt lång tid att installera/uppdatera spel i början (vilket verkar vara åtgärdat nu). Sen har jag Xbox 360, PS3 och Wii tillsammans med X1 i vardagsrummet och NES, SNES, Gamecube, Mega Drive och PS2 på tjockisen i sovrummet.
Skulle inte ranka konsollerna i nån viss bästhetsordning, det är helt och hållet spelen som gäller för mig. Det blev Xbox över PS den här generationen, eftersom jag kört på Xbox 360 sen releasen (PS3'an tog flickvännen med sig när hon flyttade in). Finns inga PS4-exklusiva spel som lockar och Xbox-kontrollen är bekvämare.
Spelar inte online heller, så kan inte uttala mig om det.
Blir eventuellt en WiiU i mellandagarna av nostalgiska skäl och för Super Mario Maker, som verkar helt sjukt kul!
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Utöver att det är en grym konsol så fungerar PS4'an så bra som mediastreamare att min Mac-Mini framför TV'n i princip blivit arbetslös.
Kör på det!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Förutom att HBO viaplay Netflix funkar vilket jag tar för givet, samt funkar smidigt med chromecast, så kan du gå in på PS4ans webbläsare och surfa in på SVT play, sweflix, dream film, geek tv osv och köra de direkt:)

Sen la de till så man kan koppla in usb som på PS3.

Spotify kan du köra i bakgrunden medan du spelar spel och styra från telefonen.

Plex funkar också

Gör du hembesök i Stockholm? :)
 

Zingo

Rolex
Har ägt:
-NES
-PS1
-PS2
-PS3
Tror jag är lite partisk i frågan.. Funderar på en julklapp till mig själv! (När blir man vuxen och slutar med detta även om jag spelar sällan men ack va skoj när man kommer in i ett game mode ).:sorry:
 

Glusch

Cartier
Wii är kanske roligast för små barn, då man interagerar mer med spelet. PS4 är om vi ska gå på rå kraft/prestanda utklassande den bästa konsolen.
Jag skulle ju däremot försöka få dem att tycka om PC, den gör allt som konsolerna kan göra, fast bättre och billigare plus att den självklart har massa extrafunktioner utöver att bara spela på.
 
Röstar på PS4. Gick själv över från Xbox360 till PS4. Alltid kört Playstation men tyckte kontrollen på 360 var så överlägsen. Nu har jag vant mig vid PS4:ans som jag tycker fungerar bättre än den tidigare som var i princip oförändrad sedan PSX.

Mitt Sega Mega Drive försvann när vi hade inbrott i källaren. :grumpy:
 

Minuteman

Rolex
Wii är kanske roligast för små barn, då man interagerar mer med spelet. PS4 är om vi ska gå på rå kraft/prestanda utklassande den bästa konsolen.
Jag skulle ju däremot försöka få dem att tycka om PC, den gör allt som konsolerna kan göra, fast bättre och billigare plus att den självklart har massa extrafunktioner utöver att bara spela på.
Hur tänker du att PCn är billigare?
En schysst gaming PC lär väl gå på en hel del mer än en PS4, även om den givetvis kan användas till annat än spel också...
 

Psykel

Patek
Köpte Wii U med Super Mario Maker på black friday, 20% rea. Måste säga att det är en ruggigt kul konsol, och SMM är sjukt roligt!
Ska skaffa lite fler spel, typ Super Smash Bros och liknande. Bra när man får tv-spelande besök.
 

DrKlocka

Audemars
Det jag stör mig på med mitt Xbox one är alla installeringar och uppdateringar som tar evigheter. Hur kul är det att köpa ett spel och behöva installera/uppdatera i en eller flera timmar? Dessutom har jag efter 3 spel fyllt 1/3 av hårddisken.

Är det likadant på PS4?
 

almeyero

Panerai
Snart är det jullov för oss lärare så jag tänkte börja spela något annat än Fifa och NBA under lovet. Så kom med tips, det är PS4 jag lirar!
Helst inget strategispel som The Witcher och Fallout 4 då jag inte har tålamod för sånt haha.
 

zeke_varg

Omega
image.jpg
image.jpg
Du börjar med Commodore, kassettband så att de lär sig uppskatta livet och 30 min laddningstider. Sedan avancerar du till Sega Master System och Nintendo 8-bit så att de får lära sig historia, klassiker och vad track n field tumme innebär. Sedan skulle jag föreslå N64(lite golden eye) och mata på med nyare konsoler, ungefär en ny per halvår. Sedan kan de få spela på nya grejer.
Grävde fram hos morsan... Zx spektrum 48k. Tog sin tid o starta ett game. Om de gick igång. Man var king om man hade dubbeldäckare o kopiera spel med. / pirat på 80talet
 
Topp