• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Two Watch Guys - Svensk podd. Senaste avsnitt: 2022-09-22

Det var lite ledsamt att höra att det inte kommer fler avsnitt av er eminenta podcast. Den har gett mig väldigt mycket inom klockintresset.

Jag har full förståelse för livets vägar och att vi alla kan behöva skifta fokus till nya saker.

Om jag fått en förvarning om att ni skulle ta bort avsnitten hade jag laddat ner samtliga och arkiverat dem. Nu ligger i alla fall de tre senaste säkert i mitt podcast-arkiv med off site-backup.
 
Då får vi skramla ihop det så vi får lite nya härliga avsnitt 😎
Vi är inte så driftiga. Efter corona dog i princip all marknadsföring vad gäller resor, events, lanseringar och annat. Klockor lanseras i princip uteslutande via sociala medier. Flera mindre ADs har blivit av med märken, GShock Nordic finns inte längre, Optura har tappat GS osv. Då blir det inte riktigt samma grej som tidigare.
 
Kan du länka till unwound. Behöver en bra klockpod.
Den påminner om Two watch guys, ruskigt bra podd och du framförallt gillar Seiko.
Jag är lite risig att länka, men jag tror den här funkar:
 
Den påminner om Two watch guys, ruskigt bra podd och du framförallt gillar Seiko.
Jag är lite risig att länka, men jag tror den här funkar:
Märkligt att den inte finns på Apple podcasts. Jag orkar inte krångla med någon annan podcast-app.

Jag ser nu att det sista avsnittet kom för sex år sedan. Är det verkligen rätt podcast?
 
Märkligt att den inte finns på Apple podcasts. Jag orkar inte krångla med någon annan podcast-app.

Jag ser nu att det sista avsnittet kom för sex år sedan. Är det verkligen rätt podcast?
Ja, nedlagd. Vet inte vad som hände, tror programledarna hade olika mål, en med vinstintresse och den andra passion. Seth på hubcityvintage reparerar fortfarande klockor och har nu en youtubekanal.
 
Men vad tråkigt nu att det är så få Svenska klock-poddar igång. Yonsson, det är väl ändå inte pengarna det handlar om? 2000 kr om året? Som någon skrev i somras; ska vi skramla ihop lite deg? Det du skrev i Juli är lite intressant, men jag förstår inte vad det har att göra med vår Svenska klock-marknad. Som vi alla kan se finns det mycket kulor i omlopp runt rätt många handlare även nu 2025. Därmed borde det finnas intresse för Two watch Guys med tanke på kvalitet. För det handlar väl ändå om kvalitet? Om det är engagemang och tid det handlar om är det bättre om det framgår. Med det sagt är jag grymt imponerad. Kul att lyssna på de gamla avsnitten. Har laddat ned dem! Fridens!
 
Det du skrev i Juli är lite intressant, men jag förstår inte vad det har att göra med vår Svenska klock-marknad.
Jag kan bara tala för mig själv men för mig är podden kopplad till mitt intresse för klockor. Innan Corona var det fullt ös med träffar med massa intressanta märken. Efter Corona gick alla tillverkare över till sociala medier och slutade mer eller mindre med events.

När det inte finns intressanta releaser/events, inget riktigt Baselworld osv så faller det för mig, för att ge output behövs input. De mindre butikerna kämpar för att överleva medan drakarna driver allt. För att få content till en podd behövs input och jag är totalt ointresserad av att ”hylla allt” eller promota massa skräpmärken för att få content som vissa andra poddar gör.
 
Jag kan bara tala för mig själv men för mig är podden kopplad till mitt intresse för klockor. Innan Corona var det fullt ös med träffar med massa intressanta märken. Efter Corona gick alla tillverkare över till sociala medier och slutade mer eller mindre med events.

När det inte finns intressanta releaser/events, inget riktigt Baselworld osv så faller det för mig, för att ge output behövs input. De mindre butikerna kämpar för att överleva medan drakarna driver allt. För att få content till en podd behövs input och jag är totalt ointresserad av att ”hylla allt” eller promota massa skräpmärken för att få content som vissa andra poddar gör.
❤️❤️❤️
 
Jag kan bara tala för mig själv men för mig är podden kopplad till mitt intresse för klockor. Innan Corona var det fullt ös med träffar med massa intressanta märken. Efter Corona gick alla tillverkare över till sociala medier och slutade mer eller mindre med events.

När det inte finns intressanta releaser/events, inget riktigt Baselworld osv så faller det för mig, för att ge output behövs input. De mindre butikerna kämpar för att överleva medan drakarna driver allt. För att få content till en podd behövs input och jag är totalt ointresserad av att ”hylla allt” eller promota massa skräpmärken för att få content som vissa andra poddar gör.
Förstår dig 100% ❤️
 
Tillbaka
Topp