• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Two Watch Guys - Svensk podd. Senaste avsnitt: 2022-09-22

Kul avsnitt & bra jobbat! Gillade formatet med ett kortare avspänt samtal :)

Göteborgskt namnspåneri:
Bevels och dings
Det spårar ur
Tick-tack snicke-snack
Bland mögel och sport-stål
 
Riktigt bra! Kändes personligt och relevant! Och kul att det var en ”KS-nörd” som intervjuades och inte en ung marknadsförare full av floskler från någon generalagent....
Tips på fler intervjuobjekt:
RickVin allmänt om klocksamlandet
Clark Kent om sin fixering vid Sjöö Chronolink och vid Sinn.
Richard på Erikson Ur i Sumpan om företagets historia (tex hur nära det var att de blev Rolex AD)
Jabla & Urkvinnan om tuffa klocktester.
Bra tips. Låter som potentiella höjdaravsnitt allihop!
 
Perfekt till morgonpendlingen. Ni hann ju täcka in en hel del på kort tid, bra jobbat! Röstar också för namnbyte till svenskt namn :)
Ser fram mot fler avsnitt
 
Jag har den stora äran att presentera: Two Watch Guys - En svensk podd av och för klocknördar.

Länk till avsnittet: https://soundcloud.com/user-882583296

Efter att ha kombinerat allmän tristess med några öl kring mellandagarna fick vi den briljanta idén att spela in en podd. I denna demo intervjuas ingen mindre än @yonsson. Vi får veta hur klockintresset tog fart, hur han hamnade på Klocksnack, samt var kärleken till vissa märken kommer ifrån.

Vi har några uppslag till framtida inslag och vill därför veta vad ni tycker vi bör förbättra. Observera att vi spelat in just detta inslag med ytterst enkla medel, och med minimal (slut)redigering.

Mycket nöje!
Kul med en svensk klockpodd, utöver mitt klockintresse så är jag även en poddmissbrukare... Lyssnar ca 4 timmar podd om dagen i snitt, allt från fotboll till mat och tv-spel osv. Om ni vill ha lite tips på små förbättringar så kan ni höra av er via PM.

Bra jobbat! Ser fram mot nästa avsnitt.:)
 
Bra debut. Det behövs fler klockpoddar på svenska. Klocksnacks podd är ju också bra men kommer ju väldigt oregelbundet. Kan ni klämma fram ett avsnitt i månaden så vore det toppen. Intervjuer med kända och okända klockpersonligheter är en bra ide och så kan man hoppa de där baskunskapsavsnitten som ibland inleder en ny podd. Fortsätt utgå från att lyssnarna är hyfsat djupt nere redan. Att höra @yonsson rabbla referenser är lugnande på samma märkliga vis som sjöväderrapporten:D
 
Bra debut. Det behövs fler klockpoddar på svenska. Klocksnacks podd är ju också bra men kommer ju väldigt oregelbundet. Kan ni klämma fram ett avsnitt i månaden så vore det toppen. Intervjuer med kända och okända klockpersonligheter är en bra ide och så kan man hoppa de där baskunskapsavsnitten som ibland inleder en ny podd. Fortsätt utgå från att lyssnarna är hyfsat djupt nere redan. Att höra @yonsson rabbla referenser är lugnande på samma märkliga vis som sjöväderrapporten:D
Detta blir ingen noob-pod, det är ett som är säkert.
 
Kul med nåt nytt, och tycker intervjun som helhet var avslappnad och avskalad, men trots det väldigt intressant.

Ser fram emot nästa avsnitt!
 
Lyssnade på den igår när barnen hade somnat, måste först erkänna att jag har överlag haft väldigt svårt för poddar (eller har jag aldrig gett dem en chans?) men denna podden gillade jag och hoppas ni släpper fler avsnitt!
 
Fan vad underbart! Efter att ha lyssnat på allt jag kunnat komma över på acast när det gäller klockor så uppskattas det nya poddar!
 
Senast ändrad:
Grymt bra jobbat!
Avslappnad och skön lyssning. Jag skulle vilja bjuda in en psykolog som sätter en nörddiagnos, jag älskar delen som tar upp sneakerssamlandet.
Instämmer med övriga i att det är extra kul att nivån på podden är lite högre och kräver lite utav lyssnaren.

Mycket bra, ser verkligen fram emot fortsättningen.
Gärna lite längre avsnitt ;)
 
Som många tidigare påpekat, riktigt kul med klockpod på svenska:)
Bra jobbat, väntar med spänning på nästa avsnitt
 
9E89750C-1F90-4C3E-A7D4-4C291D89D654.png


Nytt avsnitt uppe nu.
Pilotavsnitt - SIHH & Panerai
 
Tillbaka
Topp