• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uber

Asplund

Patek
2-Faktor
SFS Jag har bytt från att endast använda 020 till att uteslutande använda Uber. Uber ligger ljusår ifrån alla de stora bolagen både tekniskt och prismässigt. I stort sätt på varje resa får jag höra av förarna hur nöjda dem är med Uber som arbetsgivare och hur dem inte förstår varför dem jobbat för de stora bolagen så länge. När jag tidigare åkt med 020 så är det ofta klagomål från förarna på ett eller annat sätt. Det finns liksom inget att försvara för din del. Ni är sämre (än så länge) så diskussionen är meningslös.

Här har du: https://www.uber.com/sv/driver-referral ansök idag..
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Men frågan kvarstår ju dock, hur kan de hålla så låga priser?
Google, förlåt Uber, tar ju en hel del av slutsumman och de kör ju inte med billiga bilar de som kör med S-klass och 5-serien.
Tycker man inte skall vara alltför okritisk till Uber, men men, pojkarna har stora killar i ryggen och kan det där med marknadsföring.
Om frågan inte besvarats tidigare så kan de hålla nere priserna på grund av att de saknar den traditionella taxiväxeln och slipper ha ett antal telefonister och affärssystem som behövs för att ha igång en så stor apparat! Allting går via appen = cut the cost = billigare taxiresor för oss konsumenter!!
 

Sond

Patek
Försökt läsa om Uber. Deras hemsida är inte särskilt informativ. Finns det någon bra information. Den behöver inte vara journalistiskt objektiv. Jag vill i första han läsa om hur det fungerar för mig som kund.


Sedan kan jag fundera på hur de kan hålla så låga priser. Sköts allt lagligt? Är det schyssta villkor till de som kör?
 
  • Like
Reactions: SFS

POO

Panerai
Citat från en vän: Uber är ett psykopatbolag. Deras företagskultur är vidrig. De behandlar förarna bra till en början, men ser dem bara som substitut för de robotar som inte finns än. Kolla bara i Sydney senast när folk flydde från kaoset som gisslandramat innebar. Då höjde Uber priserna.

http://pando.com/2014/11/17/the-mom...l-go-to-silence-journalists-and-attack-women/

Osv.


Vem väntar på en taxi för att fly terrorister? Prishöjningen lär väl ha skett pga. av en ökad efterfrågan inte som en medveten prishöjning pga. det inträffade.
Nä men naturligtvis finns det anledning att nyansera de flesta debatter. Tex den lite lustiga stämpling på alla "vanliga" taxichaffisar i denna tråd som nästan onda medan Ubers är helgon.
 
  • Like
Reactions: SFS

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Citat från en vän: Uber är ett psykopatbolag. Deras företagskultur är vidrig. De behandlar förarna bra till en början, men ser dem bara som substitut för de robotar som inte finns än. Kolla bara i Sydney senast när folk flydde från kaoset som gisslandramat innebar. Då höjde Uber priserna.

http://pando.com/2014/11/17/the-mom...l-go-to-silence-journalists-and-attack-women/

Osv.


Om nu förarna känner sig fel behandlade så lär de väl sluta. Att priset höjs när efterfrågan överstiger tillgången ser jag inte som något konstigt.

En journalist som går på om moral?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Höjningen av priserna sker automatiskt när efterfrågan ökar, det är inte så att någon manuellt gått in på Uber och höjt priserna i Sydney.

Själv åker jag inte så mycket Uber eftersom taxiresorna betalas av jobbet i 95% av fallen men jag tycker utvecklingen är fantastisk. Framförallt om det minskar friåkarna som är en skamfläck för Stockholm.

Reglering är dock ALDRIG lösningen eftersom det totalt förstör balansen mellan utbud och efterfrågan.

Angående att taxibolagen också har appar. Visst, men de är totalt värdelösa. Om det tar 10sekunder att beställa en Uber och 3 minuter att använda Taxi Stockholms app är något rejält fel.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Citat från en vän: Uber är ett psykopatbolag. Deras företagskultur är vidrig. De behandlar förarna bra till en början, men ser dem bara som substitut för de robotar som inte finns än. Kolla bara i Sydney senast när folk flydde från kaoset som gisslandramat innebar. Då höjde Uber priserna.

http://pando.com/2014/11/17/the-mom...l-go-to-silence-journalists-and-attack-women/

Osv.


Ubers system höjer priserna vid hög belastning automatisk.

EDIT: Vilket tydligt framgår innan man beställer till skillnad från andra bolag.
 

Belic

Cartier
Åkt Uber sedan starten och är extremt nöjd!

I början fick man alltid vitamin well eller en loka och det var allt som oftast S-klass eller A8, sen införde de olika prisnivåer vilket var rimligt.

Pratade mycket chaufförerna i början och alla var väldigt nöjda.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor

Pelagos

Omega
ImageUploadedByTapatalk1419159876.611943.jpg

Uber är riktigt najs!
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Men frågan kvarstår ju dock, hur kan de hålla så låga priser?
Google, förlåt Uber, tar ju en hel del av slutsumman och de kör ju inte med billiga bilar de som kör med S-klass och 5-serien.
Tycker man inte skall vara alltför okritisk till Uber, men men, pojkarna har stora killar i ryggen och kan det där med marknadsföring.

Vad är ditt problem med Ubers priser? Uppenbarligen kan Uber hålla låga priser och många konkurrenter kan inte göra det.

Google har investerat i Uber, att Google äger Uber stämmer överhuvudtaget inte.

Av vad jag läst så tar Uber 20% och föraren får 80%, så att påstå att Uber tar en hel del av slutsumman är också fel.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Citat från en vän: Uber är ett psykopatbolag. Deras företagskultur är vidrig. De behandlar förarna bra till en början, men ser dem bara som substitut för de robotar som inte finns än. Kolla bara i Sydney senast när folk flydde från kaoset som gisslandramat innebar. Då höjde Uber priserna.

http://pando.com/2014/11/17/the-mom...l-go-to-silence-journalists-and-attack-women/

Osv.

Citat från en vän? Lite mer fakta check, plz. Artikeln var riktigt dålig. Skall man länka kritiska artiklar kan man länka bra sådana, tex den här: http://www.telegraph.co.uk/women/wo...is-flawed-but-admit-it-were-all-addicted.html
 

SFS

Omega
Vad är ditt problem med Ubers priser? Uppenbarligen kan Uber hålla låga priser och många konkurrenter kan inte göra det.

Google har investerat i Uber, att Google äger Uber stämmer överhuvudtaget inte.

Av vad jag läst så tar Uber 20% och föraren får 80%, så att påstå att Uber tar en hel del av slutsumman är också fel.
Åkaren skall också ha sin del...
 
Topp