Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tänker inte göra det själv. Och det måste ju bara bli halvrent. Men skulle man våga? Ljudvågorna går väl bara i vattnet och klockan är ovanför..?
Det borde ju vara så att vibrationerna fortplantar sig i ställningen.Du får vibrationer i hela tvätten vilket i sin tur fortplantar sig in i klockan.
Frågade Uris senast och han tittade på mig och drog en harang med att du tvättar den väll inte tvättmaskinen med?
Kan väl inte ta mer än några sekunder att lossa länken? Men du kan alltid testa med hela klockan, friskt vågat hälften vunnet eller förlorat!Skulle byta till Nato på min Sub. Fick en smärre chock när jag såg hur smutsiga bandsyiften och ändlänkarna var.
Tog fram min icke använda ultraljudstvätt. Så långt inget konstigt.
Men så såg jag detta:
Vad tror ni? Bra idé?
Nej nej! Det finns en risk (stor!) att oljorna i verket flyttar sig och hamnar på platser där de inte ska vara/försvinner från platser där de ska vara.
Edit: ser nu att du tänkte köra den på en sådan där ställning med klockan ovanför ytan. Säkert inte lika farligt, men jag skulle skippat det ändå.
Oljan är ju fortfarande i flytande form i verket, om du sett hur smutset flyttar sig i en ul-maskin så förstår du hur också oljorna kan flytta sig på samma sätt.Är detta på grund av särskilda vibrationsfrekvenser dvs. ett visst frekvensområde i tvätten som påverkar och gör så att oljorna sprider ut sig i verket ? Finns det något vetenskaplig bevis (t.ex experiment eller forskning..) som kan stryka detta påstående? Jag är bara jäklig nyfiken... Låter rätt märkligt i mina ögon...
Berätta mer..Jag var också nyfiken, och körde hela klockan
Berätta mer..
Haha.. Kommer ihåg den där tråden nu...Allt finns noggrant dokumenterat här:
https://klocksnack.se/threads/rolexbashing-del-2-konkret.14492/