• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Two tone - en styggelse ?

Two tone - en styggelse ?

• I love two tones

Röster: 95 33.5%
  • En styggelse

Röster: 50 17.6%
  • Ingen åsikt direkt

Röster: 6 2.1%
  • Passar på vissa modeller

Röster: 133 46.8%

• Totala väljare
    284
Där håller jag inte med dig, Daytona är som Speedy. Gör sig bäst utan datum!
Perhaps , bara jag som person, fixar inte en dinka utan datum , men förstår 100 where you coming from , jag köpte en mkt fin jlc diver utan datum , men blev galen efter ngn dag, och daytonan samt kanske royal oaken är nog favvo tavlor....

Tycker TT funkar på vissa modeller, dock känns rent stål/guld/etc alltid hetare. Hoppas man ändrar sig efter 40 så klocksamlingen ser lite variation.. ;)

Kanske svär i kyrkan , men en ny Daytona, 42mm, och datum är inga problem , det har x antal high end brands fixat på chronos, på olika sätt , Rolex r&d får jobba på lite....
Usch. Daytonan har en perfekt storlek. Och att lirka in en datumruta någonstans (troligvis på snedden klockan 4) vore för jävligt. Nepp, den är bra som den är.

Senast ändrad:
Gillade inte tvåton tills för något år sedan. Tycker det är grymt, ibland gubbgrymt! Passar till såväl t-shirt som jeansskjorta Min kära GMT master med nipplar. Sjukt porrigt :D
20170929_072000-01.jpeg

20170922_075641-01.jpeg

20170707_185648-01.jpeg

Verkar mest vara positivt, finns en del kids ( ?) som ej (än) utvecklat smak mot 2 tone, el helguld ...mvh från en gubbe som "redan" som 30 åring stolt bar en 2 tone sub......
Det var kanske inte super-ungt , jag köpte min första Rolex vid 18 och min första TT GMT master vid 23 :) TT kan vara riktigt bra i rätt utförande!

Senast ändrad:
Håller med , men som sagt, fixar ej utan datum, annars hade man nog haft en Daytona....men kanske bäst att hålla sig till ett vinnande concept ,
Gillade inte tvåton tills för något år sedan. Tycker det är grymt, ibland gubbgrymt! Passar till såväl t-shirt som jeansskjorta Min kära GMT master med nipplar. Sjukt porrigt :D
20170929_072000-01.jpeg

20170922_075641-01.jpeg

20170707_185648-01.jpeg
mkt snygg speciellt med jubilee länken, TT bättre på den än oyster

TT är riktigt nice. Kanske inte som enda pjäs i samlingen, men kul komplement.

Jag har haft ett par, saknar dock min GMT 1675/3 med nipple dial (numera såld).

IMG_1155.JPG

Här en 116613LB:

IMG_0614.JPG
Fråga/kommentar: är inte det en 16753 utan snedstreck i ref? Trodde alla 1675/3 hade tavla med kronan i guld (ej tryckt)?

Tror du är mer insatt i frågan, det kan vara 16753 också (har hört olika bud). Ska undersöka närmare och får redigera mitt inlägg när jag vet mer.
@Johnne du har väl en sådan också, kan du bringa klarhet i frågan?

(Ditt är ex är dock mkt bättre än min gamla som hade smakat polertrissan någon gång för mycket).
Såvitt jag vet så är det ena (kanske inte enDa) skillnaden mellan de två referenserna. Hade själv en 16753, men ville egentligen ha en 1675/3 (dvs med matt tavla).

Det är 16753, plexi, Quickset samt blank tavla utan guldkronan. Jag gillar dock den stenhårt! Quickset är en lifesaver

(Ditt är ex är dock mkt bättre än min gamla som hade

(Ditt är ex är dock mkt bättre än min gamla som hade smakat polertrissan någon gång för mycket).
Det är 16753, plexi, Quickset samt blank tavla utan guldkronan. Jag gillar dock den stenhårt! Quickset är en lifesaver

Senast ändrad:
Stål för min del, alla dar i veckan men det är dom tatueringar. En del är sjukt snygga, på andra . Krävs inte bara att det är rätt klocka utan rätt arm också.

För mig har det varit en process. Hatade det fram tills för några år sedan då jag märkte att jag alltmer började dras åt TTs. Idag tycker jag att det kan vara riktigt trevligt :)
IMG_20171005_155841_906.jpg

Tillbaka
Topp