Harry Palmer
Silver
Låter intressant. Ska lyssna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Namnet på podcasten hade jag ändrat till något svenskt och mysigt, "klockor över en kaffe"-aktigt om ni inte tänkt snacka inglese i framtiden förstås. Kör hårt!
Bra tips. Låter som potentiella höjdaravsnitt allihop!Riktigt bra! Kändes personligt och relevant! Och kul att det var en ”KS-nörd” som intervjuades och inte en ung marknadsförare full av floskler från någon generalagent....
Tips på fler intervjuobjekt:
RickVin allmänt om klocksamlandet
Clark Kent om sin fixering vid Sjöö Chronolink och vid Sinn.
Richard på Erikson Ur i Sumpan om företagets historia (tex hur nära det var att de blev Rolex AD)
Jabla & Urkvinnan om tuffa klocktester.
Kul med en svensk klockpodd, utöver mitt klockintresse så är jag även en poddmissbrukare... Lyssnar ca 4 timmar podd om dagen i snitt, allt från fotboll till mat och tv-spel osv. Om ni vill ha lite tips på små förbättringar så kan ni höra av er via PM.Jag har den stora äran att presentera: Two Watch Guys - En svensk podd av och för klocknördar.
Länk till avsnittet: https://soundcloud.com/user-882583296
Efter att ha kombinerat allmän tristess med några öl kring mellandagarna fick vi den briljanta idén att spela in en podd. I denna demo intervjuas ingen mindre än @yonsson. Vi får veta hur klockintresset tog fart, hur han hamnade på Klocksnack, samt var kärleken till vissa märken kommer ifrån.
Vi har några uppslag till framtida inslag och vill därför veta vad ni tycker vi bör förbättra. Observera att vi spelat in just detta inslag med ytterst enkla medel, och med minimal (slut)redigering.
Mycket nöje!
Detta blir ingen noob-pod, det är ett som är säkert.Bra debut. Det behövs fler klockpoddar på svenska. Klocksnacks podd är ju också bra men kommer ju väldigt oregelbundet. Kan ni klämma fram ett avsnitt i månaden så vore det toppen. Intervjuer med kända och okända klockpersonligheter är en bra ide och så kan man hoppa de där baskunskapsavsnitten som ibland inleder en ny podd. Fortsätt utgå från att lyssnarna är hyfsat djupt nere redan. Att höra @yonsson rabbla referenser är lugnande på samma märkliga vis som sjöväderrapporten
Vi kommer att köra på med samma nivå, men i varierande stuk. Podden syfte blir att sprida kunskap, samtala med intressanta profiler och naturligtvis snacka klockor.Kul med smalt! Problemet med svenska poddar är ju annars att de ska passa alla och därmed inte passar någon i slutändan. Ser fram emot nästa!
Att höra @yonsson rabbla referenser är lugnande på samma märkliga vis som sjöväderrapporten
Lansera på Acast ska lyssna på avsnittetSom sist, vad tycker ni kan göras bättre?